Bewonderaars - Reisverslag uit Makarora, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Bewonderaars - Reisverslag uit Makarora, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Bewonderaars

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

10 December 2008 | Nieuw Zeeland, Makarora

Beste allemaal,

Hier ben ik weer en weer na een verschrikkelijk indrukwekkende tocht door de echte bergen.Het is nu woensdag 10 december. dag 72. Ben vanmorgen al vroeg opgestaan en dat heeft verschillende redenen. 1. Het is een saai motel/Back Packers accommodation " The Wilderness". Het doet iets anders vermoeden maar eeb combinatie met een motel is meer zakelijk. Maar er is hier bijna niets. 2. In de morgen is er bijna nooit wind die steekt zijn flinke kop pas rond een uur of 1 op. 3. In de ochtend bijna geen verkeer, vanmorgen in de eerste 3 uur maar drie auto's maar daarna komen de campers en de bussen met toeristen. 4. Maar deze is wel het belangrijkste van mijn vroege vertrek: De natuur is dan op zijn mooist bij de opkomende zon. Vooral in de bergen als de bergen zich ontdoen van hun wollen deken. Dat is een indrukwekkend schouwspel als zij op een langzame manier hun pracht en hun kracht tentoonstellen aan hen die dat willen zien. Om 9 uur staat de zon al aan de hemel en rij ik 78 km zonder ook maar 1 huis, boerderij, winkel tegen te komen. Alleen tussen de bergen, alleen tussen de prachtige bomen, alleen met de geweldige watervallen. "Alleen" met de Haast Pass. Een 563 m zeer steile klim waar de duimen omhoog gaan en waar mensen vragen of ik dit nog wel leuk vind. Mensen zoals 2 jonge Amerikanen en een heel leuk stel uit Assen, Agnes en Jeroen, die met mij op de foto willen en die vol bewondering zijn. Zij willen ook mijn website bezoeken en een reactie plaatsen. Zou ik leuk vinden en ik heb allemaal het gevoel dat ik sommige mensen die ik ontmoet op dit avontuur nog wel eens terug ga zien.

Dat geeft een kick. Maar ik heb de Takaka Hill (3 uur duwen/lopen) gedaan en dan is deze steile klim maar een uurtje lopen,duwen kan ik beter zeggen, niet de moeilijkste. De Amerikaanse jongen wil zelfs mijn leeftijd weten want hij snapt er niets van. Maar zij willen dit nu ook nog een keer doen want zij snappen wel dat ik ontzettend veel meer zie, voel, ruik, hoor zo onderweg.
Het is een gebied van ook veel aardverschuivingen en overstromingen en dat is dan ook wel te zien.

Het waren weer 78 indrukwekkende kilometers.

Nu slaap ik een dorm van 10 personen maar ik ben nu nog de enigste. Makarora is een dorpje met een paar huizen, een informatie centrum, een zeer klein winkeltje een schooltje met 9 kinderen en een cafe. Morgen wordt het weer wat minder maar wil ik naar Wanaka fietsen.

Bedankt Wim, Huub, Ans en al die anderen voor die fijne reacties.

Jij hebt het mooi verwoord Huub.

Beste allemaal tor morgen en of het met de foto's hier op die oude en enigste computer gaat lukken dat merken jullie wel,

Een lieve groet en leef en geniet,

Piet

• 10 December 2008 - 10:45

Riek:

Piet,
    Goede morgen. Ik ben nu de eerste. Wat een mmoie fotos. Jeziet er goed uit na dat vele fietsen.
    Fiets ze, liefs je zus Riek

• 10 December 2008 - 12:22

Pieta En Jan Jooren:

Beste Piet,

Wij behoren wel niet tot de regelmatige reageerders, maar we volgen je wel intensief. Elke dag print ik je verslagje(s) uit en Pieta en ik lezen ze met de Road Map van NZ erbij en ons eigen verslag van 2002 ernaast. Als je terugkomt hebben we een hele ringband vol. Wij moeten ons eigen verslag achteruit lezen want jij fietst op het Zuidereiland precies andersom.

Het is werkelijk verbazingwekkend waar je de energie, discipline en ondernemingslust vandaan haalt. We constateren, dat je volle invulling geeft aan je eigen Wichelroedespreuk: “Het beste halen uit ieder kind!” Nu zul je bestrijden, dat je nog een kind bent, maar als wij zien wat je allemaal onderneemt, ben je nog gewoon een ondeugende kwajongen, die het ene na het andere rekord probeert te breken. Denk erom, dat je daarbij niet je nek of je botten breekt, want dat zullen je kinderen je niet in dank afnemen.

Je fietst zo snel, dat wij het nauwelijks bij kunnen houden. Daarom zit ik nu vlug een mailtje te schrijven, want je bent vlak bij een andere spectaculaire uitdaging. Van Wanaka naar Queenstown loopt een mooi secundaire weg (vals plat) die je vrij zeker zult nemen. Ca.. 15 km voor Queenstown steek je de Kawarau River over. Even verwijderd van de brug ligt een oude brug. Op die plek beweren ze dat ze het bungijumpen hebben uitgevonden. Je kunt er nog steeds aan elastieken banden naar beneden springen. In 2002 vroegen ze daar ca. NZD 100 voor en 65+plussers mochten gratis. Ik heb dat niet gedurfd, maar die Crazy Cycling Dutchman........????

We gunnen je van harte, dat je met volle teugen uit je huidige leven haalt wat erin zit. Over wat het gaat opleveren, zullen we in een andere mail nog wel eens filosoferen. Je hebt tijd genoeg om daar over na te denken. Wij vertrekken eind deze week voor 3 weken naar Zwitserland en gaan daar de Kerstdagen en de jaarwisselingen meemaken. Ik heb daar geen internet en geen printer. Als we de 1e week van Januari 2009 terugkomen, ligt er ongetwijfeld weer een box vol verslagjes en zal ik weer inktcartridges moeten halen. Jij zult die feestdagen daar ongetwijfeld buitengewoon plezierig doorkomen, is het niet op het de zoveelste particulier adres, dan zeker met een stel backpackers. Met jouw tempo heb je dan de zuidpunt bij Bluff al gehad. Benieuwd of je daar omhoog naar de vuurtoorn en Lookout bent gegaan.

In ieder geval wensen we jou bijzonder mooie feestdagen in dat geweldige land. Geniet volop en vooral blijf gezond!!!

Hartelijke groeten,

Pieta en Jan.