Hoopvol!!!! - Reisverslag uit Lima, Peru van piet lagarde - WaarBenJij.nu Hoopvol!!!! - Reisverslag uit Lima, Peru van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Hoopvol!!!!

Door: Piet lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

25 Oktober 2012 | Peru, Lima

Amsterdam, donderdag 25 oktober 2012

Beste allemaal,

Allereerst alweer bedankt voor al die hartverwarmende reacties. Jullie wensen, kaarsjes, jullie positieve krachten, gebedjes en gedachten hebben zoals het er nu naar uit ziet geholpen.
De eerste berichten van Madelon zijn summier maar hoopvol.

Een kort verslag:
Dinsdagmorgen moest Madelon om half 11 binnen zijn. Dat wil zeggen in het AMC. Ik ben er die middag met Djuna en Sjoerd nog even op bezoek geweest. Eigenlijk heel onwezenlijk. Madelon aan het spelen op het bed met Djuna. Een levenslustige, krachtige en optimistische Madelon maar ook vol met onzekere gedachten. Maar ook blij dat er aan die onzekerheid na weken een eind komt.
Woensdagochtend (gisteren) is Sjoerd nog even na Madelon geweest en om 9 uur is zij naar de OK gebracht. De ouders van Madelon en Madelon hadden dinsdagavond ook nog met de chirurg gesproken en dat gaf hen toch wel een gevoel van vertrouwen.
Ik heb de hele dag op Djuna gepast zodat Sjoerd zijn zinnen een beetje kon verzetten. Fietsen en wat koffie drinken met vrienden. Om 8 uur zaten we samen naar de televisie te kijken maar met de gedachten bij Madelon. ZOOOOO spannend!!! Hoe verder in de avond des te meer smsjes en telefoontjes kwamen er binnen. Om half 11 belde Sjoerd naar de IC om te vragen of Madelon daar nog niet was. Nee was het antwoord. De operatie zou nog minstens 4 uur duren. Dat zou dus rond 3 uur in de nacht zijn. En ja hoor om half 4 kwam er een telefoontje dat Madelon naar de IC gebracht zou worden. Een operatie van meer dan 18 uur!!!!!!!! Sjoerd is om half 5 met de broer van Madelon naar het AMC gereden en hebben Madelon gezien. Het duurt nog wel een aantal uren voordat men haar uit de narcose laat komen.

Maar de eerste berichten zijn hoopvol. Men heeft de tumor helemaal weg kunnen nemen. Dus of het een snelgroeiende tumor is of een langzaam groeiende is , is nu niet meer zo belangrijk want anders zouden we nog vol spanning een week op de uitslag moeten wachten. En nu gaan we afwachten en hopen dat Madelon zo goed mogelijk uit de narcose komt. Over enkele dagen weten we pas wat de “restverschijnselen” zullen zijn.

Beste allemaal, ook namens Sjoerd en Madelon en familie bedankt voor alle reacties.

Maar leef en geniet van de momenten van de dag.

Piet.

• 25 Oktober 2012 - 09:44

Willemien En André:

We hopen natuurlijk allemaal dat dit korte, gunstige bericht een zeer goed vervolg krijgt!

Let's fingers cross............

• 25 Oktober 2012 - 09:46

Ria Koning:

Goh Piet, wat fijn, dat de operatie achter de rug is en dat ze alles weg hebben kunnen nemen.
    Ik kan me voorstellen dat die spanning bijna niet te verdragen was.
    En nu stapje voor stapje, maar de grootste stap is genomen.
    Fijn dat jij er nu ook zo bent voor Sjoerd, wat heeft die knul je nodig nu!
    Voor allemaal veel sterkte en voor Madelon beterschap.

• 25 Oktober 2012 - 09:48

Yvonne En Wim:

Hallo Piet,
    Wij hebben heel veel aan je moeten denken en waren vol spanning hoe de operatie zou verlopen. Zo te lezen is het dus goed gegaan en dat lijkt ons een hele opluchting. Wij wensen jou en de familie weer heel veel sterkte!
    Veel liefs en de groetjes Yvonne en Wim.

• 25 Oktober 2012 - 10:40

Riek En Tonnie:

Ha broer, wat spannend ja. Dat skypen is toch wel fijn he.
    Nu echt stapje voor stapje, maar de grootste stap is gemaakt.
    Kusje voor Djuna. Als ze me weer wil zien, skype maar hoor.
    Je zus en zwager

• 25 Oktober 2012 - 10:51

Frans En Tineke Van Rijsewijk:

Hallo Piet
    Wat een spanning en dat zal de komende dagen ook wel zo blijven, maar wel fijn dat de eerste berichten hoopvol zijn. We leven met jullie mee .
    Veel sterkte voor jullie allemaal.
    Frans en Tineke

• 25 Oktober 2012 - 11:41

Hans En Marja :

Hoi Piet,

Ook wij leven met jullie mee.
    Sterkte
    Groetjes Hans en Marja

• 25 Oktober 2012 - 13:19

Maria Venhuizen:

Lieve Piet,
    Ook even een sterktegroet vanuit het IKO in Nijmegen.
    Na zovele reizen, weer een nieuwe reis, nu zo dichtbij, in je eigen omgeving.
    In ieder geval is er weer hoop en gaat het weer de goede kant op met Madelon.
    Ik ga a.s. zondag ook een kaarsje voor haar en haar hele familie opsteken.
    Fijn dat er zovele lieve mensen om haar heen zijn.
    Liefs en groetjes, Maria Venhuizen.

• 25 Oktober 2012 - 14:26

Marcel & Ine:

Ongelofelijk een 18 uur durende operatie. Daar zijn dus verschillende artsen mee bezig geweest mag ik aannemen. Nog even spannend hoe ze hier uitkomt begrijp ik, maar de tumor is gelukkig helemaal verwijderd. Sterkte voor jullie allemaal en wij wensen Madelon een spoedig herstel.

• 25 Oktober 2012 - 14:32

Toon Gerrits:

Piet,

wat een operatie zeg.Het is bijna niet te geloven. We moeten ons maar overgeven aan de doktoren en hopen dat het allemaal weer goed komt.

Veel sterkte.

Toon Gerrits

• 25 Oktober 2012 - 14:41

Coby:

Hoi Piet onvoorstelbaar wat een spanning dat is niet te begrijpen.
    In gedachten ben ik bij jullie liefs Coby.

• 25 Oktober 2012 - 15:45

Annie:

Ik wens jullie veel sterkte en hoop dat het weer goed komt.

• 25 Oktober 2012 - 16:18

Harry En Nel:

Hallo Piet en Sjoerd, Heel veel sterkte gewenst beiden en hopelijk is alles niet voor niets geweest en pakt het goed uit.Alle goeds en groetjes Harry en Nel.

• 25 Oktober 2012 - 17:31

Tijn En Rinie Boom:

Hallo Piet,

Fijn dat de operatie voorspoedig is verlopen.
    Wij blijven bidden en duimen voor een algeheel herstel
    Veel sterkte voor jou en je gezin

Groetjes van Tijn en Rinie

• 25 Oktober 2012 - 18:11

Jac Peeters:

Goed nieuws! Ook al blijft het nog spannend is het eerste bericht toch positief. We blijven met onze gedachten en in onze gebeden aan jullie denken hoor. Hopelijk is ook het volgende bericht positief!
    Hartelijke groeten van Jac en Hanneke

• 25 Oktober 2012 - 20:11

Herman En Hanny:

Piet, toen ik je vanmorgen mailde was de spanning er een beetje af, en aan de reakties nu te horen op deze site was dat bij zoveel mensen het geval. Wat heeft iedereen mee geleefd, hoop dat er vanavond nog een mailtje komt met het laatste nieuws.
    Heel veel lieve groeten vanuit Gennep van Herman en Hanny en ook onze vrienden en familie zoals Mieke, familie van Herman etc. Slaap vannacht maar lekker, dat moet lukken.

• 25 Oktober 2012 - 20:39

A De Swart:

Piet en Sjoerd. mooi dat dit onwezenlijke wachten voorbij is.
    Mooi dat de eerste berichten over de operatie gunstig zijn.
    Hopelijk zullen de andere berichten ook tot optimisme aanleiding geven.
    Heel veel sterkte de komende tijd
    Ad de Swart