Boring?Vervelend? - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Boring?Vervelend? - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Boring?Vervelend?

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

02 November 2008 | Nieuw Zeeland, Taupo

Beste allemaal,

Hier ben ik weer.Eerst maar het verslag van zaterdag 1 november. dag 33. Al vroeg opgestaan. Heel stil want alle BackPackers slapen dan nog.Zij waren bijna allemaal naar een Halloween party geweest. Wat gegeten en om 7.15 vertrokken. Er was nog weinig wind maar dat zou nog wel veranderen. Elke automobilist vindt deze weg boring (saai en vervelend) Zij kijken met ongeloof als ze horen dat ik dezeweg wilgaan fietsen. Van Tauponaar Napier. 150km met flinke heuvels. Maar wat een weg. Links en rechts bergen van 1138 meter hoog. Lammetjes in de wei. De fel gele brem in bloei. De eerste 34 km vals plat maar met de wind die steeds sterker wordt in de rug,leg ik toch 12/13 km per uur af. Soms lopen, soms met een vaartje van over de 50 km naar beneden. Links diepe dalen ,riviertjes, watervalletjes, en zoslinger mij langzaam door een indrukwekkend landschap. Weinig auto's en bijna geen vrachtwagens. En al helemaal geen huizen. Na 24 km Iwitahi (1 tavern) na weer 10 km Rangitaiki ( 1 tavern) en weer na 29 km Tarawara (1 tavern) Ik heb daar soep met een sandwich gegeten. In 4 en half uur 65 km afgelegd. Maar er is een ontzettende storm opgestoken in de vallei. Soms is het te gevaarlijk om te fietsen en met het lopen moest ik nog uitkijken dat de fiets niet uit mijn handen waaide. Maar ik kwam toch in Te Harato aan ( 1 tavern) maar toen ....... Bijna een uur lopen naar de top. 800 meter. En daarna een afdaling die door de wind erg gevaarlijk was. Om ongeveer half 3 kwamik in Moutain Valley aan. Dacht ik maar ik kon nog 5 km over een gevaarlijk gruispad naar beneden en omhoog naar de lodge om te slapen. Ik was bang voor lekke banden maar om 3 uur had ik 92 km afgelegd.
Er moest almeteen een foto van mij gemaakt worden en ik werd ook meteen door een jager uitgenodigd om een biertje te komen drinken. Mountain Vally is een outdoor accomodation. Raften, paardrijden, jagen, kayakken
Er waren nog maar weinig gasten.Maar het was meteen een gezellige familie. Tracy zorgde voor het eten en om half 88 gingen wij met een man of 12 aan tafel. Ik moest met de jager Jason op de foto en hij nodigde mij uit om in Napier bij hem te komen slapen. Telefoonnummer uitgewissled en om een uur of tien naar bed. Want de volgende dag zou ik weer een behoorlijke berg voor mijn kiezen krijgen en het was altijd nog zo'n 60 km fietsen naar Napier. In de vallei was geen telefoon, geen internet en mijn mobielhad geen bereik. De toilet en douche waren buiten en ik sliepdus echt in de wildernis.

Best allemaal ik ga deze dag afsluiten met te zeggen dat het totaal geen boring weg was. Maar een super omgeving waar ik echt van genoten heb. Voor automobilisten kan ik mij dat voorstellen want het is 150 km opletten. Maar voor een eenzame fietser valt er veel te genieten.

Tot morgen,

Een lieve groet en leef en geniet,

Piet

  • 02 November 2008 - 11:37

    Tineke Van Esch:

    Hallo Piet,
    Wat een ervaringen!!Leuk ook al die foto's die je verhalen illustreren. Je bent echt iemand voor wie het niet snel te gek of te spannend is en je geniet er met volle teugen van. Dan is het leventje in Biezenmortel aanmerkelijk minder enerverend.
    Vandaag denkt ik extra aan je.Al heb je wind mee, toch voelt het op momenten vandaag misschien toch als wind tegen. Ook moeilijke momenten gaan voorbij en maken plaats voor genieten.Blijf dat vooral doen en als het lukt om ons in je verslagen mee te nemen, genieten wij op afstand met je mee.
    Groetjes Tineke

  • 02 November 2008 - 12:32

    Ine Seegers:

    Echt waar Piet, helemaal geen terrasjes, hoe kan je zoiets nog leuk vinden?? Ik vind dit toch afzien, voor jou is dit gelukkig anders. Die foto's van Sky Diving vind ik wel helemaal te gek, om naar te kijken hè. Ga je ook nog raften en kayakken? We wachten af!!!!!
    Lieve groet Marcel & Ine

  • 02 November 2008 - 19:47

    Jac Peeters:

    Tsjonge jonge! Als je zo doorgaat kun je straks met ultrafietser Guus Moonen op pad! Die maakt binnenkort zijn plannen voor komend jaar bekend, vertelde hij me vorige week! En alweer prachtige foto's. Wat een geweldig landschap! Succes met de komende 60 km-rit! En denk eraan: niet teveel bier. Als ervaren bierdrinker weet ik, dat dat na een paar kilometer in je benen schiet! Groeten uit Hilvarenbeek. Jac en Hanneke

  • 02 November 2008 - 20:19

    Beatrijs :

    Hoi Piet,
    Leuk om deze website te bezoeken en alles (bijna alles) te lezen! Je gaat er helemaal voor!
    Ik kom niet zo ver, maar Kees wel, hij is net terug van Colombia en Argentinië.
    Een hele fijne tijd!
    Groetjes van Kees, Beatrijs, Evy en David

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 1989822

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: