Een tocht over vele bruggetjes, A trip over many l - Reisverslag uit Long Xuyen, Vietnam van piet lagarde - WaarBenJij.nu Een tocht over vele bruggetjes, A trip over many l - Reisverslag uit Long Xuyen, Vietnam van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Een tocht over vele bruggetjes, A trip over many l

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

06 Januari 2010 | Vietnam, Long Xuyen

woensdag 6 januari 2010

Long Xuyen

Beste allemaal, dear everyone,

Today I was already 12 o'clock in Long Xuyen, 78 km. Total flat with very many bridges but it was a lovely country road with small villages and sometimes litlle harbours. Very nice. Tomorrow I go further to the south and I hope to come by the sea again. The temperature is good 35 degrees so you become a "hot and a sweat hug"
from Piet.

Beste allemaal,

Ik dacht dat ik altijd vroeg op was, maar hier kunnen ze er ook wat van. Om 4 uur in de morgen zijn er al mensen aan het trimmen en worden soms al kraampjes ingericht. Zeker als je dicht bij het water zit , is er al veel bedrijvigheid. Ik zat vanmorgen al om 6 uur aan de straat 3 broodjes met omelet en spek te eten en dan is het echt al een drukte van belang.
Om half zeven zat ik op de fiets en ben ik vandaag weer 2 keer met een ferry over de Mekong gegaan. Ja Ted ik ben met een hele omweg naar Long Xuyen gefietst. Over Lap Vo en Lai Vung. de QL 80, de LT 851 en een stukje over de QL 90)
Deze wegen zijn echt super landelijk en rustig. Wel smal met heel veel kleine bruggetjes die vaak heel slcht zijn en waar ik dus overheen loop om lekke banden te voorkomen.

Heerlijk ontspannen door dorpjes en langs haventjes gefietst. Op de bruggetjes heb je vaak prachtige doorkijkjes op de riviertjes. en om 12 uur was ik al , na 78 km , in Long Xuyen. Morgen op weg naar de zee.

Gisteren ontmoette ik Gaby uit Oostenrijk. Zij was ook naar de drijvende markten geweest. Zij is sportlerares en aardrijkskunde leraar op een middelbareschool in Oostenrijk. Zij gaat bijna elk jaar een paar weken naar Azie. Wij zaten toevallig in hetzelfde hotel en hebben samen 's avonds heerlijk gegeten en gekletst. Zo zie je dat juist het alleen zijn veel bijzondere contacten oplevert. Dit was er weer een en de volgers van mijn weblog nemen alsmaar toe.

Dank je wel Marieke voor de tip van die boomhutten. Lijkt mij super gaaf. En Ine jij kunt zeker van die kleurrijke foto's van mij krijgen. Ik zal er extra opletten als ik ze weer tegenkom.
Ja Angelie dat zal een hele toer worden, die fotoboeken, maar dan weet ik nu al dat ik mij bij slecht weer niet hoeft te vervelen want ik ben zeker van plan om weer een aantal verhalende fotoboeken te gaan maken. Ik hoop dat ik nog vele mensen van deze bijzondere ontmoetingen kan laten genieten.

Voor nu een hete, plakkerige leef en geniet groet,

Piet


Wat de foto's betreft:

Dank je wel voor de complimenten en ik ben blij dat ik jullie een stukje met tekst en beeld mee kan nemen op mijn avontuur.
Nee Andre die ene fotot heeft de bootdriver gemaakt. En ja ik geniet zelf ook als het lukt om iemand heel close op de foto te krijgen.

4227 en 4424: Een tijdje bij een haventje gezeten en dan zie je wat hard werken is. alles wordt met de hand over een smalle loopplank de houten schepen in en op gedragen. En in een razend tempo en allerlei soorten goederen.
4431/4433: Zomaar vanmorgen langs een basischool gestopt en voordat de kinderen aan de les beginnen zijn ze buiten per groep wel een kwartier bezig om opmuziek dansspelletjes te doen. Zag er heel gezellig uit.

De rest van de foto's zijn doorkijkjes vanaf de talloze bruggetjes.









  • 06 Januari 2010 - 08:53

    Yvonne En Wim:

    Gedag Piet,
    Je hebt al enkele dagen niets va ons gehoord. Komt door de schaatsziekte hier in de buurt is n.l. prima te rijden, ook bruggetjes maar daar gaan we onderdoor. We herkennen veel van je verhalen o.a. hotel met zicht op standbeeld van H.C.M. zijn wij ook geweest.
    gr. Yvonne en Wim

  • 06 Januari 2010 - 08:59

    Maria Venhuizen:

    Ha die Piet,
    Nog een HEEL MOOI EN GELUKKIG NIEUWJAAR! Ik volg jou met je mooie verhalen dagelijks! Wat maak je veel mee. Dat 2010 ook voor jou een jaar met vele mooie avonturen mag worden. Inderdaad...je leeft en je geniet...da's duidelijk! Be careful. Groetjes uit Nijmegen, Maria.

  • 06 Januari 2010 - 09:25

    Riek:

    Ha broertje, zojuist heb ik 8 km gelopen. Prachtig door het witte landschap. De paden zijn goed te lopen. Zonnetje scheen al, dus het wordt weer een mooie dag. Wat moeten die mensen daar toch veel sjouwen he, hier hebben ze overal karretjes en steekwagentjes voor, maar dit is prachtig. Ze werken erg hard zie ik wel.
    Groetjes

  • 06 Januari 2010 - 12:10

    Peter En Joke:

    Wat laat je ons een prachtige andere wereld zien.
    Mooie foto's en bijzondere verhalen.
    groetjes uit Udenhout

  • 06 Januari 2010 - 14:33

    Hanny:

    Groetjes uit een koud en sneeuwwit Gennep, maar wel heel mooi.

    Herman en Hanny

  • 06 Januari 2010 - 19:33

    Bram Coen En Angelie:

    He Piet,

    Fantastisch die ochtende, dat ken je hier niet, maar het is zo fantastisch, wij leven eigenlijk veel te geisoleerd.
    Hier is niet veel gebeurd. De broer van Koos is over, dus Koos en Roos hebben een druk programma om hem rond te leiden. Natuurlijk was Bram ook een hot item en die blijft de show stelen. Het is een echte bandiet.
    Ja, piet dit wordt het jaar.
    Nou geniet nog volop en tot de volgende keer.

    Groet Bram, Coen en angelie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 1989899

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: