Heel speciaal. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu Heel speciaal. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Heel speciaal.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

06 Januari 2011 | Thailand, Bangkok

Chiang Mai, donderdag, 6 januari 2011

Dear everyone,

Today the last day in Chiang Mai. It was nice just today. Delicious Korean food, visit a very important and nice temple on the top of a mountain outside the city. And than in the evening we became belong a temple and their was a ceromony with monks and important people from the government. Very impressive and on the end we became also nice presents.

So a special day I never forget anymore.

Big hug and live and enjoy the moments.

Piet

Beste allemaal,

De laatste dag in Chiang Mai en morgen weer op de fiets voor een lange etappe richting Chiang Rai.

Maar vandaag was het weer een gewone maar toch weer een bijzondere dag.

Niet zo vroeg op maar om 7 uur een uurtje fietsen en even verkennen hoe ik morgenvroeg het beste de stad uit kan komen. Daarna weer heerlijkmet een taxi de berg op en een prachtige tempel bezocht waarvan ik nu even de naam kwijt ben maar dat komt later nog wel een keertje. Daarna heerlijk samen gegeten en de avond markt bezocht en daarna voor het eerst in een Koreaans restaurant heerlijk gegeten. Heel speciaal en heb er weer veel smaken bijgekregen.
Topen we 's avonds terugwandelden kwamen we langs een belangrijke tempel en daar begon net een belangrijke ceremonie met wel een honderd monniken en een paar hoogwaardigheidsbekleders.
Er werd gezongen en gebeden en op het eind wereden er heel veel geschenken uitgewisseld. Een uur op de grond gezeten en daarna mochten wij ook naar voren komen en kregen wij ook geschenken aangeboden.

Met veel indrukken maar ook weer blij dat ik de grote stad kan verlaten ga ik nu mijn bed opzoeken.

Dus lieve mansen leef en geniet van de onverwachte dingen. En als je er open voor staat dan komen ze vanzelf op je pad. Juist deze momenten zijn speciaal en kostbaar.

Piet







  • 06 Januari 2011 - 15:09

    Gwen:

    He ome Piet,

    Kan de tempel iets van Doi Sitep heten? Zo ja, dan heb ik een echt deja-vu moment, want daar zijn wij ook geweest. Eerst een steile berg op (wij met een brommertje) en dan nog een heleboel trappen voordat je boven bent. Blijkt dat als je boven bent ook met een kabelbaan had gekund, maar ja, dat verteld je vriendje dan niet, hahahahaha. Was een mooie plek met een fantastisch uitzicht over Chang Mai. Heerlijk de foto's en verhalen, als of ik weer even terug ben.
    Geniet heerlijk en fiets voorzichtig.

    Dikke knuffels van Gwen

    PS: stuur je wat zon deze kant op, want het is hier erg regenachtig......

  • 06 Januari 2011 - 15:17

    Ria Koning:

    hoi Piet,
    nu ga ik nog meer van je verhalen genieten, maar voorlopig wat minder reacties van mij. ik type nu met een hand, want gisteren ben ik uitgegleden op de gladde weg en zo hard gevallen. resultaat: gekneusde knie, gebroken ribben en een gebroken schouder. daar zal ik wel een tijdje zoet mee zijn en dan is iedere afleiding welkom. ik blijf dus lezen en je verhaal volgen.
    succes met je verdere reis en groetjes van ria.

  • 06 Januari 2011 - 15:33

    Riek:

    Ja die mooie momenten maak jij heel vaak mee. Hoe zal dat komen?
    Ik weet het wel, jij ook he.
    Groetjes Riek en Tonnie

  • 06 Januari 2011 - 16:10

    Ilse:

    Ha Piet,

    Deze foto's komen mij bekent voor!!! Een jaar geleden stond ik ook daar waar jij stond.
    Deze tempel is inderdaad heel indrukwekkend!!! En die foto met al die klokken ook zo herkenbaar.
    De tempel heet volgens mij Wat Phra That Doi Suthep.
    Ga je trouwens nog naar het jungle hotel??? En naar de het olifantentrainigscentrum.
    Eigenlijk zou je ook nog even naar Kanchanaburi moeten gaan om over de birmaspoorweg te wandelen, het oorlogsmuseum te bezoeken en de indrukwekkende begraafplaats te bezichtigen.
    Ik hoor het wel of je hier toevallig nog komt!!!!
    Geniet er in ieder geval van!!!!

    Groetjes Ilse

  • 06 Januari 2011 - 21:16

    Bauke:

    Oeps tante riek , ik bedoelde gewoon Susan. Even in naam vergist.

  • 06 Januari 2011 - 21:50

    Cisca:

    Hi Piet,
    what a lovely photo with the dog in the temple, I am surprised that you were alloud to make photos at all in the temple at such an importend ceremony.
    Plz tell me, are the monks alloud to marry and do they have to be a monk for the rest of their lives?
    What a great time you have. I am doing my best too, tomorrow we are going to the Kumara races in Hokitika on the Westcoast and stay there for a few days.
    Till we meet again, the high five and hugs from Miko and myself. :=))

  • 07 Januari 2011 - 11:39

    Madelon:

    Nu begin ik ook wel heel erg benieuwd te worden....
    Maar volgens mij kunnen we het wel raden....
    Heb je geen foto van haar? ; )
    Knuffel van mij en Djuna

  • 07 Januari 2011 - 20:37

    Herman En Hanny:

    Hoi Piet vanuit een bijna sneeuwvrij Gennep, wel weer lekker kun je weer fatsoenlijk lopen. Ik zag op de foto bij de monniken een hond liggen, dat dat mag, of zijn ze daar wat aardiger voor honden en beesten in het algemeen? Mooie foto's weer.

  • 09 Januari 2011 - 18:40

    Marieke Hart:

    Hi Piet,
    Die tempel op de berg, is de tempel waar Jan Thij en ik een paar dagen hebben gezeten in 2009. Een heel bijzondere plek vonden wij. Ik herken het van je foto's!
    Doeg,
    Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 1989742

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: