Weer terug. - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Weer terug. - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Weer terug.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

06 Juli 2013 | Nederland, Udenhout

Udenhout, zaterdag 6 juli 2013

Beste allemaal,

Wij zijn weer terug in de Wilgenlaan. Woensdagavond al, maar daarna is het tijd om te wassen en al het campingmateriaal weer zo op te slaan dat we volgend jaar weer goed op stap kunnen. Het waren vier fantastische weken. We hebben heel wat gezien. Vier weken via noord Spanje naar Portugal en door midden Spanje weer terug. Wij zijn nu ook bezig om de duizenden foto's te ordenen en dubbel op te slaan.
De komende weken hoop ik verslag te doen van deze prachtige reis. Ik weet dat het voor de lezers het achteraf lezen van de verslagen niet zo leuk is maar onderweg hadden we vaak geen internet en wij hadden het eigenlijk ook te druk om alles te bezichtigen. Vaak is er wifi in de kantine maar dat is niet zo gezellig om daar naar toe te gaan en een paar uur achter je IPad te zitten. Ja dit is de eerste keer dat ik mijn verslag schrijf op de
iPad. Om alvast te oefenen als we half augustus weer naar Zuid Amerika vertrekken.
Hopelijk kan ik dan wel de rust en de tijd vinden om regelmatig verslagen en foto's door te sturen.

Ik wil ook iedereen bedanken voor de vele, vele felicitaties die ik voor mijn verjaardag mocht ontvangen.

Gelukkig hebben we het mooie weer van de laatste drie weken mee kunnen nemen naar Nederland, dus nu is het weer genieten van het buitenleven.

Bordeaux, maandag 3 juni 2013

Al vroeg in de morgen vertrokken naar Portugal. De eerste dagen nemen we een hotelletje maar daarna hopen we de tent op te zetten. Meestal voor drie tot vier dagen want anders ben je teveel bezig met het opbouwen en afbreken van de tent. Wij hebben niets gepland en we bekijken het van dag tot dag.
Om vijf uur in de ochtend hebben we de TomTom op Bilbao gezet en hebben. De drukte op de weg viel reuze mee. Dat komt ook dat we tot Bilbao de tolwegen gebruiken. Wel wat duurder maar het is veel rustiger op de weg en je bent veel eerder op je bestemming. Elke twee uur even een kwartiertje de benen strekken en wat we niet verwacht hadden zitten we rond acht uur in de avond in een hotelletje nabij Bordeaux langs de snelweg.

Morgen gaat voor ons de reis dus echt beginnen. Maar daarover later meer. Hopelijk hebben we dan ook de foto' uitgezocht zodat de verhalen wat visuele ondersteuning krijgen.

Voor nu warme groeten van ons en leef en geniet van de momenten.

Piet.

  • 06 Juli 2013 - 18:28

    Jac Peeters:

    Welkom thuis! Altijd weer fijn om je bericht te lezen, dat je weer veilig terug bent! Dankjewel voor je felicitatie bij mijn verjaardag en hartelijke groeten uit Hilvarenbeek!
    Jac en Hanneke

  • 06 Juli 2013 - 18:35

    Jac Peeters:

    Natuurlijk wachten we graag je reisverslag met de ongetwijfeld fraaie sfeerfoto's af. Ik ben met name benieuwd naar je bevindingen in Noord-Spanje: Baskenland. Het is immers de streek waar wij verschillende keren geweest zijn. Broer Gijs is - zoals je wel weet - met Aratantxa uit Portugalete (vlakbij Bilbao) getrouwd. Het ouderlijk huis van moeder staat vlakbij Burgos. Daar ben je wellicht ook geweest. Ik vond dat een prachtige stad ... We zijn benieuwd.
    Andermaal hartelijke groeten uit Hilvarenbeek!
    Jac en Hanneke

  • 06 Juli 2013 - 23:00

    Herman En Hanny:

    Fijn dat jullie weer even thuis zijn, morgen geloof ik het etentje samen met de familie.
    En inderdaad het weer is niet verkeerd.
    Daaag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 1994378

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: