Reacties, Reactions, - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Reacties, Reactions, - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Reacties, Reactions,

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

26 Februari 2010 | Nederland, Udenhout

vrijdag 25 februari 2010
Udenhout

Reacties, Reactions,

Dear everyone,

It is raining in Holland. So a good time to work on the computer on my photobooks. A lot of work but when the books are ready you can see them too. I give you a number (code) and if you want you can see all my photobooks on the computer.
But my adventure is not ended yet. Every day I become emails from travellers I met in Asia. They are all in English so look further to tree of these reactions.

Beste allemaal,

Ik ben begonnen.
Ruim 6000 foto's geimporteerd op de computer. Eerst begonnen om de verslagen te kopiëren naar het programma fotoalbum.nl en deze na te kijken op fouten. Dat is al een hele klus. Maar de verhalen van China zitten nu in het programma. De komende week ga ik daar foto's bij plaatsen. Daarna ga ik een fotoboek maken van China met alleen maar portretten. Ben straks natuurlijk erg benieuwd naar de eerste resultaten.

Ondertussen heb ik al de eerste gasten die ik op mijn reis ontmoet heb in Udenhout mogen ontvangen. Kim en Martijn zijn weer terug in Nederland. Ik heb hen 2 x in Vietnam ontmoet. Een super gezellig stel uit Rotterdam. Kim is leerkracht op een basisschool, dus dat was meteen ideeën uitwisselen. En we gaan elkaar zeker nog vaker ontmoeten.

Maar ook via de mail heb ik regelmatig contact met verschillende mensen die ik op mijn enerverende reis ontmoet heb.Hieronder heb ik enkele van die reacties geplaatst.
Ik vertaal de teksten niet want ik denk dat iedereen de essentie wel uit deze teksten van deze bijzondere ontmoetingen kan halen.
------------------------------------

De eerste is van Cristine. Cristine komt uit Duitsland en reist al maanden in haar eentje rond. Ik heb haar voor de eerste keer ontmoet op de boot naar Siem Reap. Daarna nog een paar keer in Cambodja.Wij hebben samen heerlijke gesprekken gevoerd. Christine ga ik zeker nog een keertje terugzien.

The first reaction

Dear Piet,

How wonderful to hear from you. First of all...CONGRATULATIONS!!! I saw the pictures of your grandson on your blog - what a cute little one. And you are a proud grandfather. :)
So nice that you could still surprise her. Ahhh, what emotions.

I am in Loas still. I really love Laos. You have to come back here. The people are so nice and warm and the counrty is gorgeous and beautiful. I spent some time in Si Phan Don and then moved to Pakse to do a five day motorbike tour around the Bolaven plateau. The tour was really fun and the scenery stunning. Then I moved on to Vientiane and Vang Vieng. Now I am in Luang Prabang. I love this city - it is very quiet and peaceful and truly beautiful. Will head further North in a few days and make my way to another National Park to do some trekking. And then I guess it is Thailand - a bit of relaxing on the islands and then who knows......:) So far I am having a brilliant time in Laos and already have extended my Visa once and may even extend it more.

Thank you so much for the invitation. If I am in Germany I will be there!! And I am already looking forward to all your photobooks and seeing you again.

It was so good and inspiring meeting you - you have definitely made the right decision in how you are pursuing your life now and you are reflecting all this good energy.

Hope to see you soon.

Take care and all the best,
Christine
-------------------------------------
De tweede reactie komt van een dokter uit Cambodja. Ik ging naar een internetcafé maar dat was tevens een apotheek en tevens een huisartsenpost. De dokter moest om de kost te kunnen verdienen, medicijnen verkopen, patiënten behandelen en het internetcafé runnen. Buiten op het trottoir zaten de zieke patiënten, vaak met kleine kinderen te wachten tot ze aan de beurt waren. Ik ben daar verschillende keren geweest en ik kwam in gesprek met de dokter die een beetje Engels kon. Ik vroeg hem of hij ook patiënten kende die geen doktersbezoek of medicijnen konden betalen. Ja die kende hij wel. Toen heb ik hem 50 dollar gegeven en gevraagd of hij die wilde geven aan mensen die het echt heel hard nodig hadden. Hij was zo blij en vroeg naar mijn email om ooit te laten weten aan wie hij het geld gegeven had. Hieronder zijn mailtje dat ik een paar dagen geleden van hem ontving. Goosebumps en beste mensen het zijn de kleine dingen die er toe doen. Dat blijkt wel uit deze reactie.

The second reaction:

Hi Dear sir !

Today I have see a poor women Name IN HOUT 71 year old , Stay at Sla Ket village , Prey Tahou Commune , Stung Sen District , Kompong Thom Province .

She have DIABETES and High Blood Pressure .

Now , I give her 20US$ for medicine and 5US$ for Food .

Thank you so much for your kindness .

The god may blessings and give the good luck to you .

CHAN CHAMNAP
-------------------------------------
De derde reactie is van miss Nga. Ik ontmoette haar in een hotel in Hanoi. Zij was daar voor een kennisuitwisseling over aardappelen. Nederland subsidieerde dat project en zij was ook al ooit in Nederland geweest. In Wageningen. Wij hebben maar heel kort contact gehad. Haar man was ook plotseling overleden en zij had 2 dochters. Een heel bijzondere vrouw. misschien komt zij nog ooit voor haar werk naar Nederland en dan zal ik haar zeker gaan ontmoeten.

Dear Piet,

The third reaction.

Congratulation!

Piet, I am very happy to receive you mail and nice pictures and to know that now you are grandfather. Wishing you and your family healthy and many happy.
Hopeful that I will have a chance to visit Holand and visit your family. You are very friendly person.

Thank you very much for share the happy with me.
Please keep in touch.

Best Regards,
Nga

-------------------------------------

Beste allemaal, over een paar dagen plaats ik nog een paar reacties van andere bijzondere ontmoetingen.

Zo zie je dat mijn fietsavontuur niet ophoudt maar op een geweldige manier een fijn vervolg krijgt.

Voor nu een lieve leef en geniet groet.

Piet


Over de foto's:
Deze foto's zijn door Wim en Yvonne gemaakt. Zo kunnen jullie ook een beetje door hun bril meekijken naar de eerste dagen samen in China.

009/017/018: kruiden mengen om er medicijnen van te maken.
019: gelakte eend, een lekkernij in de vitrine en ongelakte eenden hangend aan de buitenkant.
022/173: gezelschapsspelletjes op straat. Een alledaags tafereel.
027/028/030: Er wordt wat afgekookt en gebakken op straat. let ook maar eens op de kacheltjes.
089: op weg naar huis met gedroogde maisstengels.
118: De hele dag zware manden volmet mest naar hun rijst terras brengen over smalle dammetjes. En dan toch nog een mooie lach. Petje af.
156: Uitkiezen... en dan op de BBQ met ventilator.

Met dank aan Wim en Yvonne,

  • 27 Februari 2010 - 13:37

    Riek:

    Even tijd voor mailtjes lezen. Zijn vandaag aangekomen in Kuala Lumpur, vliegen morgennacht naar Australie. Hebben 8 dagen Java gehad, mooi, erg arm; Piet veel komt terug als we rondrijden van je verhalen uit Vietnam. Groetjes je zus

  • 28 Februari 2010 - 13:03

    Herman En Hanny:

    Wat een verschil he met de temperatuur waar je vandaan kwam en in ons kikkerlandje. Ben je niet verkouden? Ik heb nog geen antwoord gekregen over het hondje op de foto.
    Hanny

  • 12 Maart 2010 - 15:30

    Jeroen & Mariette:

    Hoi Piet,

    Het lijkt ons erg leuk elkaar te treffen binnenkort! Wij zijn regelmatig in Brabant om ouders te bezoeken. mijn email: jklinkers@hotmail. Kunnen we gegevens uitwisselen en iets afspreken Gr. Jeroen & Mariette (Vietnam)

  • 15 Maart 2010 - 11:36

    Annemarie:

    Leuk om te horen dat je officieel volgende week pas terug komt uit china!!
    Ze moesten eens weten!!
    Gr Annemarie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 13852
Totaal aantal bezoekers 1989329

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: