Internationaal, International, - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van piet lagarde - WaarBenJij.nu Internationaal, International, - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Internationaal, International,

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

04 December 2009 | Vietnam, Hanoi

vrijdag 4 december 2009

Hanoi,

Beste allemaal, dear everyone,

I am back in Hanoi. 4 hours with the bus. But this morning we visit another floating fishingvillage. They live the whole year day and night on these houses. We stop also by a potterie and their were also young girls and boys who embroid beautiful paintings.
It were fantastic days with people from England, New Zealand, Spain, Russia, Ho Chi Minh City, Singapore, Australie. So very international.

For now big hugs and till tomorrow I hope a story from another place.

Piet


Ja ik ben weer terug in Hanoi na 3 fantastische dagen zit ik hier de 3 verslagen uit te werken. Jullie zullen me wel even gemist hebben maar dat probeer ik vooral met de foto's goed te maken.

Vanmorgen weer vroeg opgestaan om naar de sunrise te kijken. En ontbeten met 10 nieuwe gasten die ik gisterenmiddag al ontmoet heb. $ back Packers uit Engeland, Hang met haar moeder uit Ho Chi Minh City, Elena en Sergey uit Rusland en Robbie en Lucie uit Nieuw Zeeland.
En met iedereen heb ik contact. Nieuwsgierig zijn ze meestal waarom ik alleen ben en dan komt natuurlijk het fietsen ter sprake. Je hebt dan meteen vele bewonderende vragen. Ze snappen er niets van en zeker niet als je hen vertelt wat je nog meer van plan bent.

Maar vanmorgen met z'n allen weer op een kleine boot naar een van de grootste drijvende vissersdorpen. Ongeveer 180 gezinnen en 800 mensen. Hun eigen tempeltje en hun eigen basisschooltje en zelfs een gemeenschapshuis waar ze 's avonds samen komen. Want de hele dag en nacht het gehele jaar door zitten ze op het water. Viseen, vissen keweken wassen, eten, slapen met zi'n allen in dezelfde ruimte. Bijna niet voor te stellen.

Ook zie je vaak gewoon een bootje ronddrijven met een soort koepel als dak. Dat is dan hun "woning". Het is een klein van bamboe gemaakt roeibootje. Koken, de was doen en verder kijken of je wat vis kunt vangen.

Om twaalf uur met de bus weer terug naar Hanoi. Een tussenstop gemaakt bij een potterie en beeldenmakerij. Ook hadden ze een borduuratelier. Hier werden door jonge meisjes en jongens geweldige schilderijen geborduurd. helemaal met de hand. Echt schitterend.

Beste allemaal ik laat het hier bij want anders moeten jullie nog wel heel veel bijlezen.

Dus voor nu een lieve groet en leef en geniet, O ja morgen hoop ik weer een verhaal vanuit een andere plaats te schrijven maar eerst maar eens morgenvroeg Hanoi uit te zien komen met die ....... scooters.

Piet.







  • 04 December 2009 - 11:15

    Sjan:

    beste Piet
    je kent me niet maar net terug uit vietnam heb ik heimwee en lees met een beetje jaloozie de verhalen van mensen die erg nog zijn en geniet nog maar eens na als ik de foto's van bekende plekjes zie
    veel reis pleizer

  • 04 December 2009 - 11:32

    Wim En Yvonne:

    Hallo Piet, Wij lezen nu net thuisgekomen je verslag van Hanoi. Prachtig daar he! We herkennen alles van wat je schrijft, vooral de floating market. Uit Hanoi wegkomen doe je altijd maar of je dan op de goede route zit is een tweede. bij ons was er veel veranderd door de invoering van eenrichtings verkeer. We hopen dat ze bij Awol de route inmiddels hebben aangepast. Groetjes van twee dizzie fietsers, want die terugreis was een zware bevalling,Yvonne en Wim.

  • 04 December 2009 - 12:09

    Bauke:

    Fijn dat je weer terug bent pap!!! Wij gaan dadelijk een heerlijk weekendje naar Noordwijk om daar Sinterklaas te vieren met Marieke, Jan Thij, Tom, Tonja en Wouter! Succes met het verlaten van Hanoi!

  • 04 December 2009 - 16:53

    Marcel & Ine:

    Hoi Piet,

    We reserveren dagelijks wat tijd om jou te kunnen volgen met al je verhalen, belevenissen en zeker je schitterdne foto's.
    Het is om te smullen en of we er zelf bij zijn. (zouden we wel willen..........)
    Succes met het verlaten van Hanoi / pas goed op jezelf en we zijn in afwachting op het volg!

    Groetjes van Ine & Marcel

  • 04 December 2009 - 17:29

    Rianne:

    Hoi Piet, voor mij is dagelijks inloggen net zo'n ritueel als voor jou dagelijks op je fiets stappen. Steeds weer verrassend wat je meegemaakt hebt. Ik zie nu wat wij gemist hebben indertijd maar het heeft wel wat weg weg van Hundred Islands in de Filippijnen. Heb je ook nog wat kunnen genieten in Hanoi van alle Franse invloeden. Wij hebben veel rond gezworven in alle straatjes rond de kathedraal. En een route gelopen door de stad via de Lony Planet gids. Was ook erg leuk. Dan zie je heel duidelijk de verschillen van leven op het platte land en in de stad. Ergens gaf je ons de vrijheid om vragen te stellen. Ik heb er nog wel ééntje. Ik vroeg me namelijk af of de bewoners in het grote vissersdorp wat je hierboven beschrijft, ook een begrafenis of crematie ritueel hebben voor hun overledenen. Dat zal haast wel maar waar gebeurd dat dan?

    Succes verder met het vervolg van je reis. Ga je Vietnam verder fietsend afleggen of pak je ook nog een keer een lokale vlucht. Waarvan ik me kan voorstellen dat je vriend koga dat iets minder vind gezien de vorige ervaringen.

    Lieve groeten,

  • 04 December 2009 - 18:40

    Riek:

    Hoi Piet, heb net even naar de loting gekeken voor Wereldkampioenschappen in 2010 in juni. Nederland zit in de groep met Japan, Kameroen en Denemarken. De 1ste wedstrijd is Denemarken. 14 juni.
    Alles oke hier. Dadelijk komt Jordi en thierry naar huis. Morgen de schoen zetten.
    Doei

  • 07 December 2009 - 10:19

    Hanny:

    Goeiemorgen weer, hier begint weer een nieuwe week, ik denk dat jij soms geen benul hebt welke dag het is. Maar dat hoeft dan ook niet, of hou je het wel bij?
    Herman en Hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 1990336

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: