Steeds afwisselend slapen, - Reisverslag uit Khanu Woralaksaburi, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu Steeds afwisselend slapen, - Reisverslag uit Khanu Woralaksaburi, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Steeds afwisselend slapen,

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

30 December 2010 | Thailand, Khanu Woralaksaburi

Khanu Woralaksaburi, donderdag 30 december 2010

Dear every one,

Today it was easy, 70 km. But the temperature is 35 degrees, so a lot of drinking and not forget to eat. And in the morning they start here many times with BBQ. In NZ is it almost Newyear. U don't know not exactly what time it is in NZ. Geoff or Cynthia of somebody else can you tell me that.

But for sure I wish you already a Happy Newyear and all the goods and live and enjoy also 2011 the little things.

Beste allemaal,

Vandaag weer zo'n 70 km gefietst maar als je er af en toe een lange afstand tussendoor maakt dan is 70 km een "peulenschilletje". Nou ja bij 35 graden moet je toch op tijd eten endrinken. Dus vanmorgen na een half uur fietsen maar begonnen met een bordje rijst en 3 kippenboutjes.
Op advies van Sjoerd 2 blikjes Coca Cola om mijn suikers en zouten op peil te houden.

de weg ging een heel eind langs de Ping rivier en door het plaatsje Banphot Phisai. Een mooie afwisselende route.
Op het land worden de rijstvelden weer aangepland en zie je prachtig hel groene velden. Maar veel handarbeid is het niet meer. Je kunt wel zeggen, volledig gemechaniseerd.
Ook de waterhuishouding voor de rijstvelden is van grootbelang en er wordt wat water vanuit de rivieren de irrigatiekanalen ingepompd.

O ja Ine, nee hoor het is hier geen Carnaval maar ik werd gisteren uitgenodigd bij een soort zeskamp. Maar dan met opzwepende muziek en prachtig uitgedoste dames en heren. Mocht mee bliven eten en kreeg meteen een glas drinken aangeboden. ben er zo'n half uurtje geweest en toen weer verder voor die lange tocht.

En gistern zagen jullie ook een aantal altaartjes. Die staan hier overal, langs de weg en bijna bij ieder huis. De altaartjes zijn voor de overleden dierbaren en elke dag worden bij vele altaartjes verse bloemen, water en wierookstaafjes of wat eten.
Heel verschillend. Sommige zijn al oud en versleten maar regelmatig worden er toch nog bloemen bijgehangen.
Bij de rijkere mensen zijn er hele stellages gebouwd met daarbovenop een altaartje.
Vandaag probeer ik er een foto bij te plaatsen van 3 dames die die prachtige bloemenkransen aan het maken zijn.
Vandaag zag een altaartje met een trapje er naar toe. Ik denk dat hier een kindje gestorven is die via de trap bij de geschenken kan komen.

O ja de titel , die bedenk ik meestal onder het fietsen. Gisteren sliep ik in een heel groot hotel midden in de stad en dat was net een gevangenis, een hele lange gang op de vijfde verdieping met links en rechts alleen maar deuren met een klein kijkgaatje en verder niets.
Maar vandaag zit ik in een Resort aan de rivier de Ping. Een prachtige bungalow met douche buiten en een restarant met een terras zo wat boven de rivier. Ook de bedden van de hotels en guesthouses zijn totaal verschillend. Van super zacht tot super hard evenals de douches van warm tot vaak alleen maar koud water.
Maar eenvoudig of luxe als je je ogen dicht doet merk daar niets van en de volgende dag gaan die benen weer op dezelfde manier rond.

Bijna Nieuwjaar. En als ik hier Happy Newyear roep dan kijken ze elkaar verbaasd aan en hoor ik ze nog lang hard lachen. Zijn ze hier niet gewend. Maar meestal zijn het de enigste 2 woorden die de mensen in de dorpen begrijpen.

Ik ga morgen gewoon weer fietsen. Ik fiets in jullie tijd als het ware 2011 in.

Dus tot morgen en ik wens je al vele leef en genietmomenten ook in 2011.

Piet

• 30 December 2010 - 09:18

Hi Piet,:

just received your blog and it is 10pm here, tomorrow is New Years eve.
    I came home from Taupo to check the farms and stock and tomorrow go back for New Years eve party.We wish you a Happy New Year and safe travels.
    Last night we BBq with Doug and Glenys. New years day we will ski and play in the boat.
    all the best geoff and cynthia

• 30 December 2010 - 09:31

Riek:

Goedemorgen, voor jou goedemiddag Piet. Wat mooi die vuilnisbak. Prachtig gemaakt he.
    En op de kraam die witte ronde dingen lijken wel oliebollen voor oudjaar, hahahaha. Weet je wat dat zijn?
    Groetjes Riek

• 30 December 2010 - 09:33

Elsbeth:

Dag "oude" meester,

Wat een prachtige reis! Sinds een paar maanden woon ik weer in ons dorp en eerder deze week werd ik in de wachtkamer van de huisarts gegrepen door de prachtige foto's die daar hangen. Aan het einde van de expositie zag ik pas wie de maker was, en ik herkende natuurlijk direct de naam van 'mijn' meester in de derde en zesde klas van de oude Petrusschool.
    De komende weken ga ik eens rustig uw vorige avonturen tot me nemen en de foto's bekijken. Ik heb nu al voorpret!
    Zelf heb ik ook gereisd in Birma, Cambodja, India, Pakistan, en - met de fiets - in Thailand en Laos. Vooral die fietsreis bracht me in direct contact met de mensen en het land. Een waar genoegen!
    Veel plezier, geniet, en alvast een gelukkig nieuwjaar!

Hartelijke groet,
    Elsbeth Vorstenbosch [oud-leerling]

• 30 December 2010 - 09:38

Piet Lagarde:

Hoi Elsbethje,

Ik weet dat ik jou zo meestal noemde. En jij glimlachte dan een beetje verlegen terug. Fijn dat je die " oude" meester ook kunt volgen in de landen waar jij reeds was. Ja ik zou nooit zonder fiets meer kunnen reizen denk ik. Het is zo intens. Groetjes Elsbetje aan je familie.

Jouw meester Lagarde

• 30 December 2010 - 10:47

Ine Seegers:

Wat bijzonder om op zo'n manier met een oud leerling in contact te komen. Het schept meteen een band door jullie vele reizen in vaak dezelfde landen.
    Fijne jaarwisseling Piet en tot volgend jaar!!!
    Groetjes
    Marcel en Ine

• 30 December 2010 - 14:29

Rianne:

Hoi Piet, ik ben net terug van shoppen hier in Oisterwijk. En terwijl Joop wat nieuwe kleding uitzocht heb ik staan kletsen met de vrouw die ons hielp want ik herkende natuurlijk meteen de foto's die in de zaak stonden. Jou foto's. We waren het er snel over eens, om te zien hoe saai onze kleding hier in het westen is, vergeleken met de kleuren in de foto's. Joop heeft ons gesprek denk ik gevolgd, want zijn keuze viel vooral op overhemden met blauwe, groene, paarse, rode kleuren. En iedere keer als ik ze ga strijken, zal ik ook weer een beetje aan jou denken. Zo zie je maar, hoe ver weg je ook bent, toch dicht bij. Voor 2011 de allerbeste wensen, maak er een mooi jaar van. Het begin is ieder geval goed, jij in je geliefde Azie.
    groetjes Rianne & Joop

• 30 December 2010 - 14:44

Bart En Tineke:

Hallo Piet,
    Elke keer een feestje en jij hangt de slingers met al je mooie verhalen en foto's.
    Wij wensen je een goed 2011 toe en zeker tot ziens!!

• 30 December 2010 - 15:27

Annie Berkel-Enschot:

Hoi Piet,geniet van hetgeen wat op jou pad komt.
    Groet,
    Annie.

• 30 December 2010 - 20:00

Graeme:

Hi Piet,
    Its now 9 am on New Years Eve, home from the shed and breakfast and a read of your travels.
    Happy New Year to you and safe travels
    Regards Graeme and Salend

• 30 December 2010 - 20:12

Bauke:

Hoi pap. Wij zitten in Friesland in een huisje voor een week met vrienden en het is hier zoooooo gaaf!!!! Ons huis ligt namelijk aan het water dus we kunnen zo van de steiger af het ijs op!!! Iedere dag maken we schaatstochten. Ik heb nog nooit op deze manier geschaatst. Echt geweldig!!! Heel anders dan in thailand maar ook oh zo mooi! Met Jasper gaat het ook super!!! Hij kent naast het woord kusje nu ook het woord drinken. En net heb ik hem "neuzen" geleerd. Als je hem in je armen hebt wijst hij met zijn handje welke kant hij op wil
    En dan zegt hij " da" (daar) . Succes met je kont! :)))

• 31 December 2010 - 16:24

Helene:

Op de drempel van het oude jaar wens ik je vanuit een mistig Udenhout een heel gezond en gelukkig 2011.Of je geniet hoef ik niet te vragen,nog een prachtige reis verder .

• 31 December 2010 - 19:12

Herman En Hanny:

Piet, wij wensen je een fantastische 2011 toe, met heel veel goeie wensen. Uit een mistig Gennep, we zijn onverwacht met z'n tweeën, en vieren het zondagavond met de vrienden die er eigenlijk vanavond zouden zijn. Dus wegens omstandigheden een verlate oudejaarsavond. Weer eens wat anders.