"Eindeloos!!!!!!!!!!" - Reisverslag uit Coober Pedy, Australië van piet lagarde - WaarBenJij.nu "Eindeloos!!!!!!!!!!" - Reisverslag uit Coober Pedy, Australië van piet lagarde - WaarBenJij.nu

"Eindeloos!!!!!!!!!!"

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

12 November 2018 | Australië, Coober Pedy

Eindeloos!!!!!!!

Van Coober Pedy naar Kulgera, zondag 11 november 2018, 410 km

Hel blauwe lucht en 39 graden

Beste allemaal,

Zojuist weer een grens van een provincie gepasseerd. Eerst Victoria, daarna Soutern Ausralië en nu zitten we in de meest centrale pub van Australië, in Northern Territory, in Kulgera. Boven ons hangen onderbroeken, bh’s, knuffels, petten en cowboy hoeden. Niet een paar, maar honderden.

Weer een café, een winkel, een kleine camping en een benzine station. En Wifi. Meer is dit dorpje niet.

Maar we merken meteen dat elke provincie zijn eigen regels en wetten heeft. In Victoria was de maximum snelheid 100 km per uur. Een uur geleden nog in Soutern Australië 110 km en hier 130 km per uur. Maar wij rijden altijd rond de 90 km per uur. Dus ook hier.
Vandaag zijn ons 9 auto’s!!!!! gepasseerd in 410 kilometer. Meestal trucks. En heel groot en lang. Ze noemen het de “truckrails” de ”trucktrein”. 53,5 meter !!!!! lang en meestal drie grote aanhangers.

Wij blijven hier vannacht en gaan morgen naar het Rode Centrum. Naar de Uluru. Geen campkitchen, dus dat wordt een salade in de auto en een toetje met yoghurt, kiwi, berghoning en muesli. We voelen er ons heel goed bij.
De douches waren goed en dat is wel fijn na een dagje van tegen de veertig graden. Maar alles went. Gelukkig is het nog niet vochtig maar ook dat komt nog wel.

Ik gaf dit verslag als titel “Eindeloos”. Ja eindeloos zijn de afstanden. In de eerste dagen eindeloze afstanden langs de zee. De dagen daarna eindeloze afstanden door goudgele korenvelden, ook eindeloze afstanden bij Mount Gabier door naaldbossen. En nu eindeloze afstanden over de Stuart Highway.
Sommige mensen zeggen dat ze deze weg saai vinden maar voor ons is de natuur nooit saai. Je ziet altijd onverwachte dingen. Een vos die met zijn prooi de weg oversteekt, een hagedis van een meter waarvoor je af moet remmen. De telkens veranderende vegetatie. En je hebt de tijd om rond te kijken want er is (bijna) geen verkeer op de weg. Maar misschien schuilt daar wel het gevaar. Want we zien vaak autowrakken langs de weg liggen. Vandaag zeker een stuk of tien geteld. Op een wrak was cow geschilderd. Hoogstwaarschijnlijk is deze persoon omgekomen door op een overstekende koe te rijden. Maar ook vermoeidheid is vaak een oorzaak.
Dus nemen we regelmatig een stop op de vele parkeerplaatsen en stoppen we op tijd om ons voor te bereiden voor de volgende dag.

“Not how much we have, but how much we enjoy makes if we are happy”.

“Niet hoeveel we hebben, maar hoeveel we genieten is bepalend voor ons geluk”.

Voor nu een warme groet en neem op tijd een rustmoment.

Piet.

• 12 November 2018 - 05:31

Frans Swartelé:

Dag Piet,
    Geniet van de eindeloosheid, maar pas op voor de koeien op de weg.
    Ik wou dat ik er bij was. Frans

• 12 November 2018 - 07:17

Riek:

Ja, ik denk ook dat het enorm mooi is. Blijven opletten. Wel erg warm, vind ik. Geniet samen.