Srad van de vrede, City of peace - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van piet lagarde - WaarBenJij.nu Srad van de vrede, City of peace - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Srad van de vrede, City of peace

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

17 December 2009 | Vietnam, Hoi An

donderdag 17 december 2009

Hoi AN

Dear everyone.

Today total wet and just 30 km on the bike. Now I am in Hoi An, what means City of peace. But it belongs also to the worldheritage. It is also called yhe museumcity from Vietnam. So tomorrow I go with a tour to see some of all these wonderful things.

for now a rain hug from Piet.


Vanmorgen toch vroeg opgestaan en maar 30km op de fiets nar Hoi An. Het weer is mementeel slecht hier. Regen en soms stortregen. Maar nat worden doe ik toch elke dag en ik wil 2 dagen in dit stadje blijven. Het heeft in 1999 de status van wereld cultuurerfgoed gekregen. Er is echt van alles te zien.

Hoi An betekent stad van de vrede maar wordt ook wel het kleermakersstadje genoemd. Er zitten hier heel veel en heel beroemde kleermakers en dat is in het straatbeeld goed te zie,
Hoi An is eigenlijk een havenstadje en morgenvroeg ga ik al vroeg naar de centrale markt want dat moet een hele belevenis zijn.
Hoi An is uitgegroeid tot een toeristische hoofdattractie van Vietnam en ook dat is te merken want ik kom weer heel veel "bekenden" tegen.

Hoi An wordt ook wel de Lampion city genoemd en dat moet aan de kade een prachtig gezicht zijn maar dat weet ik vanavond meer over te vertellen.

In de omgeving is ook veel te zien De mermerbergen en China Beach en de wereldberoemde Cham ruines. In de historie heeft Hoi An veel Chinese invloeden meegekregen en dat is overal nog aan te zien.

Morgen naar My Son naar de indrukwekkende Chamruines. Helaas de Amerikaanse bommem ook hier hun vernietigende werk gedaan.

Vanmorgen was ik al vroeg hier zodat ik hier nog mee kon ontbijten en een fijn gesprek gehad heb met danielle en Laurens uit Arnhem.

Natuurlijk zorgt meestal de fiets voor de start van een gesprek en dan volgt de rest vanzelf.

Beste allemaal ik laat het hierbij voor vandaag want ik wil een tour gaan boeken voor morgen. Dus geniet van de sneeuw en het heerlijke vriesweer en misschien wordt het voor jullie wel een witte kerst.

Een leef en geniet groet uit de "stad van de vrede".

Piet

O ja was ik nog vergeten te vertellen. Vietnam staat helemaal op zijn kop. Ik denken dat wij gek kunnen doen als het Nederlands elftal gewonnen heeft. Vanavond om 7 uur speelt Vietnam de finale tegen Maleisie. Het zijn een soort Aziatische olympische spelen. Hoi An staat nu en het is ongeveer 5 uur helemaal op zijn kop. Oversteken wordt vanavond echt een hachelijke onderneming. Buiten is het een heksenketel. Dus gaan vanavond daar zeker met de Vietnamezen naar kijken.

De foto's spreken voor zich. Vooral van die kleurrijke grote markt, je kijkt echt je ogen uit. Dat ene vrouwtje lag tussen de groenten te slapen.



  • 17 December 2009 - 10:56

    André:

    Goh, Piet, we zijn weer helemaal bijgebracht aangaande je fietsavontuur. En och, zo'n lek bandje moest er toch van komen, het werd anders wel heel ongeloofwaardig, hihi!

  • 17 December 2009 - 14:13

    Riek:

    Jordi lekker thuis geweest, was gezellig, vanmorgen met ons drietjes gewinkeld in Uden. Door de enorme sneeuw is hij om 3 uur naar Parijs vertrokken, zal een hele toer worden. Hij wilde eigenlijke vanavond wegrijden, maar is zo beter denk ik. Files staan er overal.
    Piet geniet van al het moois.

  • 17 December 2009 - 17:41

    Yvonne En Wim:

    Piet,Ramp ramp ramp. Hiet is het mooie zwarte schaatsijs verdwenen als sneeuw voor de zon door...... de sneeuw!gr Yvonne en wim

  • 20 December 2009 - 16:12

    Joke Laheij:

    Hallo Piet,
    Ik ben een trouwe lezer van jouw reisverslag. De andere kant van de wereld is daardoor erg dichtbij. Ik wens je nog heel veel goede belevenissen en goede ontmoetingen toe.En een goede start van 2010.

  • 21 December 2009 - 09:58

    Hanny:

    Groetjes uit een sneeuwwit Gennep.
    Herman en Hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 1990395

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: