Verwachting, avontuur en herinnering. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van piet lagarde - WaarBenJij.nu Verwachting, avontuur en herinnering. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Verwachting, avontuur en herinnering.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

25 Januari 2019 | Australië, Melbourne

“Verwachting, avontuur en herinnering”.

Beste allemaal,

Melbourne, zondag 20 januari 2019, 0 km
Blauwe lucht 25 graden.

Melbourne, maandag 21 januari 2019, 0 km
Blauwe lucht en 28 graden.

Melbourne, dinsdag 22 januari 2019, 0 km
Blauwe lucht en 31 graden

Melbourne, woensdag 23 januari 2019, 0 km
Blauwe lucht en 26 graden

Melbourne, donderdag 24 januari 2019, 50 km
Blauwe lucht en 37 graden.

Melbourne, vrijdag 25 januari 2019, 0 km
Blauwe lucht en 44 graden

Melbourne, zaterdag 26 januari 2019, 0 km
Blauwe lucht en 25 graden.

Melbourne, zondag 27 januari 2019, 0 km
Blauwe lucht, 26 graden

Als jullie onderstaand verhaal ontvangen dan zitten wij hoogstwaarschijnlijk in het vliegtuig op weg naar Udenhout. Eerst van Melbourne naar Guangzhou in China (duur 8.40 uur) en dan van Guangzhou naar Schiphol ( duur 12.50 uur). Daarna nemen we de trein naar Den Bosch en daar worden we maandagochtend opgehaald door Tiny en Frans.
Onze biologische klok heeft al overuren gemaakt hier in Australië maar dat gaat ze nu weer doen. 10 uur tijdsverschil.

Maar ook zullen we moeten wennen aan de grote temperatuurs verschillen. Hier in Victoria en ook in heel Australië worden alle records verbroken. Maar dat zullen jullie ook wel gelezen of gehoord hebben in het nieuws. De hele dag door op de televisie hier, krijg je daar uitgebreid verslag van.
Maar het kan snel veranderen. Zo hadden we vrijdagmiddag 44 graden en binnen een half uur zakte de temperatuur bijna 20 graden!!!!! En was het aangenaam wandelen.

Dus in één dag reizen we 10 uur terug in de tijd en overbruggen we 50 graden in temperatuur.

Maar dat maakt het reizen alleen maar mooier en intenser.

Afgelopen donderdag hebben we onze campingcar teruggebracht. Alles is 85 dagen goed verlopen. Geen krasje op onze auto. Geen kangoeroes of ander overstekend wild aangereden. Heerlijk geslapen en maar één keer in de auto gegeten.
Maar schrik niet we hebben 21059 !!!!!!! Kilometers afgelegd. In 85 dagen dus dat is gemiddeld ongeveer 247 km per dag.
Dat lijkt veel maar hier in Australië is dat toch een geheel ander gevoel. De meeste wegen zijn kaarsrecht met bijne geen stoplichten EN we hebben GEEN files gehad. Wij reden gemiddeld tussen de 80 en 90 km per uur. Dus dat is op een hele dag maar een uurtje of drie in de auto.

Nu verblijven we drie nachten in Jasper hotel bijna in het centrum van Melbourne. Elke dag er even op uit ook al is het heet. Een dag met een boot ruim twee uur over de Jarra rivier die dwars door Melbourne stroomt. Een dag naar de art gallery.
We nemen dan de tram die in het centrum gratis is en binnen vijf minuten zitten we langs de rivier.
Ondertussen organiseren we onze bagage en kijken we zo af en toe naar tennis.

En als ik zo terug kijk hebben we weer een geweldige onvergetelijke reis gehad.
Maar deze reis is nog niet voorbij. Ik weet dat van al die vorige reizen. Eigenlijk blijven ze allemaal
heel dicht bij je. Aan vele onwisbare momenten denk je vaak nog elke dag terug.

Want:

“REIZEN IS DRIEDUBBEL PLEZIER: VERWACHTING, AVONTUUR EN HERINNERING”.

“TRAVELING IS TRIPLE PLEASURE: EXPECTATION, ADVENTURE AND MEMORY”.

En de herinneringen komen extra sterk weer boven drijven als je de foto’s gaat uitzoeken.

Maar ik wil alle lezers van mijn weblog bedanken voor de reacties en gewoon het volgen van de reis. Maar zoals beloofd zal ik de komende maanden de mooiste foto’s met een korte uitleg plaatsen op mijn weblog.

Dus tot over een weekje of zo. Voor nu bedankt en een warme groet en leef en geniet van de momenten die er echt toe doen.

Piet

• 26 Januari 2019 - 05:27

Ine:

Veilige terugreis Piet en Susan en we horen of zien jullie weer graag in het winterse Nederland.
    Groet Marcel & Ine

• 26 Januari 2019 - 05:45

Jolanda:

Een hele goede en vooral veilige reis terug.
    Hier is de vorst nu weg en de sneeuw gesmolten. Niet meer zo koud als een paar dagen geleden dus.

• 26 Januari 2019 - 06:03

Coby Lagarde:

Goede reis terug en voor straks welkom thuis ❤️

• 26 Januari 2019 - 07:42

Ingrid :

Piet en Susan,
    Weer genoten van jullie reisverhalen. Behouden thuiskomst in het koude Udenhout!
    Groetjes van de Damwijkjes

• 26 Januari 2019 - 09:44

Riek:

Hoi, wij zojuist ook naar finale dames gekeken. Het regende daar in Melborne. Morgen finale heren. Piet, hoe lang moeten jullie in China wachten? Want anders klopt er iets niet, tellen wij uit. We horen het wel. Want je mag nog 10 uur terugtellen.

• 27 Januari 2019 - 09:12

Hanny: