Verrassing!!!!!!!!! Surprise!!!!!!!! - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Verrassing!!!!!!!!! Surprise!!!!!!!! - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Verrassing!!!!!!!!! Surprise!!!!!!!!

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

07 Februari 2010 | Nederland, Udenhout

Zondag 7 februari 2010

Udenhout

Beste allemaal, Dear everyone

Surprise !!! I am back in Holland. When Bauke and Wouter told me that they expect a baby I decided in october to go back when the baby arrived. But Jasper came more than 2 weeks earlier than expect so I must changed all in one day. So I sit 12 hours in a bus. 2 hours in touk=touk and car, half a hour in the train and 17 hours in the plane and than I could surprise my daughter Bauke and her husband Wouter and my beautiful grandchild Jasper.

But follow this weblog and I tell you more about everything. Now I am tired and go to bed.

Lot of hugs and live and enjoy.

Piet

Beste allemaal,

Ja, jullie zien het goed. Ik zit weer in een ander land. En ik denk dat ik werkelijk iedereen hiermee verras. En dat was ook de bedoeling.
Hieronder volgt het verslag van de laatste 3 zeer enerverende dagen met een zeer enerverend slot.

Toen Bauke en Wouter een aantal weken voor het vertrek voor mijn nieuwe fietsavontuur in Azie HET grote nieuws kwamen vertellen en ik moest beloven niet eerder terug te komen, toen had ik al meteen het besluit genomen om mijn reis te onderbreken. Maar dat het zo zou aflopen daar is de kleine Jasper voor verantantwoordelijk.

Die is me nu al letterlijk te vlug afgeweest. En hij krijgt dat vroeg of laat ook te horen wat dat een energie gekost heeft.

Al voor ik wegging had ik geinformeerd bij AWOL (Asian Way of Live)waar ik mijn reis en vlucht geboekt had of het mogelijk was om de einddatum wat de vlucht betrof te veranderen. En dat kon.

Dus ongeveer 3 weken geleden had ik alles veranderd en zou ik 17 julie ongeveer 2 dagen voor de uitgerekende datum in Nederland aankomen.
Was het kleine Wondertje dan nog niet geboren dan zou ik Sjoerd deelgenoot hebben gemaakt van mijn geheim en bij hem in Amsterdam "ondergedoken"
zijn totdat het kleinkind geboren zou zijn en dan zou ik meteen na een telefoontje van Bauke en Wouter bij hen binnengestapt zijn.
Zo had ik dat in mijn hoofd maar dat kleine Wondertje heeft zich daar niets van aangetrokken en kwam gewoon twee en een halve week eerder de grote wereld "binnenstappen".

Dat hoorde ik donderdagmorgen 4 februari in Pakse in Laos net voordat ik 4 of 5 dagen de Bolovenroute zou gaan fietsen.
Dus ik ben nog een dag in Pakse gebleven en heb in een dag alles in de geweldige samenwerking met Sharon van AWOL kunnen verzetten.
Hieronder het reisverslag van de afgelopen 3 dagen.

- Donderdag 4 februari om 7 uur naar de bus die mij naar Vientiene , de hoofdstad van Laos, zou brengen. 12 uur opgevouwen gezeten in een overvolle bus, slecht gegeten en dus diarree gekregen.
- vrijdag 5 februari aangekomen in Vientiene en 3 kwartier in een toek-toek met fiets en bagage naar de grens van Laos.
En daarna 2 km naar de grens van Thailand gefietst en daar een visum geregeld om Thailand 15 dagen in te mogen.
- Daarna in een Pick-up truck met fiets en al naar Udon Thani 70 km verderop in Thailand.
Daar om 11 uur ziek in het hotel aangekomen. Toch meteen op zoek gegaan naar spullen om mijn fiets mee in te pakken. Stuur, zadel, trappers gedemonteerd en met touw alles zo goed mogelijk ingepakt.
- Wat proberen te slapen en zaterdag 6 februari om half elf naar het vliegveld en om half elf de lucht in om een uur later te landen in Bangkok.
- Fiets weer uitgecheckt en weer ingecheckt voor de vlucht naar Singapore. Gelukkig werd de fiets en de fietstassen doorgelabeld naar Amsterdam.
- Om 23.50 (6 uur later hier) op voor een twaalf uur durende vlucht naar Amsterdam. Daar om 6.20 Nederlandse tijd geland en om 7 uur had ik mijn fiets en bagage op een karretje staan.
- Om kwart over 7 ging er een trein naar Utrecht, waar Bauke, Wouter en Jasper wonen. Om 8 uur stond ik met taxi voor hun deur en belde, terwijl ik mij met camera verstopt had, de taxichauffeur bij hen aan om zogenaamd een pakje af te geven. Wouter deed open en viel bijna om van verbazing toen hij mij zag. Gelukkig bleef zijn mond openstaan en zodoende kwam er geen geluid uit en kon ik door Wouter gefilmd naar boven naar Bauke en Jasper.

De verbazing en het welkom dat wij toen hadden kan ik met woorden niet beschrijven maar dat zullen jullie wel begrijpen.
Wouter heeft toen zijn ouders naar hun huis "gelokt"met een smoes en zodoende heb ik 4 heerlijke uurtjes met Jasper een tijdje in mijn armen doorgebracht in hun gezellig huisje.

Om twaalf uur naar Anouk en Roel om de sleutel en de uitnodiging op te halen van mijn zus Riek, die vanmiddag een feestje gaf aan familie en kennissen omdat zij veertig jaar getrouwd waren.Eerst vielen Anouk en Roel zowat om van verbazing en daarna gebeurde in Heesch ongeveer hetzelfde met al mijn zussen en mijn broer. Yvonne en Peter en Sjoerd en Renato nog gebeld en toen nog even naar Rita en Wil waar ik elke avond naar Lingo kijk. Ook daar was de verbazing groot ook al voelde Rita steeds aan dat ik zou terugkomen. Daar nog wat gegeten en toen naar mijn huisje.

Nu zit ik in korte broek, ongeschoren en ruikend naar zweet achter de computer en probeer dadelijk nog wat foto's te plaatsen.

Maar beste mensen Azie is nog niet (van mij) af. Dus jullie moeten nu mijn verhalen en foto's een tijdje missen maar het verhaal wordt hopelijk in het najaar weer vervolgd.

Ted en alle trouwe lezers de laatste twee verhalen zijn dus niet gefietst maar heb ik beschreven om jullie niet op ander gedachten te laten komen.

Ik wil vanaf hier nogmaals Marleen en Sharon van AWOL bedanken voor hun geweldige steun om dit huzarenstukje voor elkaar te krijgen.

Ook hebben veel mensen het adres vab Bauke en Wouter gevraagd:

Bauke en Wouter en Jasper Hart.
2de Delistraat 37
3531SX Utrecht

Beste mensen de komende tijd blijf ik schrijven over mijn afgelopen, prachtige reis, over allerlei statistische gegevens van de reis, over het vervolg en de nieuwe plannen, over een Vietnamese zondagmiddag in september waar alle trouwe lezers voor uitgenodigd worden en zal ik vertellen hoe ik deze reis in prachtige fotoboeken weer probeer her te beleven en die voor iedereen altijd ter inzeage liggen.
Ook zal ik nog regelmatig foto's plaatsen.
En misschien wordt ik, net als vorig jaar, door scholen of andere organisaties uitgenodigd om over mijn reiservaringen te vertellen.

Dus ik hoop dat je blijft lezen en kijken naar de foto's op deze site.

Voor nu alvast bedankt maar ga ik dadelijk proberen te slapen na deze enerverende dagen met een super enerverend maar onvergetelijk slot.

Leef en geniet,

Piet

foto 6105: Een dag dat je letterlijk en figuurlijk in de wolken zit en het gevoel dat er iemand heel intens meekijkt.
6125: mijn trouwe fans die samen 4o jaar getrouwd zijn.
6119: een trotse OMPA














  • 07 Februari 2010 - 20:10

    Ilse :

    Wat een verrassing toen Anouk vanmiddag belde of ik een geheimpje kon bewaren!!!! Piet was weer terug in Nederland. Jammer dat je niet van Thailand hebt kunnen genieten, maar jou kennende ga je dit nog zeker een keer doen. Is echt de moeite waard!!!! Geniet vanal het moois wat er nu op je pad is gekomen en ik zal je zeker één van deze dagen wel ergens tegen komen.
    Lieve groetjes Ilse

  • 07 Februari 2010 - 20:25

    Riek:

    Net terug van ons heerlijk feest. Wat een verrassing toen jij voor me stond. Niet te geloven, maar super, super, super genoten van de verrassing en van ons feest. Geniet van Jasper en de familie de komende tijd. Wij heben een superbruiloft gehad en is nu nog mmoier geweest door jouw komst. Bedankt.
    Dikke kus van je zus en zwager, en Jordi en Thiery

  • 07 Februari 2010 - 20:27

    Marja/Hans Enkhuizen:

    Hoi Piet ,
    wat een suprise. Wat moet de ontmoeting met Jasper,Wouter en Bauke geweldig zijn geweest. Hart verwarmend.
    Heel veel geluk samen.
    Groetjes Hans en Marja

  • 07 Februari 2010 - 20:35

    Annemarie:

    Geweldig wat je hebt gedaan want dit wil je toch niet missen!!!!
    En zoals je zelf altijd zegt ZIEN IS ONTHOUDEN HOREN IS VERGETEN!!!Gr Annemarie

  • 07 Februari 2010 - 20:56

    Elly Teune:

    Piet, geweldig! Dit had je niet beter kunnen doen.

  • 07 Februari 2010 - 21:30

    Cynthia:

    Just where you are meant to be Grandad. I bet you gave them a surprize just like they gave you down South. Please give me their address Holland and post code etc etc. love and Hugs. P.S. Thea had her 60th on Saturday night. we didn't go as bugs might fly. xox

  • 07 Februari 2010 - 23:37

    Frank (NZ):

    Geweldige actie, vorig jaar smakelijk gelachen om de actie van Bauke en Wouter en nu pak je ze goed terug!
    Was weer een waar genoegen je weblog te volgen!

    Geniet van de kleine!!!
    Groet Frank

  • 08 Februari 2010 - 08:09

    Lieske:

    Ff mijn mail checken voor ik aan het werk kan...nou dat heeft dus iets langer geduurd en ik heb het niet droog gehouden...toch ben ik niet verbaasd...wat een heerlijkheid om dit te kunnen delen...ik ben gelukkig niet jaloers aangelegd maar hierop zou je jaloers kunnen worden...LEEF EN GENIET..hoe vaak heb ik het gelezen...tja...en dan..een gezichtje zo klein..n gezichtje met een eigen levensverhaal-n gezichtje dat snel groter zal gaan en altijd midden in jullie leven zal staan. VEEL LIEFS ALLE GOEDS XXXLieske

  • 08 Februari 2010 - 08:22

    Asian Way Of Life:

    Hallo Piet,

    Wat een verassing zal dat inderdaad zijn geweest! Wat een mooi babytje! Ga ervan genieten en tot horens.

    Hartelijke groet,
    Sharon en Marleen

  • 08 Februari 2010 - 15:28

    Herman En Hanny:

    Lieve broer en Bauke en Wouter en de kleine Jasper.
    Nou Bauke dat was niet normaal gisteren, papa zal het wel vertelt hebben maar dit was echt zo'n grote verrassing gisteren. Helemaal geweldig dat hij terug is. Geniet lekker met z'n drieetjes van deze verrassing. Wat een prachtige filmpjes en foto's. Liefs vanuit een koud Gennep, en laat je maar lekker verwennen Bauke. Ome Herman en Tante Hanny

  • 08 Februari 2010 - 15:29

    Coby:

    Wat geweldig,super,de tranen komen van zelf.
    Piet hier zijn geen woorden voor,wat heb je dat geweldig gedaan.
    En gisteren bij het feest,helemaal super,ik hoop wel dat je vannacht goed geslapen hebt,want alles is weer even wennen.
    Bauke en Wouter,dat was een verrassing,hier krijg je kippevel van.
    Liefs Coby.

  • 08 Februari 2010 - 18:00

    Willemien En André:

    Die Piet blijft ons verrassen! Wat een stunt. Wij kunnen ons de verbazing van alle betrokkenen levendig voorstellen!
    Een vraagje, Piet: al die andere verhalen zijn toch ook niet verzonnen net als die laatste twee?????????
    Welkom thuis!!

  • 08 Februari 2010 - 21:14

    Fam Vd Boogaard:

    Piet, Jij hebt iedereen geweldig verrast! Maar je kleinzoon heeft jou nog veel meer verrast! Te vroeg volgens jouw planning!
    Gefeliciteerd met Jasper en blijf er maar lekker van genieten.
    Ook de felicitaties aan de ouders Bauke en Wouter.

    Rene en Christien vd Boogaard
    Femke, Eline en Wouter
    uit Oss

  • 09 Februari 2010 - 09:20

    Herman & Petra:

    Hoi Piet,

    Ik had niet anders van je verwacht. No way dat jij met je hoofd in Nederland nog 7 weken in Azië zou doorfietsen. Bauke & Wouter: hierbij ook van harte gefeliciteerd met jullie zoon. In de korte ogenblikken dat wij jullie (schoon)vader hebben ontmoet samen op de fiets in Vietnam hebben wij hem leren kennen als een zeer bijzonder mens. Wij zijn in gedachten heel vaak bij hem. Wees blij met hem, maar dat zijn jullie wel denk ik (en zorg goed voor hem !).
    Piet: we hopen je snel weer eens te zien en te spreken. Misschien kun je je adres & telefoonnummer nog eens mailen op gatochlekkerfietsen@casema.nl
    Liefs, Herman & Petra uit Veenendaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 704
Totaal aantal bezoekers 1989742

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: