Aftellen en afstrepen, Count down and cross out - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Aftellen en afstrepen, Count down and cross out - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Aftellen en afstrepen, Count down and cross out

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

11 Oktober 2010 | Nederland, Udenhout

Udenhout, 11 oktober 2010

Dear everyone,
Yes i am counting down for my third bikeadventure.Just 40 days. But I am also counting down the days my first granddaughter is borned. 22 ?, 23 ? 24? days perhaps. It is very exiting. I let you know.
I am also cross out the things I have done for my adventure. Every day the list became a little shorter.

Warm greetings for all of you and Miss Kippenvel I miss you and New Zealand every day. So I hope .......

Live and enjoy the days.

Piet

Beste allemaal,

AFTELLEN
Eerst tel je af in maanden, dan in weken en nu in dagen. Nog 21 ?, 22 ?, 23 ? of nog meer dagen? Dan wordt bij Sjoerd en Madelon de eerste kleindochter in de familie geboren. Ik hoop dat ik dat kleine Wondertje nog een paar keer mag vast houden en bewonderen voordat ik aan mijn derde fietsavontuur begin.

Want ook dit AFTELLEN is begonnen. Nog 40 dagen. Ik ben al volop met de voorbereidingen bezig want ik wil straks regelmatig zonder te stressen naar Amsterdam kunnen gaan om dat kleine Wondertje te kunnen zien. Vanmorgen heb ik alle werkzaamheden die zo'n reis met zich meebrengt in de computer gezet. Ook een lijst gemaakt met alle spulletjes die ik mee moet nemen. Het is een indrukwekkende lijst geworden. Maar ook heel handig en rustgevend want ik kan nu met het AFSTREPEN beginnen. Als iemand ook het idee heeft om ooit aan zo'n fietsavontuur te beginnen, laat het dan maar weten want dan mail ik je deze lijst door. Een lijst die ondertussen al met de nodige ervaring is vastgesteld.
Alles wat ik tot nu toe al verzameld heb, ligt allemaal netjes gesorteerd achter op de bank in de tuinkamer. Elke dag komt er weer wat bij en kan ik het afstrepen. (zie foto)

VERVOLG REISVERSLAG
Ik ben het vorige verslag geëindigd in Chiang Mai. Hier zal ik zeker een aantal van de honderden prachtige tempels gaan bezoeken. Van hieruit fiets ik verder naar het noorden, naar De Gouden Driehoek. Langs de Mekong rivier fiets ik naar Chiang Khong. Hier steek ik de Mekong over en ben ik Laos. Met een tweedaagse boeiende boottocht ga ik naar de prachtige oude koningsstad Luang Prabang. Het landschap op deze tocht moet prachtig zijn met werkelijk schitterende vergezichten. Er zal zo nu en dan flink geklommen worden. In Vientiane aangekomen fiets ik verder langs de Mekong naar Pakse waar ik de vorige reis geëindigd ben.
Maar daarover later meer.

VAN HET EEN KOMT HET ANDER
Zo nemen de verzoeken om een lezing over mijn reis te verzorgen nog steeds toe. Morgenavond en woensdagavond 2 lezingen in Udenhout en dinsdag 26 oktober een lezing in Oisterwijk. Voor deze lezing heb ik 14 schildersezels laten maken zodat ik de prachtige vergrotingen overal in de zaal kan plaatsen. Als de gasten binnenkomen, geraken ze zo meteen in de sfeer van mijn verhaal.
Bedankt René. Ze zijn prachtig én heel erg praktisch!!!!!!!!

Maar ook de frequentie van mijn verhalen nemen weer toe, merk ik. Dat wil dus zeggen dat de reis steeds dichter bij gaat komen. Dus tot zo.

Een leef en geniet groet vanuit Udenhout,

Piet

De foto's van Jasper zijn vorige week gemaakt in de Loonse en Drunense duinen.

• 11 Oktober 2010 - 14:52

Riek En Tonnie:

Wat een schitterende foto's van Jasper. Die zijn nu eens echt mooi hoor.Piet ik ben vanmiddag al weggeweest voor een lijst voor die prachtige foto, maar die grootte kenden ze in Heesch niet. 60x80 is een aparte maat. Kijken donderdag wel in Uden. Geniet van de voorbereidingen en van de lezingen, je gaat er echt helemaal in op. Toppie hoor.Nogmaals bedankt voor de foto. Tot gauw.

• 11 Oktober 2010 - 17:00

André:

Ja, de fotograaf is al in vorm voor de grote reis om ons weer te laten genieten van veel moois en authentieks.
    Succes met de voorbereiding.

Ook groetjes van Willemien.

Ps voor Riek: wie staat er bovenaan in de eredivisie?

• 11 Oktober 2010 - 17:41

Ine Seegers:

Wân moi menneke hè, die Jasper. Zijn deze foto's gemaakt in de Drunense duinen Piet op een van jouw ompa dagen? Dat is toch ook genieten en zeker omdat je steeds meer met zo'n kind kunt gaan doen. Dat ga je straks als eerste missen. Maar er komen ook weer allerlei nieuwe belevenissen op jouw pad en jij kunt ook heel erg van dat nieuwe avontuur genieten. Fijn dat jij daar zoveel in kwijt kunt en er ook heel veel voor terug krijgt.
    Piet succes met alle voorbereidingen en geniet nog even van het prachtige herfst weer hier.
    Groetjes Marcel en Ine

• 11 Oktober 2010 - 19:57

Tonja:

Heerlijk Piet, Jasper zo volop in het witte zand. Wat zal hij er van genoten hebben! Prachtige foto's!
    Hartelijke groet, Tonja

• 12 Oktober 2010 - 06:55

Lieske:

Hoop dat je met mooie herinneringen aan je eerste kleindochter wederom een fantastisch avontuur tegemoet gaat ! xxxLieske

• 13 Oktober 2010 - 09:07

Martijn Buitenhuis:

Piet, heel veel succes met je voorbereidingen. Kim en ik gaan je natuurlijk volgen, dit keer helaas vanuit Nederland..
    Groetjes!

• 13 Oktober 2010 - 21:11

Jac Peeters:

Wat een prachtige foto's! Opnieuw! En ... wat zijn de Drunense Duinen toch ook prachtig! Zeker met zo'n 'lekker menneke' - Jasper - in de hoofdrol!!! Die lijst van jou, Piet, komt misschien nog wel eens van pas! Al vele jaren lang koester ik de wens om met mijn broers een keer op de fiets naar Santiago de Compostella te fietsen. Één van onze beste vrienden - wijlen Jan Smeijers, hij overleed vandaag precies een jaar geleden - maakte een aantal jaren geleden met een kameraad die fietstocht en sindsdien bestaat het plan om dat met onze Gerard en Gijs die fietstocht ook eens te maken. Dus ... hopelijk kunnen we dan bij jou terecht voor goede tips en adviezen! Ook ik zie uit naar jou nieuwe reis! Iedere dag weer uit school thuiskomen en dan eerst even de dag van 'onze Piet' bekijken! Maar voor het zover is leef ik met jullie mee in afwachting van dat nieuwe wondertje!
    Hartelijke groeten uit Hilvarenbeek,
    Jac en Hanneke

• 18 Oktober 2010 - 12:35

Dion & Carmen:

Wouh.... ziet er allemaal weer zeer indrukwekkend uit! We gaan je weer volgen. Maar ik denk dan vanuit Nederland. Wij zijn dan weer net thuis.
    Vele groeten uit het warme Australie. ( idee voor volgend jaar ? We zien hier toch ook met enige regelmaat mensen fietsen.....)

XXX
    Vanuit Down-Under