Ontmoetingen, Meetings - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Ontmoetingen, Meetings - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Ontmoetingen, Meetings

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

16 Februari 2010 | Nederland, Udenhout

dinsdag, 16 februari 2010

Udenhout

Beste allemaal, dear everyone,

Alos on yhis adventure I had many meetings with people. I have the time the coming months to have contact with them. Skype and mail are perfect instruments to do that. Than I start with making many photóbooks from this adventure and ofcourse I go every week to Utrecht to the beautiful grandson. So I try to write 2 times a week on this weblog till I go for a new adventure on the bike in october. I hope you follow me again on my weblog.
And I hope I see you sometimes again. And I hope that you never forget that you are always welcome in my home.

Thanks for all your reactions.

Live and enjoy the days and big hugs from your friend,

Piet

Beste allemaal,

Wat ik op deze reis helemaal niet gedacht had zijn de talloze ontmoetingen met mensen. In Nieuw Zeeland was ik al aangenaam verrast door de openheid, gastvrijheid en de vriendelijkheid van de mensen. Maar daar kon gemakkelijk met de taal communiceren.
Vooral in China was dat onmogelijk. Niets verstaan maar ook niets kunnen lezen.

Dat was een echte uitdaging en daar ben ik ook meteen in het diepe gegooid. Gelukkig heb ik een aantal dagen met Yvonne en Wim de start daar kunnen maken maar daarna sta je er helemaal alleen voor.
Met niemand kun je dan overleggen over de route, het eten, de slaapplaats. Je moet dan regelmatig een zekere "angst" overwinnen.

Maar de mensen waren zo vriendelijk en dan kom je met handen, voeten, aanwijzen, gebaren en met een LACH al heel ver.

Maar nu ben ik al ruim een week thuis. Alles is weer "gewoon".
Alles is weer op orde en ik kan binnenkort starten met het maken van de verhalende fotoboeken. Daar kijk ik naar uit omdat ik nog zo ontzettend veel indrukken in mijn hoofd heb en die krijgen dan een vast plekje. Tenminste dat heb ik gemerkt met de boeken die ik gemaakt heb toen ik uit Nieuw Zeeland terugkwam.
Nu zal het een probleem worden om een selectie uit die duizenden foto's te maken. Maar ik denk dat jullie in september prachtige fotoboeken te zien krijgen. Als ik die klaar heb ga ik ook bekijken wat ik met de suggesties van Andre en Jac kan doen. Eerst maar eens kijken hoe de foto's eruit zien als ze afgedrukt zijn. Maar bedankt voor jullie suggesties.

Ik heb de afgelopen dagen alle ontmoetingen die er ontstaan zijn verwerkt. Soms waren het korte ontmoetingen van medereizigers, soms wat intensere ontmoetingen. Van vele heb ik een weblog en/of een emailadres.'
Deze ben ik nu in een adressenlijst aan het verzamelen. Het grote voordeel is dat ik nu de tijd heb om de contacten "levend" te houden. En dat is tegenwoordig met de mail en met Skype veel eenvoediger.
Zo heb ik al telefoontjes uit Cambodja en Amerika mogen ontvangen en komen de mailtjes van overal van de wereld regelmatig binnen.

Wim en Yvonne uit Hilversum, Marja en Hans uit Enkhuizen, Jeroen en Marielle uit België, Hannie en Igo, Paul en Amy uit NZ, Leah Lomax uit Amerika, Lisanne en Anne uit Groningen, NGA uit Vietnam, Miriam en Pére uit Barcelona,Kim en Martijn, Hanneke en Anne uit Roelofsarendsveer, Jeroen en Mariëtte uit Amsterdam, Molly Guan uit China, Bob en Lyn uit Australië, Mimi, Ernie, Thuy, Truc, uit Vietnam, Elisabeth uit Amsterdam, Tanja uit Austrlië, Cristine uit Duitsland, Voleak en Raizel uit Amerika, Thanh Thuy en Hiroshi Toda uit Japan en Vietnam, Maegan uit Australië, Cheng Sophoan en Janeman uit Cambodja, Dirk en Liesbeth uit Nederland, Dalinn uit Cambodja, Chris en Silje uit Engeland, Petra en Herman uit Veenendaal, Cristina en Kennedy met haar vrienden uit Amerika, Remco en Petra uit Nederland, Chen Szu- Yin uit Taiwan en de vele, vele spontane ontmoetingen met de plaatselijke bevolking hebben een grote indruk op mij gemaakt en maken dit avontuur onvergetelijk. Met een aantal zal ik zeker contact blijven houden maar hoe dan ook jullie zijn altijd welkom in mijn huis in Wilgenlaan 6.

Zeker op de Vietnamese zondagmiddag die ik in september ga houden. Het wordt hoogstwaarschijnlijk zondagmiddag 19 september. Ik hoop dan de fotoboeken klaar te hebben en ik hoop dan ook de route van het volgende avontuur te kunnen presenteren. Maar blijf deze weblog volgen dan krijg je zeker nog meer informatie en details over deze middag.

Ik probeer de komende maanden minstens 2 x per week op deze weblog een verslag te schrijven. Dus als je het nog niet gedaan hebt, vul links op de pagina je emailadres in en je ontvangt automatisch via je email bericht als ik wat geschreven heb.

Als ik met mijn fotoboeken bezig ben kom ik zeker nog niet geplaatste foto's tegen. Deze probeer ik dan nog met commentaar te plaatsen.

En natuurlijk plaats ik als trotse OMPA regelmatig een foto van Jasper.

Voor nu een lieve leef en geniet groet vanuit wit Udenhout.

Piet

Meestal maakte ik foto's van mensen en de dagelijks leven maar ik ben ook door wonderschone natuur gefietst. En beste mensen de foto's geven ook een indruk over en door welke hoge bergen ik allemaal gefietst heb en ruim 30 kg bagage.

En de foto's van Jasper hebben geen uitleg nodig alleen dat je daarvoor over de hoogste bergen kunt fietsen.

• 16 Februari 2010 - 09:27

Riek:

Wat een schitterende foto's. Prachtig land wat natuur betreft he. Wij zijn de kofers aan het pakken, ik denk dat we morgenavond al naar Amsterdam gaan in een hotel, niks riskeren voor de sneeuw die ze donderdagmorgen aangeven. Zeker in de spits, en daar moeten we dan in, zal dat vervelend zijn. Dus....tot over 9,5 weken broer. Onze site heb je he, dus af en toe, niet zoals jij schrijven we erop. Tot eind april, lezers van deze site, want ik kan niet reageren denk ik. We zien wel.
    Dag Piet, jouw site zullen we blijven volgen.
    Dikke kus ook voor Jasper.

• 16 Februari 2010 - 14:54

Ine Seegers:

Waar ga je naar toe Riek en Tonny?
    Wat is die Jasper toch een scheetje hè!
    Ben benieuwd naar het totaal plaatje in september Piet en vooral wat jouw volgende doel zal zijn.
    Lieve groet
    Marcel & Ine