De glasboot - Reisverslag uit Leigh, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu De glasboot - Reisverslag uit Leigh, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

De glasboot

18 Oktober 2008 | Nieuw Zeeland, Leigh

Hier ben ik vandaag met een kort bericht. Vandaag geen lange tocht door het prachtige landschap maar deze zaterdag 18 oktober werd een rustdag bij Marie Dominique (M D). Disterenavond om 11 uur buiten in een heerlijk warm bubbelbad naar de sterren liggen kijken. Vanmorgen een beetje uitgeslapen maar toen weer een half uurtje naar het buubelbad. M D moest vandaag en ook morgen werken. Zij koopt en verkoopt huizen vooral aan mensen uit Auckland. Vandaag en morgen zijn er kijkdagen en moet zij met klanten rondrijden en huizen bezichtigen. Geen verkoop van huizen geen salaris. Helemaal niets, wij hebben het daar gisterenavond onder het genot van een glaasje wijn !!!!!!!over gehad dat dat dus elke maand spannend is of er geld binnenkomt. Zij maakte zich nu toch wel meer zorgen met de financielecrisis. Mensen zijn nu allemaal voorzichtiger geworden. Maar zij behhorde bij de beste 3 huizen/boerderijen verkoopsters van NZ. Maar spannend werd het wel. Vanmorgen was ik alleen hier en heb de was binnengehaald, de afwas gedaan en het huis gestofzuigd. Ook heb ik nog 2 Jehova's getuigen ontvangen en ben daarna naar Chris gegaan om een snorkeluitrusting te huren. Het weer was goed. Het water is hier nog maar 15 graden dus iik heb mij ook een duikerspak gehezen. Maar de beach was nog een dikke 3 km verder en de uitrusting kno niet op de fiets. Maar hitchhiking gaat hier heel gemakkelijk. Duim omhoog en de eerste de beste wagen neemt je mee.
Met de glasboot die net weilde vertrekken kon ik nog net mee. Een boot met een glasplaat die naar allerlei plekken rond de klif vaart en waar je de vissen onder je ziet zwemmen. Vandaag iets goedkoper omdat er nogal wat algen (algie zoals ze hier zeggen) rondzweven. Een teken dat de dolfijnen, walvissen en orka's de komende tijd dichter naar de kust komen. Wel genoeg vissen gezien maar niet echt spectaculair.

Daarna gaan snorkelen en natuurlijk hier hetzelfde probleem. Maar toch 2 uur tussen duizenden prachtige vissen gezwommen.

Daarna heerlijk op het strand wat gegeten en rondgewandeld. Naar de parkeerplaats gelopen en kon ik de eerste de beste auto instappen die mij weer terug bracht. Nog een kilometertje of 10 wat rondgefietst en toen naar Grand Vieuw 32, het adres van M D.
Het huis is de hele middag open geweest. Onvoorstelbaar.

Vanavond wil ik voorstellen om uit eten te gaan of om Fish en Chips te halen. Ik denk niet dat M D dat zal willen maar ik ga dat toch proberen.

Morgen wil ik weer gaan fietsen of het weer moet uitzonderlijk slecht zijn.
Ik moet hier niet te lang blijven want dan kom ik niet meer weg.

Beste allemaal bij jullie begint het licht te worden en hebben jullie de zaterdag nog voor de boeg.

Geniet ervan en een fijne zondag.

Een lieve groet en leef en geniet,

• 18 Oktober 2008 - 07:22

Bauke:

wat fijn om daar plekjes te hebben waar je terug kan komen en waar je je helemaal thuis voelt...dat heb je juist af en toe ook wel nodig op zo'n reis!

maar pap...het huis de hele dag open...da's bijna niet anders dan bij jou...jij laat ook altijd alles wagenwijd open staan! kus!!

• 18 Oktober 2008 - 07:43

Ilse:

Onvoorstelbaar dat het er in een ander werelddeel zo gemakkelijk aan toe kan gaan!!!!
    Liften, huis open, gasten ontvangen en een slaapplaats aanbieden.
    Hoeven wij hier in Nederland niet bijna niet te doen, want voor je het weet.......
    Wij hebben vandaag onze jaarlijkse familiedag.
    Heel de familie komt dit jaar gezellig naar mij.
    Dit jaar geen uitgezette fietstocht maar gezellig met z'n allen in de huifkar.
    's Avonds gezellig bbq'en.
    Het weer zit gelukkig mee dus gaat een hele gezellige dag worden.
    Voor jou alvast welterusten en tot mails.

Lieve groeten Ilse

• 18 Oktober 2008 - 09:23

André Van De Wiel:

"....Ik moet hier niet te lang blijven want dan kom ik niet meer weg...."

Ik neem dat direct aan met die gastvrijheid! Het lijkt me moeilijk om weer verder te trekken na zo'n ontmoetingen, maar ik neem aan dat je de adressen zult koesteren en er misschien nog terugkeert. Het lijkt me ook erg prettig om nu echt goede contacten te hebben voor het geval dat je toch eens problemen krijgt. Want het lijkt me toch sterk dat het maanden zonder een enkele tegenslag zal gaan.... Hoewel we met zijn allen natuurlijk hopen dat alles crescendo blijft gaan. En het gebedje van Zuster Paulina zal daar waarschijnlijk ook wel toe bijdragen!

Trouwens, waak ervoor dat je geen al te grote "zuiperd" wordt!!!

• 18 Oktober 2008 - 09:31

Fabienne:

Hoi oom Piet,

Fijn dat je het zo naar je zin hebt in NZ, kan ook bijna niet anders in zo'n mooie omgeving!
    Ik heb het ook heel erg naar mijn zin op de Universiteit!
    Volgende week mijn eerste tentamen, spannend!

Liefs, Fabienne.

• 18 Oktober 2008 - 09:33

Fabienne:

En om ook nog even op je laatste vraag te antwoorden: Met Bas en mij is het nog steeds helemaal goed en gezellig!