Weer thuis!!!! - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Weer thuis!!!! - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Weer thuis!!!!

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

29 Juli 2013 | Nederland, Udenhout

Udenhout, woensdag 3 juli 2013

Beste allemaal,

Vandaag het laatste korte verslag van onze prachtige rondrit door Spanje en Portugal. Veel hebben we gezien en dat is niet zo moeilijk als je er elke dag op uit trekt.
Maar het zijn dan ook twee schitterende landen met heel veel cultuur. Maar als je je een beetje inleeft in de geschiedenis dan moet er achter deze rijkdom heel wat leed gezeten hebben. Er is wat afgevochten en meestal ging het dan om het geloof. Vechten om het "ware "geloof gebeurde door de eeuwen en als ik de wereld van nu bekijk dan zal het zomaar nog niet stoppen. Macht en geld is een soort drug denk ik.
Ik denk dat het van alle tijden is en ook zo wel zal blijven. Helaas!!!
Maar we hebben ook genoten van de schitterende natuur en de vriendelijke mensen.
De economische crisis speelt zich vooral achter de deuren van de huizen af, denk ik. Want als je zo aan het reizen bent merk je daar weinig van. De plaza's zijn nog overvol en alles ziet er prachtig uit. Ook de wegen mogen er zijn. En wij hebben daar zo'n 6500 kilometer overheen gereden.

Natuurlijk boffen wij dat we een beetje buiten het seizoen kunnen reizen. Goedkoper en het is er lang niet zo druk. Niet op de wegen want hebben niet één file gehad en niet op de campings.

Vanaf Rocesvalles zijn we niet in'één keer naar huis gereden. Maar we hebben ergens onderweg geslapen en kwamen wownsdag 3 juli in de namiddag in Udenhout aan. Het mooie weer hadden we blijkbaar meegenomen want het begon hier meteen de zonnige kant uit te gaan en tot nu toe hopen we dat nog even vast te houden want dan hoeven we in Peru niet te wennen.

Vanmorgen de reislijst nagekeken en we hebben afgesproken om echt het hoognodige mee te nemen. In de praktijk neem je vaak toch teveel mee en dat merk je elke dag als je met de rugzak rondtrekt. Kijken of dat nu gaat lukken.
Ook de tuin en het huis wil je goed achterlaten dus vanaf nu zijn we volop bezig met de voorbereidingen.

Ik hoop wel dat jullie genoten hebben van de foto's en de verslagen ook al weet ik dat het achteraf niet zo leuk is. Ik hoop dat jullie mij van dichtbij kunnen gaan volgen in Zuid Amerika. Ik ga daar mijn best voordoen maar we blijven afhankelijk van internetverbindingen.

Voor nu bedankt voor alle fijne reacties op de weblog maar ook via de mail. Vooral mijn zus Riek krijgt een extra dikke knuffel voor het trouwe volgen van ons.

Leef en geniet van de momenten,

Een lieve en warme groet van ons.

Piet

• 29 Juli 2013 - 22:17

Bauke:

Hoi pap,

Nou, ik moet eerlijk bekennen dat ik niet alles meer heb gelezen...
    Maar nu weer het einde van de reis!! Op naar de volgende!!! Tot woensdag!!! (blijven jullie eten??)

• 30 Juli 2013 - 12:48

Maria Venhuizen:

Dag Piet,
    Tsjonge, jonge, wat een reiziger ben je toch.
    Jij maakt echt heel veel mee en ik moet zeggen dat je optimaal gebruik maakt van je leven als pensionado.
    Trouwens nog van harte gefeliciteerd met je 65e verjaardag. Zo jong en gezond nog! Ga zo door.
    Ik wens je nog vele mooie reizen en avonturen toe, maar dat gaat vast lukken.
    Nu op naar Peru.
    Groetjes, Maria Venhuizen.

• 30 Juli 2013 - 17:20

Ad De Swart:

Hoi Piet,
    Wat hebben jullie een mooie reis gehad en wat is Spanje en vooral Portugal mooi.
    Mooie steden, mooie landschappen en vooral mooie mensen.
    Ik heb destijds ook van Spanje mogen proeven. Vooral de plaatsen die we alle twee gezien hebben, deden mij weer naar mijn reisverslag grijpen om te zien hoe het allemaal ook al weer zat. Het waren mooie herinneringen. Zeker ook wanneer je het pelgrimswezen aanhaalde. Ik zag mezelf weer lopen.
    Piet en Suzanne, ik wens jullie weer een hele mooie en boeiende reis toe en ik blijf je volgen.
    Groetjes Ad de Swart

• 31 Juli 2013 - 15:57

Corrie Van Baast:

Hallo Piet en Suzanne,

Hartelijk Dank voor jullie mooie en boeiende reisverslag uit Spanje en Portugal. Ik heb er weer erg van genoten.
    Op naar Peru. Ik las onlangs dat in Peru de INCA TRAIL wereldberoemd is.
    Het was een oude handelsroute tussen Cuzco en Machu Pichu. Hoogstwaarschijnlijk weten jullie dit allang, maar bij deze.
    Over Chili heb ik gehoord dat je vanaf het noorden de koele zomergarderobe nodig hebt en in het zuiden de winterjas met snowboots.
    Ik ben zeer benieuwd naar jullie vakantiebelevenissen.
    Veel plezier met de voorbereidingen.
    Vele groeten van Corrie van Baast.

• 03 Augustus 2013 - 22:45

Annie Schapendonk:

hallo piet en suzanne.
    wat hebben jullie weer een geweldige reis gemaakt met schitterende foto's er bij.
    ik vindt het erg leuk dat wij ook mogen mee genieten van jullie reizen.
    via deze weg wil ik jullie weer een hele fijne reis toe wensen, en zien weer vol spanning uit naar jullie reis verslagen en foto's.
    tot ziens maar weer in de wilgenlaan.
    m.v.g.annie schapendonk.