Hopen en afwachten...... - Reisverslag uit Lima, Peru van piet lagarde - WaarBenJij.nu Hopen en afwachten...... - Reisverslag uit Lima, Peru van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Hopen en afwachten......

Door: Piet lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

22 Oktober 2012 | Peru, Lima

Udenhout, maandag 22 oktober 2012.

Beste allemaal,

Ik probeer vandaag nog een verslag te schrijven om mijn gedachten zoveel mogelijk te verzetten. Morgen een paar dagen naar Amsterdam om op Djuna te passen en zo dicht mogelijk bij Madelon en Sjoerd te zijn. Dinsdag moet Madelon namelijk in het ziekenhuis zijn. Woensdag wordt zij geopereerd.
En al weer wil ik iedereen bedanken voor de warme woorden die via de telefoon, email, smsjes, briefjes en kaartjes binnenkomen. Het zijn nog steeds de kleine dingen die er toe doen.

Lima, dinsdag 25 september 2012.

We hebben goed geslapen in de supercamabus. Dus wij ontbijten op het dakterras van het hostel en organiseren onze bagage en maken verdere plannen. Niet te lang in Lima blijven want we willen naar Cusco, De navel van de wereld. De Inca trail lopen zal er niet inzitten want je moet deze reeds maanden van te voren vastleggen en het is ook een kostbare aangelegenheid. Ruim 1000 euro per persoon voor 4 dagen en 3 nachten lopen. Natuurlijk zijn daar de tenten, de dragers en de gids bij inbegrepen. Maar toch.
Ook willen wij, vanwege de thuissituatie, bereikbaar blijven en op plaatsen verblijven waar we zo snel mogelijk terug kunnen. Maar eerst maar eens een paar dagen Lima verkennen. Het is tenslotte de hoofdstad van Peru.
Maar wat een verschil met Huaraz. En dit verschil wordt wel heel duidelijk als wij het raam van onze kamer uitkijken. Ook hier kijken wij uit op een kruispunt (rotonde). Maar het beeld dat je te zien krijgt is totaal verschillend. Hier geen enkele handel op straat, geen kaasverkoop, geen groenten en fruitkarren, geen eenden, kippen en zelfs geen cavia’s die de hele dag verhandeld worden. Geen rook van verbrande kippenpootjes of andere BBQ gerechten. Geen vuilnis op straat. Geen politieagentes die met hun fluitjes het chaotische verkeer in banen proberen te leiden. Geen “tuktuks” en geen tientallen honden die het spaarzame groen voorzien van talloze uitwerpselen. Geen uitzicht op besneeuwde bergtoppen. Geen gehijg van mensen vanwege de hoogte. Geen peloton agenten die de handelaren elke dag proberen te verdrijven. Geen plassende vrouwen en mannen op straat. Geen kleurrijke vrouwen die hun verkoopwaar op hun rug vervoeren.

NEE, een gewone stad, met parken, stoplichten, Macdonalds, warenhuizen en meestal een grijze lucht vanwege het zeeklimaat. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat wij hier in Mira Flores verblijven. Het veiligste en duurste gedeelte van de hoofdstad. Hier staan de betere restaurants, hier worden de straten super schoongehouden. Kortom hier wordt geïnvesteerd. Er zijn ook grote delen van de stad waar het er weer heel anders uitziet.
Maar als ik moet kiezen dan kies ik voor het uitzicht en de belevenis die wij in Huaraz hadden. Dus als het erin zit zullen we weer gauw een busrit naar Cusco gaan maken. Dus gaan we vandaag naar de busterminals om alvast een plaatsje te reserveren. Zouden ze hier ook een “Supercamabus “ hebben?
Vandaag ook een tour geregeld om in een korte tijd zoveel mogelijk bijzonderheden van Lima te zien.
Ook weer sinds lange tijd een lunch gehad met verse vis.

Beste allemaal ik stop nu even met verslagen schrijven want mijn uitgebreide aantekeningen van onze reis liggen nog bij Susan in Cusco. Dus zo gauw zij er is schrijf ik weer verder. Dat is dan meteen een mooie gelegenheid om de “achterstallige” en beloofde foto’s bij de verslagen te gaan plaatsen.

Voor nu een lieve, warme maar vooral een HOOPVOLLE leef en genietgroet.

Piet

• 22 Oktober 2012 - 11:27

Willemien En André:

Wij wensen jullie allemaal alle goeds!

• 22 Oktober 2012 - 11:36

Claartje:

lieve Piet, Madelon, Sjoerd en Djuna:
    heel veel sterkte, liefde en licht gewenst de komende tijd!
    ik denk aan jullie,
    liefs van Claartje

• 22 Oktober 2012 - 12:59

Ria Koning:

Piet, ik wens jullie voor de komende week heel erg veel sterkte toe en zal woensdag een kaarsje branden.
    Groetjes van Ria.

• 22 Oktober 2012 - 15:49

Coby:

Piet in gedachten ben ik bij jullie allemaal en woensdag brand ik een kaarsje.
    Liefs CobyX

• 22 Oktober 2012 - 16:27

Riek:

Hopen, hopen, en nog eens hopen.
    Sterkte allemaal, dikke knuffel van ons uit Heesch

• 22 Oktober 2012 - 18:28

Jac Peeters:

We denken aan jullie. Hopelijk komt het allemaal goed. Heel veel groeten van Jac en Hanneke

• 22 Oktober 2012 - 20:29

Herman En Hanny:

Piet, wat zijn er veel mensen die aan jullie denken woensdag, en iedereen wil maar een ding. En dat is dat dat het mee gaat vallen, en dat Sjoerd Madelon en Djuna verder kunnen gaan met hun leventje zoals het was. Heel veel liefs van ons, Herman Hanny en Keetje.

• 23 Oktober 2012 - 21:47

Adrie En Louis:

Hallo Piet, zo aan de vooravond van een hele spannende dag willen we jou, maar natuurlijk zeker Madelon, Sjoerd en Djuna, heel veel sterkte wensen bij deze ingrijpende operatie. We denken aan jullie en alle liefs, Adrie en Louis.

• 23 Oktober 2012 - 21:55

Jane: