Etappe twee zit er al weer op. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu Etappe twee zit er al weer op. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Etappe twee zit er al weer op.

04 Januari 2011 | Thailand, Bangkok

Chiang Mai, dinsdag 4 januari 2010

Today a nice day from 73 km to Chiang Mai. The second etappe. Now I take a break a few days and than I start on the third etappe: North Thailand and Laos. And many mountains. But that is for later.

Now I go rest after a beautiful day with a beautiful end.

Sleep well,

Live and enjoy the moments.

Vanmorgen weer vroeg gestart. Het was nog aan het schemeren. Maar van deze etappe zou het tweede gedeelte weer zeer mooi worden. Helemaal langs de rivier de Ping Chiang Mai binnen rijden. Ruim een week geleden gestart in Bangkok en nu alweer ruim 880 prachtige kilometers verder.
De kilometers komen steeds gemakkelijker uit mijn benen. Ook al wordt het steeds meer stijgen en dalen en zullen de temperaturen alleen nog maar wat graden hoger worden.
Maar ook het eten verteer ik steeds beter. Vanmorgen om 8 uur langs de weg 3 kippenboutjes en kleeftrijst. En dan een uurtje bananen en sinaasappelen en dan weer een BBQ en weer bananen. En tussendoor liters water en soms een blikje cola.
Het mooiste stuk zit er nu aan te komen. Verder naar het noorden en dan Laos in. Maar de beklimmingen zullen zeer stevig gaan worden. Ik denk dat mijn fiets weer soms verandert in een Pushbike.
Maar terug naar vandaag.. Na 73 prachtige kilometers kwam ik al in Chiang Mai aan. Echt vol met toeristen en dan is het moeilijk een goed guesthouse te vinden. Maar ik had heel veel geluk van Susan had ik gehoord dat het Gaps Guesthouse midden in de oude stad lag en zeer mooi en goed was. Maar je kon niet reserveren. Bijna elke dag zit men vol. Ik 'smorgens nog gebeld maar nee ik moest om 12 uur langs komen en als dan iemand uit zou checken zou ik misschien geluk hebben.
10 over twaalf had ik het Gaps Guesthouse gevonden en inderdaad een pareltje midden in de stad. Houten bungalowa tussen de palmen. En.... om 5 uur zou er een stel uitchecken dus dat was echt boffen.

Heerlijk rustig de was uitgezocht en die is morgenvroeg weer droog. Met Susan de stad ingegaan en omdat zij hier al langer was wist zij ook meteen de juiste plaats en de juiste weg te vinden. Zojuist samen heerlijk in een visrestaurant gegeten en nu toch nog maar even achter de computer.

De komende dagen de accu opladen voor de volgende etappe. Noord Thgailand en Laos. Het zal dus wel vrijdag worden voordat ik weer op de fiets zit maar daarna kan ik en mijn trouwe vriend weer vol aan de bak.

Dus lieve mensen de komende dagen een wat ander soort verslag. Misschien wat korter want op de fiets maak ik nog steeds het meeste mee om te vertellen.

Maar deze oplaaddagen horen er ook bij.

Dus leef en geniet van alle momenten ook al zijn ze niet zo spannend.

• 04 Januari 2011 - 14:39

Kerstboom aan het opruimen en hoorde je piepje. Dus meteen reactie.
    11111111ste.

• 04 Januari 2011 - 15:09

Carmen:

hoi Piet,

Nou het verslag is zeker niet saaier hoor.
    Dion en ik vroegen ons laatst nog af..... "Hoe doet "ie" dat nou allemaal, waar haalt hij de tijd vandaan."

suc6 met je "maat" en klimmen maar,

Carmen

• 04 Januari 2011 - 15:52

Piet, waar blijft het spannende nieuws, hahahaha. Nieuwsgierig? Nee, echt wel.
    Vandaag dus nog niet.

P.S. Willemien, ja sorry, jij gaat met de VUT of pensioen. Genieten meid.
    Kom maar een keer aan, niet langs.

• 04 Januari 2011 - 18:26

Aad Lagarde:

Mijn petje af om 880 km te fietsen met 33 graden in een week tijd en het lijkt mij ook een hele mooie tocht. Thailand staat ook al een tijdje op ons verlanglijstje misschien komt het de komende jaren wel van zeker na die verhalen van jou. Maar of dat op de fiets is dat denk ik niet. Geef mij maar een busje met airco. Maak eens een foto van jezelf met fiets zodat we een indruk krijgen hoe je reist.
    Voor de nichten die dit lezen maar ook voor piet de allerbeste wensen voor 2011 en goede gezondheid.
    van ons uit rotterdam.Ik blijf je volgen, groetjes

• 04 Januari 2011 - 20:20

Weer heel veel groetjes uit Gennep, wat leuk Aad om wat van je te horen via deze site van mijn broer. Ook alle goede wensen voor jullie in 2011. Herman en hanny

• 04 Januari 2011 - 21:37

Annemarie Haen:

Wil je via deze weg nog de allerbeste wensen sturen voor een goed-gelukkig-gezond 2011.

Ik heb je verslagen weer gelezen en vond het erg leuk om te zien dat je ook bij Paolo bent geweest van Orichid Hibiscus Guesthouse. Hij maakt het de gasten echt naar hun zin.

Ben benieuwd of je ook nog richting Chiang Rai gaat, dit vonden wij ook een erg mooie omgeving.

Groetjes,
    Annemarie

• 06 Januari 2011 - 08:40

Charlotte:

DEAR Piet. I am back in France after 3-4 fabulous weeks. We flew from BKK last night, Arild to Oslo and I to France. An YES, it is a fantastic new year, Arild got his meeting on the 3rd as planned, I came with him, it was very exciting, and he got what he wanted! The lady was utterly charming, willing and listened to what he had to say, and was absolutely interested in any informatin she could get. What a fantastic start on the new year. He is in Oslo writing on it right now.

Our trip to Bagan was like a dream. New Years Eve on the river on Irrawaddy. Got new friends among the temple children. Wow, what a place, I would go back like tomorrow.

I have signed off on your e-mail listing, but will follow your blog carefully. I get so many mails in my job, so I prefer to keep things separately. Let's talk when you get back to the Netherlands. I wish you all the best for the new year. Life Is Good. And we are in it. XX take care, C

• 06 Januari 2011 - 09:11

Zr.Paulino:

Dag Piet. Al 6 januari vandaag, maar nog van Harte de allerbeste wensen voor 2011. Jij bent al aardig het nieuwe jaar ingefietst. En zo als ik lees nog steeds met veel plezier. Ik hoop dat dat zo blijven mag zolang de reis zal duren. Heel veel succes hoor! Met mij alles goed.Maar vervelend dat er weer een ernstige griepperiode op komst is hier. We hopen er van gespaard te blijven! Piet hou je goed en veel fietsplezier gewenst van Zr. Paulino uit Tilburg.