Alweer bij Bob en Jenny - Reisverslag uit Leigh, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Alweer bij Bob en Jenny - Reisverslag uit Leigh, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Alweer bij Bob en Jenny

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

19 Oktober 2008 | Nieuw Zeeland, Leigh

Beste allemaal,

Ik zit nu opnieuw in Waiwera bij Bob en Jenny. De 2 directeuren van een basisschool die nu al een tijdje gepensioneerd zijn. Zij hebben een mooi huis aan de beach en hebben een Bed en Breakfast. Maar zij hebben mij nu ook uitgenodigd om mee te dineren. Leuk he. Wij hebben weer overal over zitten te praten. Ik was hier al vrij vroeg maar ik had beloofd om hier weer langs te komen, Daarbij was het te ver om naar Peter in Takapuna te rijden. Dus dat ga ik nu morgen doen. Gisteren avond gedineerd met Marie Dominique en Amanda in Leijgh. Vanmorgen in Leigh intens afscheid genomen van Marie Dominique en moeten beloven om contact te houden. En Bauke en Wouter jullie zijn ook van herte welkom heeft ze gezegd. Het is dan wel zomervakantie daar en is ze misschien 1 of 2 weekjes weg. Maar anders waren jullie altijd welkom.Een villa aan de zee. Soms verhuurd zij de villa als zij op vakantie is. 5000 dollar voor 1 week.
Zou ik ook wel willen. Ik ben in Weiwera gekomen via Whangateau, Omaha, Matakana, Warkworth, Pohuehue, Puhoi, Waiwera. Vanmiddag was ik er al vroeg. Ik ben 3 uur over het strand en door het water aan het wandelen geweest. De eerste van de 45 km waren meer dan mooi. Natuurlijk heuvelachtig en soms lopen maar dat hoort bij het vaste ritueel.
De laatste 20 km. Waren over de high road. Dat is heel goed uitkijken en het was vandaag druk op de weg , heel veel mensen die terugkomen van hun vakantie huis. Gelukkig weinig truckers met hub vrachtwagens met aanhangers. Je moet je voorstellen dat je op de snelweg naar Utrecht rijdt met 120 km. Op die snelweg rijdt een eenzame fietser en heeft vaak niet meer dan de witte streep aan de kant van de weg. Soms een halve meter maar bij bruggen (en die zijn er hier nog al wat) helemaal niets. Maar soms moet je over deze wegen omdat er geen andere zijn. Vandaag 3 flinke heuvels gehad op de snelweg maar die ga ik meestal te voet op want je kunt geen moment slingeren. Morgen nog een klein stukje en dan kan ik er weer vanaf en ga ik over de veel rustigere binnenwegen rijden.

Je merkt ook weer dat je weer in de buurt van Auckland komt. Veel meer verkeer en de menssen zijn er weer wat haastiger.

Vandaag voor het eerst van de TUI bird van dichtbij een foto kunnen maken. Een inheemse vogel die iets groter is dan een merel een witte sik heeft en ontzettend mooi kan zingen. Het is een grote nectar etende vogel.

Morgen ga ik op weg naar Peter en Lilly. Ik heb al even gebeld en ik ben welkom om er te komen slapen en eten. Dan zit ik weer bijna in Auckland, daar waar de reis begon. Dan zitten de eerste 1000km !!!!!!!!!! erop. Ik maak dan voor jullie even de balans op. In ieder geval als ik ergens rustig achter de computer kan zitten.

Lieve mensen geniet van de zondag. Ik ga nog even in de SPA (zo noemen ze hier het bubbelbad. Het is nu pik donker en kan vanuit de SPA naar de sterreen kijken. De tweede keer want vanmorgen bij Marie Dominique ook nog even in haar SPA geweest.

Vandaag vroeg naar bed want morgen wordt het weer een heuvelachtige dag wat ik me zo kan herinneren van de eerste keer.

Een lieve groet en leef en geniet,

Piet

• 19 Oktober 2008 - 12:28

Kitty:

Hoi Piet

Ik geniet elke dag van je schitterende reisverhalen. Ik hoop dat je nog een fijne tijd daar mag hebben.

Groetjes Kitty

• 19 Oktober 2008 - 14:23

Tonnie En Riek:

2 dagen tegelijk gelezen. Prachtige verhalen, de tui is geweldig in z'n zangkunst, daar wordt je echt vrolijk van he. Met grote wandelingen hebben wij hem vaak gehoord. Geweldig.
    Geniet en fiets. De kilo's vliegen(hoeft niet hoor) er zeker af of valt dat mee?
    Goede reis naar Matamata.
    Leef en fiets, Tonnie en Riek

• 19 Oktober 2008 - 16:09

Adrie En Louis:

Hallo Piet, we volgen je reisverslagen en zijn onder de indruk wat je allemaal ziet en meemaakt. Fantastisch en het gaat je goed te te lezen Ook mooi dat je dan toch weer bij collega's aan tafel zit. Doe voorzichtig met al die grote trucks en houd de streep in de gaten. Het gaat je goed.
    Groetjes, Adrie en Louis

• 20 Oktober 2008 - 04:09

Ineke Thissen:

Hallo Piet Heb gelezen dat je nu zo ongeveer in Auckland moet zijn. Hoop dat je een goede trip gehad hebt vandaag.Ik hoop dat je net zo'n mooi weer gehad hebt als wij hier. Laat even weten wanneer je deze kant op komt en of je ons zult kunnen vinden. Er is altijd wel een bed voor je vrij als je wilt. You are most welcome.