Vroeg naar bed - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Vroeg naar bed - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Vroeg naar bed

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

31 Oktober 2008 | Nieuw Zeeland, Taupo

Beste allemaal,

Na deze enerverende dag ga ik dadelijk wat koken tussen al dat jonge grut hier. Heerlijk om zo tussen de jeugd te zijn. En ook al ben ik alleen en wat ouder. Ik heb aanspraak genoeg. Dat fietsen vinden ze erg cool, amazing en brave. En nu vragen ze dus allemaal naar dat sky diven.

Maar morgen vertrek ik naar Napiers. Een weg van 150 km en heel heuvelachtig. Ze snappen er hier niets van dat ik dat ga fietsen.
Maar er staat ook bijna geen huis. Na 90 km. is er een lodge. Ik heb al gebeld of ik daar terecht kan. Dat kon. En nu maar hopen dat het weer redelijk is. De afgelopen 2 dagen was het super.
Het koelt 's nachts wel sterk af maar je ziet dan ook de besneeuwde bergtoppen van heel dichtbij. Net kwamen er back Packers terug van een tracking die in de sneeuw gelopen hadden en die muts en handschoenen hard nodig hadden. Het heeft deze week nog volop gesneeuwd.

Ook kan het best zo zijn dat ik geen bereik heb met mijn telefoon. En misschien hebben ze na 90 km. ook geen internet. Dus maak je maar niet ongerust als je even niets hoort.

Een lieve nacht groet,

Leef en geniet van de vrijdag en het weekend dat komen gaat.

Voor mij zal het een weekend zijn met vol met extra dubbele gevoelens.
Want zo in " je eentje" en dan vooral op de fiets gaan de gedachten vaak terug naar alle momenten die je meegemaakt heb. Mooie en verdrietige.

Maar geniet van elk moment vooral van de kleine dingen.

Piet.

• 31 Oktober 2008 - 07:52

Peter Thissen:

Hi Piet berichtje uit Matamata foto,s bekeken , maar als je goed kijkt heb je veel te veel los vel als je naar beneden valt je moet meer eten. Story is very good . keep going. Peter

• 31 Oktober 2008 - 08:05

Lisette Hulme NZ:

Hi Piet,
    What a Sky diving Legend ! Congratulations. We are all very impressed here in Matamata. The photos are fabulous we could just about feel the wind !!! I just want to wish you all the best for the next few day's trip to Napier. It will be hard work for you, but no doubt rewarding when you get there. We seem to be checking out your website every day, it's almost become addictive it's so interesting to see where you are and how far you have gotten.
    Have a safe trip and we'll keep in contact.
    Groetjes Lisette.

• 31 Oktober 2008 - 08:19

Ineke Thissen:

Hi Piet,
    I think you are very brave to do what you have done today. I enjoyed the photos and it was like I was coming down from high above. Tomorrow will be a totally different day and when you get into Napier you will see the airport on your right hand side. That whole area came up out of the water during the 1931 earthquake.Napier city centre is very nice and lots of building have been rebuild in the same artdeco as before the earthquake.Not quite as nice as Amsterdam but still unique. Hope you will have a safe trip and lots of fun on your journey. God Bless.
    Groetjes Ineke

• 31 Oktober 2008 - 08:50

Madeleine:

Hoi oom Piet,

wat een geweldige foto's allemaal zeg!!!
    En dat sky diven... Ik zou bijna jaloers worden! Hopelijk krijg ik straks in Zuid-Amerika ook de kans om dat soort avonturen aan te gaan!

Succes weer met fietsen. Geniet ervan!
    En ik ga snel maar weer verder met m'n werk.

Groetjes, Madeleine.

• 31 Oktober 2008 - 14:33

Anja Baars:

Hi Piet, I am a cousin to Tonny Van Venrooy and received your site address from Riek. What a fantastic journey and such an adventure. I will keep reading your site to see what tomorrow might bring. Luck and success. Groetjes uit Amerika Anja

• 31 Oktober 2008 - 16:40

Jac Peeters:

Sky diving ... amazing ... Piet, Piet toch. Het moet niet gekker worden, zeggen ze dan in Holland! Wat een mooie plaatjes van dat spektakel om nog maar niet te spreken van de foto's prachtige natuurgebieden!
    Groeten uit Hilvarenbeek,
    Jac

• 31 Oktober 2008 - 19:04

Fabienne:

Hee oom PieT!

Zo, die foto's zijn wel heel gaaf! Nooit gedacht dat je dat zou durven...
    Dat zou ik ook wel willen, haha!

Kus, Fabienne.

• 31 Oktober 2008 - 21:13

Raymond De Haan:

Ola Piet,

Vanmorgen heeft Wil "even" laten zien waar je letterlijk uithangt. Zojuist dus "even" al je prachtige foto's bekeken en wat reisverhalen gelezen. Super hoor. Voor dit dubbele weekend mooie gedachtes en een goede voortzetting van je reis. Het allerbeste ook namens Marja.
    Raymond

• 01 November 2008 - 10:56

Riek:

Wat een ervaring dat sky diving. Dit durf ik echt niet denk ik. Knap hoor.
    Je zus Riek

• 01 November 2008 - 11:59

Coby:

Piet wat geweldig,knap dat je dat gedaan hebt,en weer van die mooie foto,s,In gedachten ben ik morgen extra bij je.Heel veel liefs,Coby.

• 01 November 2008 - 13:10

Roel En Anouk:

je had ons al verteld wat je gadaan had, maar nu geloven we het pas echt na de foto's!! hi hi. wij hadden het niet gedurfd. Roel roept maar steeds, die piet, die piet. ongelooflijk! we hoeven niet te vragen of je geniet want dat zien we wel. super hou vol, we zijn trots op je!!!

• 01 November 2008 - 16:49

Johan De Jong:

Bauke heeft me deze week gewezen op je site. Gelukkig maar, want het is echt de moeite waard je reis op deze wijze te volgen. Het lijkt me prachtig om zo'n fietsreis te kunnen maken. Soms zal het zwaar zijn maar je krijgt er heel veel voor terug. Dat zou ik ook wel willen....
    Nog veel plezier verder. Er zullen ongetwijfeld nog veel inspirerende ontmoetingen en ervaringen volgen.

Johan de Jong