Te mooi, Too beautiful - Reisverslag uit Nagarkot, Nepal van piet lagarde - WaarBenJij.nu Te mooi, Too beautiful - Reisverslag uit Nagarkot, Nepal van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Te mooi, Too beautiful

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

07 Mei 2011 | Nepal, Nagarkot

Nagarkot, dinsdag 8 maart 2011

Dear everyone,

Too beautiful is meaning that the weather in netherland is so beautiful that it is a pitty to sit inside. So I am painting my house. But I promise that i show you many pictures from Nepal. So here they come.
I was walking with a guide in Kathmandu Valley. To the Hindu temple, Pashupatinath where on the border from the holy Bagmati river were sic cremation sites.
Then I go to the Boudhanath Stupa, an impressive Buddhist site with a white dome, a goleden tower and colourful prayer flags and countless prayer weels. It is one of the largest one in the world.
After that I walk with a guide through the mountains to Nargarkot with an amzing sunset and sunrise.

So Enjoy the pictures all made in Kathmandu Valley,

Live and enjoy the moments of the day.

Warm greetings,

Piet

Beste allemaal,

De "te mooi"slaat op het prachtige weer hier in Nederland. Te mooi om binnen te zitten, bedoel ik dan.

Maar het is alweer bijna een week geleden dat ik foto's van Kathmandu op de weblog plaatste.

Meer dan 3250 !!!!!! personen bekeken mijn laatste reisverslag met die vele foto's van Kathmandu. Dus voel ik mij vereerd en ook een beetje verplicht om de komende weken jullie nog meer beelden van Nepal te laten zien.

Ja Riek de vrouwen die met het vuur bezig zijn is een ceremonieel. Het is de bedoeling dat het vuur brandend gehouden wordt en ondertussen wordt er ook gebeden. I die vuurpotten zitten allerlei kruiden denk ik want het ruikt nogal sterk.

Na een paar dagen Kathmandu ben ik met een gids 2 dagen gaan wandelen door de Kathmandu vallei. De eerste dag naar Shanku 1382 meter hoogte en Nagarkot op 1985 meter hoogte. Van hieruit kun je een betoverende sunset an sunrise meemaken. Je moet dan natuurlijk wel wat geluk hebben met het weer. Bij helder weer zie je ook het Himalaya gebergte. Werkelijk een betoverend gezicht. Op deze trekking door de bergen kom je ook door dorpjes en beleef je het leven van alledag van heel nabij.
En natuurlijk krijg je door de gids ook heel veel details door en kom je op plaatsen waar je normaal aan voorbij loopt.

Maar voordat wij de bergen introkken ging ik met de gids ook nog naar de Pashupatinath temple uit de vijfde eeuw. het is een van de grootste Hindu pelgrimages aan de oever van de Bagmati Rivier. De heilige rivier in Kathmandu Valley. aan de oever bevinden zich 6 crematie plaatsen waar de dode lichamen verbrand worden en de as later in de rivier gestrooid wordt.

Ook heb ik een paar foto's geplaatst van de indrukwekkende Boudhanath Stupa. Een indrukwekkende boeddhistische tempel met de gebedsvlaggen en de gouden toren en de ontelbare "gebedswielen".

Beste mensen veel kijk plezier en wil je wat meer over de foto"s weten dan hoor ik het wel.

Leef en geniet van al dat mooie weer.

Piet

• 07 Mei 2011 - 14:55

Riek:

Wat schitterend. Is dat b.v. foto 323 waar je gecremeerd wordt? Dus je ligt daar in de kijkerd?
    Heb jij een crematie meegemaakt?
    Prettig weekend met dit mooie weer. Wij zitten buiten naar de Ronde van Italie te kijken.
    Groetjes vanuit Heesch

• 07 Mei 2011 - 16:53

Annie-berkel-enschot:

Hoi Piet,het is iedere keer weer een verrassing om je foto's te bekijken.
    Als je deze foto's terug ziet,heb je dan het gevoel weer terug te willen?
    Vind je het thuis en in Udenhout te zijn ook wel weer fijn en rustig,of ben je al weer plannen aan het maken voor de volgende reis?
    Groetjes,

Claartje:

mooi Piet!

• 10 Mei 2011 - 19:38

Herman En Hanny:

Prachtige foto's, doe maar rustig aan met dit mooie weer, maar inderdaad leuk om ze te zien.