Het zijn de kleine dingen die............. - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Het zijn de kleine dingen die............. - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Het zijn de kleine dingen die.............

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

09 Augustus 2013 | Nederland, Udenhout

Udenhout, vrijdag 9 augustus 2013

Beste allemaal,

Allereerst ga ik mijn lieve oudste zus Hanny sterkte wensen. Zij is bij het watergeven van de bloemen uitgegleden over een rooster en heeft haar enkel op 2 plaatsen gebroken. Zo zie je, een ongeluk zit in een klein hoekje en kan overal gebeuren. Sterkte Hanny en ik hoop dat je over een week of zes weer mobiel bent.

Het is weer bijna zover. Maandag 12 augustus om kwart over zes in de late middag gaan we de lucht weer in. Via Madrid op weg naar Peru, Lima. Daar blijven we een paar dagen om een visum naar Bolivia te regelen. We hebben vorige keer onze reis in Cusco afgebroken en daarom reizen we nu verder via het zuiden van Peru naar Bolivia.
Wij hebben alleen de grote lijn uitgestippeld maar kijken per dag waar we heen trekken. De bedoeling is dat we via Bolivia naar Chili gaan en dan naar Argentinië. We willen op het eind ook nog een rondrit door Uraguay maken om daarna op 13 november via Buenos Aires weer terug te keren naar huis.
Elke keer als we van een reis terugkomen passen we onze "reislijst" weer aan. Zodoende is deze lijst nu vrij compleet en is het afstrepen begonnen. Morgen gaan we de rugzakken pakken en dan zijn we altijd weer benieuwd hoeveel kilo we weer bij elkaar "verzameld"hebben. Alleen al de lonely planets van al deze landen is een heel gewicht en dan niet te vergeten al de kabeltjes en oplaadsets voor al die apparaten zoals fototoestellen, Ipad, scheerapparaat, computer en telefoons.
Ook het huis en de tuin krijgen nog even een schoonmaakbeurt en de laatste dagen is het restjes eten om de koelkast en diepvries zo leeg mogelijk te krijgen. Ook op de valreep nog een aantal mensen een bezoekje brengen of een berichtje sturen.

Natuurlijk hoop ik jullie verslag te doen van al onze belevenissen maar dan zijn we wel afhankelijk van de techniek. Laat zo nu en dan maar iets horen want dat geeft toch altijd weer een warm gevoel.
Ben benieuwd wanneer jullie het eerste verslag ontvangen.

De titel van dit verslag slaat op het bezoek van Brian uit Nieuw Zeeland die van donderdag tot dinsdag bij ons gelogeerd heeft.
Brian woont in Napier in Nieuw Zeeland. Toen ik op de fiets in 2008 door Nieuw Zeeland fietste, reed ik op een dag over een nogal drukke weg naar Napier. Opeens stond er een man op de weg en gebaarde dat ik moest stoppen. Een andere man (Brian) kwam uit de auto en vroeg of ik niet wist dat er een prachtig fietspad langs de kust was. Even later vroegen ze waar ik die nacht zou slapen. Ik antwoordde: "In een Backpackers hostel".
"Nee" zei Brian "hier is mijn adres en je kunt in ons huis blijven zolang je maar wilt." Zo gezegd zo gedaan. Het was één van de vele gastvrije ontmoetingen in Nieuw Zeeland. Ondertussen is Brian in Napier een fietsverhuurbedrijf (Fishbike.com) begonnen en kwam hij naar Europa om ideeën op te doen en electrische fietsen te bekijken. In Frankrijk, Zwitserland en Engeland. Nederland zou zijn laatste bezoek zijn en zou hij bij ons verblijven. Wij gingen op vrijdagmorgen hier in Udenhout naar "De Tweewieler", een prachtige grote fietswinkel gespecialiseerd in E-bikes of te wel electrische fietsen. We vroegen de eigenaar of we voor een paar dagen een fiets konden lenen zodat we samen de omgeving wat konden verkennen. "Nee" zei hij " ik geef jullie twee electrische fietsen mee en ga daar maar eens mee de omgeving verkennen. En na 20 minuten reden we op twee prachtige Koga's de deur uit en hebben we 4 dagen de omgeving verkend. Brian stond versteld van zoveel vriendelijkheid, behulpzaamheid en gastvrijheid. Zo zie je maar dat het nog steeds de kleine dingen zijn die er toe doen. Bedankt Wim en medewerkers van De Tweewieler.

Beste mensen ik ga weer verder met het verzamelen van alle reisspullen en hopelijk ontvangen jullie al snel ons eerste verslag en foto's vanuit Peru.

Voor nu een warme groet van ons en leef en geniet van de momenten die er toe doen.

Piet

• 09 Augustus 2013 - 14:12

André En Willemien:

Wij wensen jullie een hele fijne reis toe met veel bezienswaardigheden en ontmoetingen met fijne mensen. We volgen jullie op de voet.
    Liefs uit Luyksgestel,
    André en Willemien

• 09 Augustus 2013 - 15:08

Claartje:

Een heerlijke reis en tijd samen gewenst, Piet!
    Veel liefs van Claar en Ad
    Tsjonge... Je reist wat af! Het is je van harte gegund!

• 09 Augustus 2013 - 20:45

Ine Seegers:

Vanuit Elburg een reactie op de mooie foto's van jouw kleinkinderen Piet. Enne.........Sterre is als twee druppels water Bauke. De foto van jou en Jasper vind ik ook super lief Piet. Wat je zegt, de kleine dingen in het leven die het zo veraangenamen.
    Goede reis en veel geniet momentjes wensen wij jou en Susan. Geef Susan een extra knuffel van ons Piet.
    Liefs Marcel en Ine

• 10 Augustus 2013 - 00:45

Riek:

Piet en Susan, een fijne reis toegewenst en geniet samen van alles wat je tegenkomt.
    Dikke knuffel van je zus en zwager

• 10 Augustus 2013 - 12:06

Henk En Lia:

Een hele goede reis gewenst. Geniet ervan!
    Lieve groeten van Henk en Lia

• 10 Augustus 2013 - 17:08

Jane:

Hoi Piet en Susan,
    Fijn dat we nog even contact hadden al was het maar kort. Wij wensen jullie een hele fijne reis en kom gezond weer thuis!
    Liefs, Jane en Peter

• 10 Augustus 2013 - 17:10

Jane :

vergeet ik nog te zeggen dat je prachtige kleinkinderen hebt, maar dat wist je al :-)
    Als jullie terug zijn is het eerste kleinkind van Peter waarschijnlijk geboren. Ook voor ons dus een nieuwe status!

• 11 Augustus 2013 - 00:52

Riette Teurlings:

Hoi Piet, we wensen je weer een fijne reis !!
    En wat een leuke kleinkinderen ! Jan en riette

• 12 Augustus 2013 - 09:20

Peter En Elly Teune:

Hi Piet en Susan,
    Op de valreep willen wij jullie een hele fijne en interessante vakantie wensen. We hebben ook in Peru en Bolivia gereisd en bewaren daar hele goede herinneringen. De beelden staan nog op ons netvlies!
    Geniet ervan en kom gezond weer terug!

• 12 Augustus 2013 - 13:07

Ad De Swart:

Hoi Piet en Susan
    Nog juist op tijd kan ik je een fijne reis toewensen.
    Geniet en blijf gezond en kom dan weer van je klein kinderen genieten die ondertussen zeker weer zijn gegroeid. Ad

• 12 Augustus 2013 - 13:23

Cisca:

Wishing you, dear Piet and Susanne a great time and thanks for the lovely photos from your grandchildren, they are gorgeous. I will send an email too. Take care and the high five from Miko and Jodie too. :=))