Warm,heet overdag en in de nacht vrieskou. - Reisverslag uit Copacabana, Bolivia van piet lagarde - WaarBenJij.nu Warm,heet overdag en in de nacht vrieskou. - Reisverslag uit Copacabana, Bolivia van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Warm,heet overdag en in de nacht vrieskou.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

29 Augustus 2013 | Bolivia, Copacabana

Warm tot heet overdag en vrieskou in de nacht.

Copacabana, maandag 26 augustus 2013

Beste allemaal,

We hebben het vandaag heel rustig aangedaan. De nachten zijn koud maar overdag is het heerlijk in de zon. Een strak blauwe lucht en wij zijn zojuist terug van een twee durende wandeling. En ik kan je verzekeren dat je HEEL rustig wandelt. Doe je dat te snel, vooral als je wat omhoog gaat, dan ben je echt meteen buiten adem.
Wij besluiten om hier nog twee nachtjes langer te blijven en dat is geen probleem.
' s Morgens worden we gewekt door de eerste zonnestralen en die zoeken we dan ook meteen op. De douche werkt maar zo,zo maar we klagen niet.

Morgen gaan we een dagtoer maken naar eiland Del Sol.

Vanmorgen werden we aangenaam verrast door de snelheid van het internet. Zelfs op onze kamer konden we verslagen en zelfs foto's verzenden. Dus ik heb nog een paar kleurrijke foto's van de Uros bewoners op de rieteilanden kunnen versturen.
Vandaag probeer ik bij dit verslag de foto's van gisteren en een paar van vandaag te plaatsen.

Wij hebben de hele dag werkelijk een geweldig uitzicht dat steeds verandert bij de stand van de zon. Vooral zonsondergang is schitterend.

Vandaag hebben we ook de tocht voor de komende twee weken uitgestippeld. Het blijft bij een grof plan wat we per dag kunnen bijstellen. Maar deze planning is wel nodig om op tijd de bus en de slaapplaats te regelen.
Zo zijn we nu op internet een slaapplaats aan het zoeken in La Paz. Want daar willen we donderdag aankomen.

Als ik nu in mijn luie stoel naar buiten kijk dan zie ik links door het raam de stad Copacabana liggen, badend in de zon en overgoten met een strakblauwe lucht.
Kijk ik recht voor mij uit dan kijk ik op sneeuwwitte bergtoppen die glinsteren in de zon en rechts zie ik Lake Titicaca met de bootjes deinend op de golven.

Beste allemaal voor nu een warme groet van ons en leef en geniet van de momenten.

O ja nog iets over die foto met al dat brood. Wij waren op het station van Arequipa aan het
wachten op onze bus naar Puno toen we in elk kraampje zo ontzettend veel brood zagen dat wij nauwelijks konden geloven dat dit verkocht zou worden. Jawel hoor de mensen kwamen met zakken tegelijk broodjes kopen. Je ziet op de foto maar EEN kraampje maar zo waren er tientallen naast elkaar.

Piet.

• 29 Augustus 2013 - 15:47

Riek:

Wat een kleurenpracht. Schitterend.