Dunedin,Saigon ( HCMC},Kamphaeng Phet - Reisverslag uit Kamphaeng Phet, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu Dunedin,Saigon ( HCMC},Kamphaeng Phet - Reisverslag uit Kamphaeng Phet, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Dunedin,Saigon ( HCMC},Kamphaeng Phet

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

31 December 2010 | Thailand, Kamphaeng Phet

Kamphaeng Phet, vrijdag 31 december 2010

Dear everyone,

75 kilometers on the last day of 2010. Work must go on he Geoff.And tomorrow I cycle 2011 in. But on the bike I think so many times on all the people I met on the road.You are all deap in my heart.
In holland they must wait 15 hours more before I can wish them Happy New year but in New Zealand about 3 hours I believe.

So a very nice evening with your friends and family and I wish you aal the luck of the world but special health.
And I hope you have also in 2011 many live and enjoy moments.

Big HUG for you all,

Beste allemaal,

Ja wat hebben de bovenstaande steden met elkaar gemeen?
Ik zat zo op mijn fiets maar te bedenken waar ik de laatste 3 jaar nieuwjaar " gevierd" heb.
In 2008 in Nieuw Zeeland met Dagmar en Gordian in Dunedin. In 2009 in Saigon (HCMC)Vietnam en nou in 2010 Thailand in Kamphaeng Phet.
Daar ben ik na een rit van 75 kilometer via de plaatsjes Khlong Lhlung en Khon aangekomen en verblijf nu in het Navarat hotel. Een beetje te mooi voor mij maar het is tenslotte nieuwjaar.
Dadelijk ook nog even naar de kapper en ik nog sneller en gestroomlijnder het nieuwe jaar weer in.

Vandaag was het weer zo'n 33 graden, een mooie landelijke weg met sinaasappelboomgaarden, rijstplantages, bananenplantages en heel veel suikerriet.

En die werd nu geoogst en dat was wel te merken door de vele vrachtwagens die af en aan reden naar de grote suikerfabriek.

Maar voor mij was het bijzonderste moment van de dag toch het bananenkraampje.
Een vriendelijke vrouw van een jaar of dertig hielp mij. Even later kwam er een man voorzichtig aangelopen, en pakte zich overal aan vast. Zij probeerde mij duidelijk te maken dat het haar vader was en dat hij blind geworden was. Zij vertelde hem, denk ik dat ik een buitenlander op de fiets was.
Ik heb zijn hand vastgepakt en heb hem naar mijn fiets geleid. Hij heeft de hele fiets van top tot teen betast. het stuur, het zadel, de bagage en daarna kwam ik aan de beurt.
Mijn helm, mijn lengte, mijn behaarde armen en benen en hij en zijn dochter waren zo ontzettend blij en zij huilde van emotie. voor ik weer met kippenvel op de fiets stapte heb ik haar en haar vader nog een flinke knuffel gegeven.
Alweer zo,n moment dat voor altijd in mijn geheugen gegrift zal bliven.

Het zijn dus waar je op de wereld ook bent nog steeds de kleine dingen die er toe doen.

Ook ben ik steeds aan het rekenen wanneer precies het Nieuw Jaar begint.
Hier is het over bijna 9 uur Happy New year. In Nieuw Zeeland al over een uurtje of 3 en jullie moeten nog even wachten.
Morgenvroeg om zeven uur als ik op de fiets zit denk ik aan jullie want dan barst het vuurwerk los en laten jullie de glazen klinken en wensen we elkaar al het goeds voor 2011. Maar het belangrijkste is gezondheid.

Helaas kan ik niet iedereen persoonlijk Happy Newyear wensen Maar vanuit Kamphaeng Phetde de aller beste wensen voor jullie ALLEMAAL, vooral gezondheid en dat er maar vele leef en geniet momenten mogen zijn die er toe doen, samen met je dierbaren dicht om je heen.

Wat de foto's betreft:

Monniken zie je niet zoveel in het straatbeeld dan in Birma. De kleding is meer oranje en deze monnig pakt het meteen grootser aan. Niet een bedelnapje maar een kar vol.

Die talloze zebra's stonden langs de weg en daarachter was een klooster en lag een 25 meter lange gouden Boeddha. Moet nog uitzoeken wat die zebra's te betekenen hebben.

• 31 December 2010 - 08:03

Wil, Rita En Sander:

Hallo Piet,

Vandaag ben ik de eerste en ben je zusters dus voor om jou en al je trouwe lezers een goede jaarwisseling te wensen.

• 31 December 2010 - 08:08

Wil, Rita En Sander:

en natuurlijk ...................................een heel goed,gelukkig en vooral gezond 2011.

• 31 December 2010 - 08:42

Riek:

Wij wensen je uit Heesch een fijne jaarwisseling en alle goeds, maar vooral gezondheid voor 2011.

Een dikke oudejaarsknuffel van je zus en zwager.

• 31 December 2010 - 09:30

Willemien En André:

Wij wensen jou - Piet - en iedereen die je dierbaar is een heel gelukkig en gezond 2011. Jij leert ons door je intense verhalen te genieten van de kleine dingen van het leven. Dat gaan wij nog meer doen als ik over twee weken met pensioen ga. Groeten en ook de beste wensen van André,
    Willemien

• 31 December 2010 - 09:37

Claartje:

lieve Piet,
    bijna stap of fiets (?) je het nieuwe jaar in: een wonderbaar mooi nieuw (kippenvel) jaar gewenst met vele 'leef en geniet' momenten erin, maar dat is jou wel toevertrouwd!
    dank je voor het delen van al je avonturen en het uitstralen van het 'levensgenieten' naar ons allen.
    dikke knuffel van C & A

• 31 December 2010 - 10:12

De Damwijkjes:

Vanuit een wit en knallend (nu al!) Udenhout een voorspoedig 2011 gewenst : een goede gezondheid, boven alles, mooie ontmoetingen en vele dingen die je in je geheugen zult meedragen!
    Het ga je goed!
    Groetjes , Arthur, Ingrid, Amber en Ruben

• 31 December 2010 - 10:13

Lieske:

Piet en alle volgers ALLE GOEDS VOOR 2011 ! Ik ga iedereen 'Leef en geniet' wensen vanavond xLieske

• 31 December 2010 - 10:34

Margriet En Anton:

Hoi Piet,
    een heel fijn, goed en gezond 2011 vanuit ons koud en hier en daar nog wit kikkerlandje.
    Nog heeeeeeeeeeel veel fietsplezier in het mooie Thailand.
    Knuffel Margriet en Anton.

• 31 December 2010 - 10:48

Ria Uit Etten:

Hoi Piet,
    Wij gaan jou het allerbeste wensen voor het jaar 2011 en natuurlijk iedereen die het leest.
    Vandaag een vrije dag,druk aan de poets,vanmiddag even naar Manon en Simon en vanavond komen er vrienden oud en nieuw vieren.
    Nou het gaat je goed veel liefs van je zus Ria en zwager Theo en Maik en Geja.

• 31 December 2010 - 12:17

Ger En Maria Roelofs:

Hallo Piet,

Vanuit Stiphout wensen wij jou een fantastisch 2011 in in zeer goede gezondheid met veel fietsplezier.
    Wij volgen jouw reis met heel veel plezier en dank voor de prachtige foto's.
    Donderdag melden wij ons voor 3 weken af omdat wij vrijdag voor 22 dagen naar Cuba vertrekken. Dat wordt bijlezen als we terug zijn.
    Heel veel groeten en pas goed op jezelf.

Ger en Maria

• 31 December 2010 - 13:31

Angelie Coen En Kids:

Beste Piet,

Het heeft even geduurd, maar nu toch een reactie. Het leven met twee kinderen is toch even wat anders dan alleen bram, maar super leuk.
    Als ik zo alles lees, is het weer helemaal super en de foto's zijn wederom mooi.
    Ik blijf het zo fantastisch vinden dat wij hier in de sneeuw gewoon jou hele reis kunnen volgen.
    ook heel raar idee dat jij daar lekker in je korte broek aan het fietsen bent en wij lopen hier met sjaals, mutsen, sleeen door het dorp.

De ijsbaan is wederom een succes. Zelf Bram geniet er met volle teugen van. Hij sjeest over ijs alsof het niets is en wij krijgen hem er bijna niet af.

Vanavond sluiten we 2010 af en gaan we weer aan een nieuw mooi jaar beginnen.
    Wij zullen een mooie peil voor jou afsteken. Best vreemd want jij begint eerder aan 2011 dan wij.
    Heel veel succes, plezier en alles wat je nodig hebt om deze reis wederom weer en fantastische reis te laten zijn met veel ervaringen.

Groet Bram, Julie, Coen en Angelie

• 31 December 2010 - 14:11

Tante Ria:

Piet de aller beste wensen voor het nieuwe jaar.
    We hopen dat je kunt blijven genieten nog heel lang.
    Het mooie er van is wij genieten met je mee en nog zoveel familie
    en vrienden en kennissen ook.
    Goeie reis en tot .......
    veel liefs en groetjes uit Geldrop.

• 31 December 2010 - 14:50

Toon En Jeanne:

Piet
    Van uit een fris holland willen wij je een Gezond en gelukkig 2011 toewensen en geniet van al dat moois wat nog op je pad komt

• 31 December 2010 - 15:42

Dagmar + Gordian:

Hello Piet,
    thanks very much for all your emails and wonderful photos so far. We are already looking forward to meeting you again in 2011 and hearing about the stories which belong to all your pictures!
    But before then you will spend many more hours on your bike, challenge the roads, travel hundreds of kilometres, meet many new people and their day to day life and we are sure you enjoy every single minute of your journey.
    Happy New Year's Eve and all the best for your travelling and 2011!!
    Lots of love, Dagmar and Gordian

• 31 December 2010 - 16:34

Heln:

Beste Piet,
    Bij jou in Kamphaeng Phet is het aftellen bijna begonnen....sfeervolle jaarwisseling daar, het zal weer bijzonder zijn in vele opzichten!
    We wensen je voor het jaar 2011 ALLE GOEDS toe in goede GEZONDHEID!
    Grtjs vanuit Berkel-Enschot Fam van Morkhoven

• 31 December 2010 - 18:04

Adrie En Louis:

Piet, we willen jou een heel goed en gezond 2011 toewensen, we hopen dat je gezond blijft en dat je ons nog van heel veel verhalen kan laten meegenieten. Dat geluk soms maar van kleine dingen afhangt blijkt maar weer uit je laatste verhaal. Een mooi verhaal. Piet, wij gaan nog een paar uurtjes wachten op de jaarwisseling en dan barst hier het vuurwerk geweld los. Alle goeds en we kijken weer uit naar je volgende verhaal. Doe voorzichtig en groeten,
    Adrie en Louis

• 31 December 2010 - 19:16

Herman En Hanny:

Wat mooi die zebra's!

• 01 Januari 2011 - 05:40

Hans:

Gelukkig Nieuwjaar Piet!! Geen lekke banden en vele mooie fietskilometers toegewenst barstensvol kippenvel momenten!!!