Een tussendoortje. - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Een tussendoortje. - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Een tussendoortje.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

12 Maart 2013 | Nederland, Udenhout

Udenhout, dinsdag 12 maart 2013.

Beste allemaal,

Precies een maand geleden schreef ik het laatste verslag over Cuba. Susan vertrok 31 januari naar Zuid Korea en ik heb de afgelopen weken gevuld met heel veel karweitjes in en rondom het huis. Heerlijk als ik bezig kan zijn want anders worden het toch wel hele lange dagen. Veel hulp heb ik gehad van mijn super handige buurman Frans. En het was tevens heel gezellig om samen enkele grote klussen aan te pakken.

7-7 -1977 was de eerste dag dat wij in ons huisje trokken. Bijna 36 jaar geleden alweer. De mooiste momenten van ons leven hebben wij hier doorgebracht. Dus moet je soms wat vernieuwen en het grootste gedeelte is gelukkig gebeurd toen Conny nog leefde zodat wij daar samen nog van hebben kunnen genieten. Maar de slaapkamer had hoognodig een opknapbeurt nodig. De isolatie moest vervangen worden en de verpulverde houtwolcementplaten moesten vervangen worden door gipsplaten en stucwerk. Het resultaat mag er zijn. Ondertussen was het heerlijk weer om ook buiten aan de slag te gaan. Een grote vijver moest verdwijnen. Veiliger in verband met de kleinkinderen!! Maar zoals meestal, van het een komt het ander.
Omdat wij zoveel van huis zijn in verband met onze reizen ga je steeds praktischer denken. Onder de overkapping planten laten groeien als je veel weg bent is niet zo handig. Dus daar is nu een mooi terras gekomen. Ook waren sommige struiken aan vervanging toe en ook de planten in de vogelkooien konden wel een grote snoeibeurt gebruiken.
8 kubieke meter zwarte grond en 3 kubieke meter wit zand zijn verwerkt!!!! Nu ligt het werk even stil vanwege de "nawinter".

Ondertussen ook nog een ipad aangeschaft. En de reden van deze aanschaf zijn onze reizen. Op reis heb je zeker in de avonden heel veel tijd om aan je verslagen te werken of om te lezen of een spelletje te doen. Maar een laptop is vaak te zwaar of onhandig en kwetsbaar om in je rugzak te vervoeren. Ook leesboeken en spelletjes zijn te zwaar of nemen teveel ruimte in. En onze rugzakken zijn al zwaar door de Lonely Planets die we mee moeten nemen. De Ipad heeft alles in één. Boeken lezen, spelletjes spelen en foto en verslagen voorbereiden. Ben nu bezig met het oefenen van allerlei functies.

Maar we zijn ook weer gestart met het voorbereiden van onze volgende reis. Dat is in onze situatie best ingewikkeld. Susan mag in 180 dagen maar 90 dagen in de Schengenlanden blijven en zij moet bij binnenkomst ook al een ticket hebben om aan te tonen wanneer zij de Schengenlanden weer gaat verlaten. En natuurlijk moet je ook rekening houden met het klimaat van de landen die je wilt bezoeken. Ook moeten/mogen we meestal meer dan 3 maanden onderweg zijn want anders kunnen we niet in de Schengenlanden terugkeren.
Helaas heeft men geen uitzonderingen op deze regel want dat hebben wij vorig jaar wel gemerkt toen we samen 2 weken eerder terug wilden komen in verband met de operatie van Madelon.
Zoals het er nu naar uitziet kunnen we half augustus weer naar Zuid Amerika vertrekken om de reis daar verder af te gaan maken. Eerst nog een stukje Peru, dan Bolivia, Chili, Paraguay en Argentinië en misschien Brazilë. Dat is tenminste ons doel maar wij plannen alleen de heenvlucht en de terugvlucht. Wij hebben zodoende alle vrijheid om elke dag ons reisschema aan te passen. Heerlijk om nu al over deze landen te gaan lezen.

Vandaag, met nog geen zicht op de lente, ga ik met de voorbereidingen beginnen voor het maken van een fotoboek over Cuba. Moet er weer even handigheid in krijgen. Want mijn ervaring leert dat als je de reis in een boek verwerkt hebt deze veel beter en meer gedetailleerd in je herinnering blijft. En als je van je herinneringen kunt genieten , geniet je dubbel van je reizen.

Ook is het weer genieten geweest met de kleinkinderen Djuna, Jasper en Sterre. Ondertussen is Djuna afgelopen november alweer 2 jaar geworden en Jasper in februari 3 en Sterre vierde haar eerste verjaardig ruim een week geleden.

Beste allemaal, met dit verslag zijn jullie weer een beetje op de hoogte van het wel en wee in de Wilgenlaan.

Een warme groet en leef en geniet van de momenten.

Piet.

• 12 Maart 2013 - 11:49

Ine:

Wat mooi om te zien dat Sterre als 2 druppels water op Bauke lijkt. Prachtige geniet foto's.
    Zijn het Kapla plankjes die ik zie in de speelgoedbox Piet? Ik overweeg om die ook aan te schaffen. Ze zijn wel heel prijzig begrijp ik, maar de kindjes schijnen er eindeloos veel plezier aan te beleven en wij dan natuurlijk ook.
    Je hebt veel werk verzet lees ik en een mooi tuinset heb je op het terras staan. Moeten we een keertje uitproberen denk ik hè?
    Lieve groet vanuit een steenkoud Dinther

• 12 Maart 2013 - 16:00

Riek:

Ha broer,
    Leuk verslag. Ja als de kleinkinderen zo hard gaan, wat gebeurd er dan met ons? Hahaha.
    Genieten, dat is wat we mogen doen als je 65 bent geweest, toch.
    Hopen gezond te blijven en dat is het.
    Mooie foto's.