Ik kan gaan pakken!!!! I am packing my bags. - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Ik kan gaan pakken!!!! I am packing my bags. - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Ik kan gaan pakken!!!! I am packing my bags.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

27 Oktober 2010 | Nederland, Udenhout

Udenhout, 27 oktober 2010

Dear everyone,
Yes I am packing my bags. Exciting? Yes I am getting a little bit nervous. But I think that is good. My bike is prepared and I hope this week I get my Visa. Specially for Burma it is difficult now, because 7 of November their are elections and the military goverment don't want that their are many foreigners in their country during this elections.But the most exiting moment is the birthday from my first granddaughter. I hope soon so I can hold her in my arms before I leave my country for more than 4 months.
So little Wonder, come soon.

For now warm greetings and live and enjoy the days.

Piet

Beste allemaal,

INPAKKEN
Ja, ik kan mijn fietstassen gaan pakken. Heb alle spullen die meemoeten op de bank uitgestald liggen. In het weekend controleer ik alles nog even en dan begint het pakken. Ook de fietsdoos staat weer klaar. Maar deze verdwijnt daar pas de laatste paar dagen voor vertrek in. Ik probeer nog een aantal keren de duinroute te fietsen en dan voor een laatste controlebeurt langs de fietsenmaker en dan kan het derde fietsavontuur beginnen. Ook de kriebels beginnen met deze voorbereidingen toe te nemen maar veel tijd om met die kriebels bezig te zijn krijg ik niet want de komende weken worden toch vooral bepaald om alles zo goed mogelijk achter te laten.

MIJN TROUWE VRIEND
Ja zo noem ik mijn Koga Miyata Globe Traveller altijd. Maar vóór vertrek krijgt deze trouwe tweewieler een grote onderhoudsbeurt bij rijwielzaak "De Tweewieler". Monteur Erik heeft de fiets grondig nagekeken en veel onderdelen zijn deze keer aan vervangen. De trapas, de ketting, de tandwielen, het achterwiel zijn allemaal vernieuwd.
Ik wil vooral Erik van "De Tweewieler" bedanken voor de betrokkenheid en de extra zorg die hij aan de fiets besteed heeft.

ALWEER EEN LEZING
Gisterenavond alweer een lezing mogen verzorgen voor de BZW studieclub in Oisterwijk. Het werd een heel intense, bewogen avond. Van 8 tot 12 uur !!! Bedankt Jos ook voor de geweldige bijdrage. Ik zal zorgen dat deze bijdrage, ergens onderweg, goed besteed gaat worden.
En er staan voor vertrek nog 2 lezingen gepland.
Wie had dat ooit kunnen bedenken. Ik in ieder geval niet.

REÜNIE
Afgelopen weekend een hele gezellige reünie gahad van de Koopmansfamilie. Mijn moeders kant. Bedankt Ricky, Susanne, Toine en Riek organisatoren, het was geweldig.

HET VERVOLG VAN DE REIS
Vanuit Pakse in Laos ga ik de Boloven route fietsen. Een vijfdaagse schitterende fietstocht door de bergen en langs prachtige watervallen. Pakse is het stadje waar ik mijn vorige reis plotsklaps beëindigd hebt om mijn kleinzoon Jasper in mijn aremen te kunnen sluiten. Van Pakse fiets ik weer naar Thailand en fiets ik langs de cambodjaanse grens terug naar Bangkok. Vanhieruit vlieg ik naa Nepal. Maar daarover een andere keer meer.

SPANNEND
De reis wordt spannend maar het allerspannendste moment ligt toch wel vóór mijn vertrek. Elk moment kan mijn eerste kleindochter geboren worden. Ben benieuwd wanneer ik dát telefoontje ga krijgen. Daarom probeer ik al zoveel mogelijk klaar te hebben voor mijn reis zodat ik nog een paar keer naar Amsterdam kan om dat kleine Wondertje vast te kunnen houden.

VRAAG
De afgelopen tijd krijg ik nogal eens de vraag of het niet moeilijk is om aan zo'n fietsavontuur te beginnen nu er kleinkinderen zijn. Daarover wil ik in het weekend een stukje gaan schrijven.
Dus tot dan.

Voor nu de ondertussen wel bekende maar nog steeds gemeende "leef en geniet van de momenten" groet.

Piet

• 27 Oktober 2010 - 09:22

Riek En Tonnie:

Ja het komt steeds dichterbij. Zeker het spannende moment in Amsterdam. Wij waren er vorige week maandag. Ze hebben het goed voor elkaar. We hadden een super gezellige dag gehad. Het eten van kok Sjoerd was fantastisch. Hopen dat ze snel komt, dan kun je er nog een paar weekjes van genieten. Was een super geslaagde reunie ja, iedereen vond dit. Tot 2 november. Wij zijn hier druk aan het schilderen in Frankrijk. De balken in de kamer, de trap, de plinten, etc, etc. Wordt wel mooi maar is ook zomaar niet klaar.

• 27 Oktober 2010 - 10:49

Karel Luttikholt:

Beste Piet,

Complimenten voor je lezing gisteren voor de BZW. Allemaal ondernemers hingen aan je lippen. waarom? Omdat het leven niet alleen succes brengt. En dat geldt ook voor ondernemers. En omdat je authentiek een aantal levenslessen deelt met de groep, komend uit je hart. Heel veel succes met de voorbereidingen en ga door met het verkondigen van je boodschap. groet, Karel

• 27 Oktober 2010 - 11:31

Jan&Pieta Jooren:

We reageren wel niet frequent, maar genieten wel iedere keer van je verslagen en prachtige foto's. Je bent uitstekend bezig om alle goede dingen uit je leven te halen. Je wordt nog een keer een beroemdheid!! We wensen je nu al zovast - want het zal tegen 22 november druk worden! - een vlotte start, goede vlucht en veel mooie ervaringen op je nieuwe reis. Misschien zien we elkaar nog voor die tijd!

• 27 Oktober 2010 - 21:19

Ingrid Klanderman:

beste piet, we zijn aangemeld hoor, zodat we je kunnen volgen.
    Nogmaals dank voor de bijzondere avond gisteren, mede namens Jos. Succes met het "klaar maken voor vertrek" en een fantastische reis gewenst. groeten ingrid en jos

• 28 Oktober 2010 - 15:56

Yvonne En Wim:

Wat fijn piet dat je kan gaan pakken. Wij hebben gepakt maar moeten we weer gaan uitpakken? Onze visa voor Myanmar zijn nog steeds niet verstrekt. Maar indien ze alsnog komen dan moeten we ons reisplan wel wijzigen. Omdat die Myanmafkezen ons paspoort hebben konden we geen multy- entry visa voor Thailand aanvragen. Dus afwachten of de visa morgen door de Myankeze ambassade worden afgegeven, want...1nov.is onze vlucht gepland.Maar we houden hoop en zitten niet bij de pakken neer. groetjes Yvonne en Wim.

• 15 November 2010 - 14:35

Hanny:

Wat een mooie foto's weer van Jasper, een heerlijk ventje.
    Herman en Hanny