De keizersstad. The emperor city - Reisverslag uit Hué, Vietnam van piet lagarde - WaarBenJij.nu De keizersstad. The emperor city - Reisverslag uit Hué, Vietnam van piet lagarde - WaarBenJij.nu

De keizersstad. The emperor city

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

14 December 2009 | Vietnam, Hué

mâandag 14 december 2009

Hue.

Dear everyone,

The first hour I was cycling in the rain but later on the wearher became nice. After 70 km I came in Hue a toeristic town with many Pagodes, musem and other imporent things from the history from Hue. Tomorrow I stay also here and have a boat and bus tour for the whole day.

I isit than a Sampan Village, Phu Mong Garden House, Titien Mu Pagoda. Hon Chen Temple, Minh Mang Tomb. Khai inh Tomb, Tu Duc Tomb en the conical hat and incense stick making village. I think it is an interesting day. I hope I can show you that with many


Bste allemaal,

allereerst, let maar niet op al die rare tekentjes. Het ís de computer.

Vanmorgen weer op tjd vrtrokken. In de regen. Maar de temperatuur is goed.
Op weg naar Hue. De koningsstad waar veel toeristen naar toetrekken. 70 km en ik ben er al om 1 uur. Heb een leuk gezellig hotel want ik wilhier 2 nachten blijven.
Het voordeel van het vroege vertrek is dat je al om 2 uur na een goede douche de stad in kunt en je de hele middag hebt om nog iets te ondernemen.
Dus rustig de stad ingelopen. Nou rustg, je wordt voordurend gevraagd of ze je met de ietstaxi of met de scooter ergens naar toe kunnen brengen. Ik wijs altijd naar mijn benen als ik wil lopen en daar snappen ze niets van.

Hue is eigenlijk een keizersstad en is ook een tijdje hoofdsad van Vietnam geweest. In iedergeval is Hue de stad van kunst en cultuur.
Hue is eigenlijk een stad in een stad. Het oude Hue is omringd met dikke muren en een diepe brede gracht. Echt een vestingsstad en vanwege de sytrategische ligging is er in Hue en rondom Hue in de geschiedenis heel wat afgevochten. En dat is soms nog heel goed te zien.

Vanmiddag dus de oude stad bezocht. Het beste is dat met een gids te doen. Dus toch maar een fietstaxi besteld en mij ruim een uur rond laten rijden. Ik had een leuke gids die me de mooiste plaatjes liet zien. oms riep ik ineens stop want dan zag ik iets heel anders. Ik kijk vaak naar beelden gewoon van de straat. Een slapend omaatje tussen de 2 deuren of een schooltje waarvan juist de deuren open stonden en ik even binnen mocht. Natuurlijk maak je ook foto's van de teoristische plaatjes maar die vind je vaak ook in alle reisgidsen.

Om 4 uur had ik nog voldoende tijd om al mijn foto's vanaf Hanoi weer op een dvd te laten zetten. Morgen proberen te versturen dan zijn deze foto's hopelijk ook weer veilig.

Morgen om 8 uur ga ik met een boot en bustour de omgeving van Hue bekijken. Het is toch vaak de meest effectieve manier om meer over het land te weten te komen omdat er dan ook een Engels sprekende gids aanwezig is.

Ik hoop dan een Sapan village langs de rivier te zien, het Pha Mog garden house, Titien Mu Pagoda, Hon Chen Temple, Minh Mang Tomb, Khai Dinh Tomb, Tu Duc Tomb and conical hat en incense stick making village.

Ik heb het boenstaande maar opgeschreven want ik weet dat aan aantal mensen mij ook volgen via google earth. Die kunnen mijmorgen dus van nabij volgen.

Beste allemaal, ik wil alle jarigen van december nu alvast feliciteren. Het kan helaas niet persoonlijker omdat ik vaak al een paar uur bezig ben met alle mail en met de weblog.
Maar allemaal nog vele fijne en gezonde jaren en leef en geniet van de momenten.

Voor nu een warme groet vanuit Hue, de keizersstad.

Piet










  • 14 December 2009 - 11:11

    Bauke:

    Wat een schitterende foto...die van die slapende oma, tussen die deuren!!! Echt geweldig!

  • 14 December 2009 - 11:11

    Riek:

    Of ik er op zat te wachten he, maar dat is niet zo, was toevallig boven aan het strijken en hoorde een piepje op de laptop. He dacht ik, dat is broeder Piet. En ja hoor. Laat een keer iemand een foto maken van de fietstaxi met jou er op. Lijkt me wat. Ga deze week 2 keer in bejaardenhuis helpen als vrijwilligster. In verband met Kerst erg druk natuurlijk. Ze vroegen het vorige week. Morgen heb ik daar zelf Kerstviering voor alle vrijwilligers. Ok leuk.
    Zaterdag gaan we naar Tante Ria in Geldrop op visite. Die volgt jou ook. Ze vindt het fantastisch. zegt ze

  • 14 December 2009 - 11:14

    Riek:

    Wat dom van me, eerst foto's kijken en dan pas schrijven. Ik dacht dat ik de 1ste was en toen ik het bericht verzond stond Bauke er in eens op. Tegelijk waren we aan het schrijven natuurlijk. Dus fietstaxi gezien en wat leuk in de klas bij de kids. En Omaatje ja.

  • 14 December 2009 - 17:26

    Niels Van Veggel:

    Hoi Piet

    Hoe gaat het met je met mij gaat het prima we hebben een hele leuke ijsbaan op school. Ik wil je fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar toe wensen.

    groetjes Niels

  • 14 December 2009 - 18:05

    Mia Urlings.:

    Ha Piet, het gaat je heel goed zo te zien. Fantastisch wat je allemaal meemaakt!!!
    Leuke foto's ook.
    Groet Mia.

  • 14 December 2009 - 18:52

    Yvonne En Wim:

    Piet, een fietstaxi... je leeft als een Keizer!
    gr. Yvonne en Wim

  • 15 December 2009 - 06:32

    Bram Coen En Angelie:

    He Piet,
    Wat ben je toch aan het genieten. Het is en blijft allemaal geweldig. Ik vind het zo leuk want er zitten toch wel herkenbare stukken bij en dat na 9 jaar. IK ben nog in een dorpje geweest ik dacht Hoi An, en dat vond ik zo'n gezellig mooi dorpje, maar daar heb jij er al duizenden van gezien. Ze maakte daar heel veel kleding voor de toeristen.
    Hier gaat alles druk. Super druk met aankedingen verzorgen voor de kerst. Koos en Roos hebben weer super veel workshops, dus brammetje legt heel wat logeeradresjes af deze drie weken. Maar volgende week is het wat rustiger, dus dan is hij weer lekker thuis en kunnen we kerstliedjes onder de boom zingen. Bram kijkt zijn ogen uit met al die verlichting, zingende kerstmannen en noem maar op.

    Nou piet een hele goede reis verder

    groet bram coen en angelie

  • 15 December 2009 - 15:56

    Hanny:

    Piet, jij bent een echte toerist zoals je daar zit in die fietstaxi
    Daaag Herman en Hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 1990731

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: