Tel je zegeningen. - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Tel je zegeningen. - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Tel je zegeningen.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

29 Mei 2013 | Nederland, Udenhout

Udenhout, 29 mei 2013

Beste allemaal,

Dat is lang geleden. Te lang. Maar hier gaat alles "gewoon"zijn gangetje. Susan is vorige week weer gearriveerd en dat maakt ineens een groot verschil. Alles heeft weer meer een doel. Ook al regent het nu buiten, binnen is er weer warmte en leven. Alles heeft weer meer kleur. Wij zijn alweer voorbereidingen aan het treffen om er met de tent op uit te trekken. 3 juni vertrekken we naar Portugal. Begin juli zijn we weer terug en hopen dan nog ruim een maand hier in Nederland te genieten want half augustus moet Susan helaas na 90 dagen de Schengenlanden weer verlaten. We gaan dan onze reis in Zuid Amerika afmaken. Peru, Bolivia, Chili en Argentinië en misschien Paraguay. Natuurlijk probeer ik jullie weer op de hoogte te houden van onze belevenissen en probeer ik deze te ondersteunen met de nodige foto's. In november mag Susan de Schengenlanden weer in voor 90 dagen. Het is dus altijd een heel gepuzzel maar ik probeer gewoon de zegeningen te tellen want de regels zijn nu eenmaal zo.

Zo vraagt men vaak hoe het nu met Madelon is. Gelukkig heb ik positief nieuws te melden. Het praten ging heel moeizaam en kostte haar heel, heel veel energie. Maar via, via hebben zij een chirurg gevonden die een paar weken geleden een soort botox achter die ene stemband gespoten heeft en het resultaat was meteen verbluffend beter. Het kost haar nu veel minder energie om te praten en Madelon is veel, veel beter verstaanbaar. Het resultaat is 4 tot 6 maanden "houdbaar" en dan gaat de kwaliteit weer achteruit. Maar het volgende goede nieuws is dat een jaar na haar hersenoperatie er een "echte" operratie aan haar stembanden kan plaats vinden met een parmanent resultaat. Met logopedie kan het dan nog beter worden. Ook Madelon en Sjoerd en familie tellen hun zegeningen elke dag.

Met mijn kleinkinderen, Jasper, Sterre en Djuna gaat het ook heel goed. Het is puur genieten om hun ontwikkelingen te zien. Ook hier tel ik/wij de zegeningen.

Sjoerd is ondertussen afgestudeerd als chirurg en hij heeft gelukkig meteen een baan kunnen vinden. Hij gaat een jaar in het AMC in Amsterdam opereren. Vooral specialiseren op maag en darmkanker. Daarna een jaar naar Engeland en nog een paar maanden naar Amerika om zich daarin verder te specialiseren. Ook hiermee mogen we in deze tijd onze zegeningen tellen.

Zo, nu zijn jullie weer een beetje van alles op de hoogte en laat ik jullie zeker weten hoe het verder gaat met onze reizen, dichtbij en ver weg.

Een warme groet en leef en geniet van de momenten en tel je zegeningen ook al blijft de zomer nog een tijdje weg.

• 29 Mei 2013 - 19:11

Claartje:

lieve Piet en dierbaren,
    wat fijn om te horen dat zoveel zo goed gaat!
    geniet er flink van,
    liefs van Claar en Ad
    hier gaat ook alles goed, gelukkig

• 29 Mei 2013 - 19:12

Ine Seegers:

Het allermooiste nieuws is het nieuws omtrent Madelon. Wat een vooruitgang heeft ze toch geboekt en fijn dat er een arts op haar pad kwam met de oplossing van een soort Botox.
    Er is gelukkig nog meer positief nieuws te melden in dat gezinnetje daar krijgen ze hopelijk weer energie van.
    En jullie Piet en Susan kunnen ook weer uitkijken naar leuke dingen.
    Geniet ervan.
    Groet Marcel en Ine

• 29 Mei 2013 - 19:30

Monique Punte:

Hoi Piet, wat heerlijk te horen dat het je(jullie) goed gaat.
    En dat het met Madelon ook weer wat beter is.
    Ik wens jullie een super mooie reis, en ben weer zeer benieuwd naar je mooie reisverslagen.
    Geniet met een GROOOOOTE G, en tot snel.
    Groetjes Monique Punte

• 30 Mei 2013 - 09:18

Zus Riek:

Ha broer, net voor je verjaardag vertrekken.
    We wensen je veel plezier samen en geniet. Skype af en toe.
    Groetjes Riek en Tonnie

• 30 Mei 2013 - 21:12

Bart En Tineke:

Hallo Piet en Susan,

Voordat jullie vertrekken naar Portugal willen we jou, Piet, alvast van harte feliciteren met je verjaardag. Volgende week ben ik nl op schoolkamp in Hoogeloon en zal het er niet van komen. Dit jaar een speciale leeftijd voor jou. Dat weten we omdat je van hetzelfde geboortejaar bent als Bart. Even nog een maandje extra wachten op die speciale eurootjes en dan................lekker naar Zuid - Amerika.
    De theevisite houden we dan wel weer even tegoed. Wat in het vat zit verzuurt niet.
    Het ga jullie goed.
    Groet Bart en Tineke

• 31 Mei 2013 - 00:16

Jac Peeters:

Eindelijk weer eens een bericht! Doet ons altijd goed! Wat fijn dat er voor 'ons' Madelon - want zo voelt het wel een beetje hoor! - steeds meer goede tijden aanbreken. 'Tel je zegeningen, zou Piet Lagarde zeggen.' Dat kleine zinnetje (inderdaad van jou Piet vaak gehoord) herhaal ik heel vaak. Fijn dat Susan (we zouden ze graag eens ontmoeten) weer in het land is! We wensen jullie in ieder geval een heel fijn verblijf in Portugal en als ik Peter (Vervloed) moet geloven - en dat doe ik altijd! - is Peru fantastisch! Hopelijk zien we elkaar voor de tijd dat jullie daar naar toe gaan nog!
    Hartelijke groeten uit Hilvarenbeek,
    Jac en Hanneke

• 04 Juni 2013 - 22:37

Herman En Hanny:

Lieve broer, gefeliciteerd met je verjaardag en nog heeeeeel veel gezonde jaren.
    Herman Hanny en keetje