MET-ZONDER, ZONDER-MET. With-without,without-with - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu MET-ZONDER, ZONDER-MET. With-without,without-with - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

MET-ZONDER, ZONDER-MET. With-without,without-with

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

02 November 2010 | Nederland, Udenhout

Udenhout, dinsdag 2 november 2010

Dear everyone,

Today it is 5 years ago that my Conny died. I cann't believe that it is so long ago. It seems not more than half a year for me. 35 years happy together with our three lovely children. We had a lovely time together but now I miss her still every minute of the day. 5 years without her. Now I feel that she was the balance in my life. But I am proud that I miss her. So I can say that the 35 years were great. What proud would she be with the lovely grandson Jasper and with her granddaughter who is perhaps borned today.
So I can say live and enjoy the days because tomorrow cann't be taken for granted.

Warm greetings for all of you.

Piet


Allereerst bedankt voor de vele fijne reacties op mijn laatste verslag "Mijn comfortcirkel".

Beste allemaal,

2 november 2005 - 2 november 2010
Een lustrum zou je kunnen zeggen. 5 jaar zonder mijn Connepon. Ik kan het nog steeds niet geloven. Alsof het pas een paar maanden geleden is.

MET - ZONDER
Ruim 35 jaar samen in een super fijne, vertrouwde, veilige comfortabele omgeving. Een omgeving waar het goed toeven was. De eerste jaren echt samen in ons eerste huisje aan de Brabantse Hoek bij "tante" Toos. Toen samen bouwen aan ons eerste eigen huisje in de Wilgenlaan en bouwen aan ons gezinnetje. Sjoerd, Bauke en Renato. Een droom die uitkwam.
En bijna elke dag zeiden wij tegen elkaar; "Wat hebben wij het toch goed samen".En soms zeiden we er nog een zinnetje bij; "En als het een keertje wat minder gaat, dan moeten we niet klagen". En dat laatste heeft Conny tot het laatste moment aan toe, nooit gedaan. En dat bewonder ik nog elke dag in haar en geeft mij nog steeds heel veel kracht.
In ons gezinnetje zorgde Conny voor het evenwicht. Nee, zij WAS het evenwicht. Dat voelde ik maar al te goed als zij er een keertje niet was of met de Engelse Taalschool een weekje op studiereis was in Engeland of Schotland. Niet dramatisch hoor maar ik miste toch wel mijn maatje. Ook in ons werk en met vrienden zorgde zij voor evenwicht. Elkaar helpen en stimuleren gingen haar goed af. En heel intens kon zij genieten van "haar" huwelijken en het maken van die heel speciale toespraken. Ook konden we intens genieten van het opgroeien en het zien ontwikkelen van onze kinderen.
In alle opzichten waren het jaren met heel veel MET (elkaar) en heel weinig ZONDER (elkaar).

ZONDER - MET
5 jaar lang al is mijn comfortcirkel totaal veranderd en zal nooit meer dat vertrouwde evenwicht worden.
Want je mist pas iets ECHT als het er niet meer is. Dan pas kun je beseffen en voelen hoe zeer je met elkaar vergroeid bent. Een comfortcirkel waarbinnen de chemische samenstelling veranderd is en er totaal andere acties en reacties plaats gaan vinden. Ook al wil je dit niet, het gebeurt.
En je moet weer een totaal nieuwe comfortcirkel opbouwen.
5 jaar met alles ZONDER (elkaar) maar ook met heel veel MET elkaar. Dat klinkt misschien vreemd.
Maar alleen is deze MET niet tastbaar meer. Maar Conny is in heel mijn hebben, doen en laten nog zo intens aanwezig. Elke minuut van de dag en vaak ook van de nacht. Die 35 jaar samen beleef ik nu als een kostbare herinnering. En daar ben ik heel trots op.
Meer moeite heb ik met vele momenten van de laatste 5 jaar. Dierbare herinneringen die ik niet meer met haar heb kunnen delen en waar zij intens van genoten zou hebben. Het huwelijk van Bauke en Wouter, het ontmoeten van die lieve schoondochter Madelon, de promotie van Sjoerd en Madelon, het zelfstandig gaan wonen van Renato en dan natuurlijk die prachtige kleinzoon Jasper én schoondochter ? die misschien vandaag wel geboren kan worden.
DAT samen beleven mis ik elke dag heel intens.
Maar ik weet ook dat zo'n ommezwaai in je leven vraagt om je angst en twijfels los te laten en te kiezen voor verlangen.
"Want de wereld draait door én dat hoort ook zo", zou Conny de laatste paar maanden van haar leven regelmatig zeggen.

Dus lieve allemaal leef en geniet van de momenten en van wat je hebt want morgen is niet vanzelfsprekend.

Piet






  • 02 November 2010 - 06:04

    Claartje:

    wat mooi, piet!

  • 02 November 2010 - 06:39

    Cisca:

    Voor zovele mensen is in de laatste 5 jaar zoveel verandert, wat heb jij het goed, lieve Piet dat jij van zo vele lieve, gelukkige herinneringen kunt genieten. Ja, Conny heeft gelijk, de wereld draait door en zo hoort het ook. Jij bent vandaag in mijn gedachten en ook Madelon, veel sterkte toegewenst.

  • 02 November 2010 - 07:34

    Hans V.d. Bersselaar:

    Dag Piet,

    Ik zag het vanmorgen op onze kalender staan. Veel sterkte op deze dag en goede voorbereiding voor je nieuwe reis. We volgen je op de voet !

    Hans & Brigitte vd Bersselaar

  • 02 November 2010 - 08:51

    Willemien En André:

    Vanuit Luyksgestel een dikke knuffel op deze bijzondere dag.....

  • 02 November 2010 - 09:31

    Je Zus Ria:

    Ja Piet ook vanmorgen vroeg was je in mijn gedachte,heel veel liefs Ria

  • 02 November 2010 - 11:30

    Madelon:

    Vandaag zijn ik en de baby heel heel dicht bij je..!! We zullen vanavond met Sjoerd een kaarsje branden...

  • 02 November 2010 - 11:37

    Bert Keek:

    ik weet hoe je je voelt ,geniet van de dag bert

  • 02 November 2010 - 12:06

    Elly :

    Piet, wat gaat de tijd toch snel. Al weer 5 jaar dat jij en wij allemaal Conny moeten missen.
    Heel veel sterkte op deze bijzondere dag en succes met de voorbereiding op jouw reis.
    Henk en Elly Robben

  • 02 November 2010 - 12:08

    Rika:

    De profeet Kahil Gibran zegt:
    "Wanneer je verdrietig bent,
    blik dan opnieuw in je hart
    en je zult zien dat je weent
    om wat je vreugde schonk."

    dat word weer bevestigd door jouw brief.
    Je bent in onze gedachten!
    Frans en Rika

  • 02 November 2010 - 15:36

    Tonnie En Riek:

    De koffie en cake waren lekker vanmiddag, maar even samen zijn was het mooist, toch. Nog even bij Conny geweest, bloemetje neergezet van Fam. Lagarde. Ja we zullen haar nooit vergeten, hoor broer. Jasper en Renato nog even gezien. Geniet nog een paar weekjes van je kids en kleinkids. Succes met het visum, wel spannend hoor. Dikke knuffel Riek

  • 03 November 2010 - 08:19

    RiaR:

    Nog voordat de dag aanbreekt dat het 5 jaar geleden is dat Connie begraven is komt er weer een nieuw leventje en lichtje in je leven. Dood en geboorte kunnen op zo'n moment niet dichter bij elkaar staan. ik wens je veel sterkte in deze emotionele tijd.

  • 03 November 2010 - 13:09

    Annie Berkel-Enschot:

    Hoi Piet,
    Ja het is zo,toen ik voor de eerste keer bij je in huis kwam zag ik overal Conny.Ik kan heel goed begrijpen dat je dit zo wil houden.Die keus mag je voor jezelf maken en jij mag daar mee doen wat je wilt.Jij hebt het heel fijn met haar gehad en jullie hebben samen genoten,dat neemt niemand je af en je kunt er met plezier en natuurlijk af en toe met weemoed op terug kijken.Het leven dat je nu leidt is heel anders,maar ik hoor of lees dat je ook weer geniet van wat er nu op je pad komt,meeleven met je kinderen,Jasper en het 2de kleinkind.Ik hoop dat je reis veel voldoening opleverd en ik wens geluk en gezondheid zodat ik je reisverslagen kan volgen en je hoort van mij, via deze weg.
    Piet het allerbeste.

    Annie.

  • 03 November 2010 - 14:48

    Coby:

    Hoi broer,ik hoop dat je mijn s.m.s.gisteren gehad hebt,ik heb extra aan je gedacht.
    Ik ben weer thuis van Maastricht,Petra en ik hebben,het fijn gehad,Petra was gisteren ook jarig,ze had ook een erg dubbel gevoel erbij.
    Deze week nog lekker vrij,en dan weer werken,liefs je zusje Coby.

  • 04 November 2010 - 13:37

    Larissa Beerens:

    hallo meneer piet lagarde ik ben larissa van bs de disselboom.
    ik vond het een heele mooie verhalen die u vertelde op onze school.
    het was net alsof we er allenmaal zijn geweest.
    ik vind het heelen maal leuk dat u nog een keer op onze sgool komt ik kijk er dan ook reuze naar uit.

    groetjes larissa beerens

    ps: u had heelen mooie foto's bij!

  • 04 November 2010 - 13:40

    Mette Stroosma:

    hoi meneer piet
    ik ben een leerling van BS DE DISSELBOOM.
    ik heb erg genoten van uw verhalen.
    ik kan haast niet wachten tot je het volgende verhaal komt vertellen.
    ik wil graag nog meer weten over cambodja.
    jammer dat wij moesten gymmen maar het was echt super leuk.
    ik ben ook benieuwd naar welke landen u nu gaat bezoeken ik vond de foto's ook heel leuk.
    ik zal u ook gaan volgen op uw volgende reis.
    ik ben ook benieuwd wat voor activiteiten je dan allemaal gaat doen.
    want dat skydiven vond ik echt super stoer ik wil dat later ook een keer gaan doen ik vind het ook heel aardig van u dat u bijna alle kinderen wat te eten gaf.
    u heeft mij echt aan het denken gezet na deze presentatie. en ik wil later ook een tocht gaan maken maar dan te paard.
    helaas mag ik geen paard maar nu heb ik ook een doel.
    groetjes mette
    uit groep 8

  • 04 November 2010 - 13:44

    Amber Bartels:

    heee!!

    mr piet
    ik ben amber van bs de Disselboom
    u was vandaag bij ons op school
    het was superleuk om dat te horen en kijken
    en het was leuk om te helpen met de spullen!
    is het kindje al geboren?
    de foto's waren heel mooi wij willen nog alles hooren over cambodja
    heb er nu al zin in als je komt ik hoop dat wij dan nog op school zitten
    maar ik denk het wel.
    en dan wil ik alles over de volgende reis horen en de klas ook.
    en de boeken waren heel mooi
    ik vind het knap wat je allemaal hebt gedaan
    en wel zeggen hoe het met het kindje gaat he
    en doe ook maar de groeten aan je kinderen
    en tot de volgende keer en succes met je reis
    amber groep 8

    groetjes

  • 04 November 2010 - 13:45

    Sabine Brouwer:

    hallo,mr Piet
    ik ben een leering van de school de Disselboom (groep 8)
    ik heb erg genoten van de presentatie en ik zal u blog zeker volgen egt geweldig en ik kan niet wachten tot het volgende verhaal u hebt zeker veel avonturen beleeft en bent u ooit in Canada gewets zo niet wil ik u dat graag aanraden dat was mijn mooiste vakantie ooit en daar heb ik nog nooit zulke aardige en behulpzame mensen ontmoet.
    En dat skydiven is zo super cool dat heb ik erg bewondert.en ik vind het erg knap dat u dat durvde.en wat is u langste reis ooit?ik vind het erg jammer dat u weg moest en ik hoop dat u snel terug komt om meer te vertellen.ook heeft u mij erg aan het denken gezet na deze presentatie en ik hoop dat u er ook van genoten om deze presentatie te maken!veel plezier 20 novermber succes

    groetjes

  • 04 November 2010 - 13:50

    Iris& Nynke.:

    We are the primary tiller.
    We liked it that you came to tell us in school.
    You can tell good stories with what you've created.
    Mr. Piet Lagarde also gave us a powerpoint show with many special pictures of the people he encountered on the road.
    Mr. Pierre Lagarde has told us about China, Vietnam, Laos, Cambodia and New Zealand.
    He talks about the hospitality of the people.
    Even people who are poor to give their last bit off.
    He was 50 when strange people sleeping.
    He could trust the people and got good food.
    He was not Chinese so he gestured to the people.
    In the kitchen he was indicating he wanted to eat.
    He comes out next year (end of school year) to back further on his next trip to Cambodia and telling me his November 20 go! Burma in Asia.
    It was very interesting and he was open to all questions.
    Mr. Piet Lagarde had books with beautiful pictures and were

    Sincerely Iris & Nynke (Group8 ) 8)

  • 04 November 2010 - 13:52

    Meike Van Aaken:

    hallo!
    Ik ben van b.s De Disselboom en u heeft ons vertelt van uw reizen.
    Je hebt vertelt hoe jij begonnen bent en waar jou eerste reis naar toe ging. In Nieuw Zeeland waren de mensen zo open.
    Ik vond het verhaal over de mensen die jou zomaar uitnodigden echt mooi!
    Nog heel veel plezier met je volgende reis!
    groetjes Meike van groep 8

  • 04 November 2010 - 13:55

    Jolijn Kouwenberg:

    hoi meneer piet
    ik vond het heel erg leuk dat je bij ons op school kwam vertellen over je reizen.
    het was een hele interesante les ik heb veel geleed over anderen landen en ik hoop dat je nog een keer bij ons op school komt vertellen.
    groetjes jolijn kouwenberg

  • 04 November 2010 - 13:56

    Marlie Van Esch:

    voor meneer Lagarde
    hallo ik ben Marlie van Esch groep 8 van basisschool de disselboom en ik vond het heel leuk dat u zo veel heeft verteld over al die landen waar u heen bent geweest en dat u zoveel kon vertellen over al die landen en ik vond het wel leuk dat u al die kinderen snoep gaf als u een foto zou maken dat u het eerst vroeg en ik heb er heel veel van geleerd en alles wat u heeft verteld vond ik heel intresant en ik hoop dat u nog een keer terug komt voordat ik naar de middelbare school ga omdat ik het heel leuk vond mischien tot dan
    groetjes marlie

  • 04 November 2010 - 14:00

    Geert Sebregts:

    ik vont het leuk hoe hij
    vertelde :p .
    en zijn veraallen waaren
    intresant8)(L)8)
    en ik vond het leuk dat
    we in foto boeken konden
    kijken vriendelijken groet van geert

  • 04 November 2010 - 14:01

    Bart Van Aaken:

    meneer piet echt wel leuk :P aleen wel kei ver fietsen en ook moeilijk op de bergen
    en echt wel kei leuk dat je met mensen gebaart hebt.
    en ik hoop dat de baby snel geboren word en dus kei leuk maar ik hoop dat je nog een leuke toekomst krijgt en nog vaker op onze school komt en dat je nog heel vaak kan gaan fietsen en heel leuk met andere mensen nog om kan gaan
    en ik hoop dat je heel veel engels leert dat is veel gemakkelijker
    en de groeten van bart

  • 04 November 2010 - 17:23

    Bas Veldman:

    hallo!

    meneer piet ik vond het heel leuk hoe je vertelden ik vond de plaatje ook grappig

    groetjes Bas veldman bs disselboom(groep6)

  • 05 November 2010 - 19:39

    Hans Huijbers:

    ik vond de voorstelling erg leuk en grappig

  • 15 November 2010 - 14:30

    Hanny En Herman:

    Het lukte al een tijdje niet op op de site te komen,wel op de site maar kon geen reaktie erop zetten,nu is alles weer in orde. Mooie foto van Conny Piet.
    Liefs van ons herman en Hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 520
Totaal aantal bezoekers 1990245

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: