Een Makkie, Easy - Reisverslag uit Yên Châu, Vietnam van piet lagarde - WaarBenJij.nu Een Makkie, Easy - Reisverslag uit Yên Châu, Vietnam van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Een Makkie, Easy

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

25 November 2009 | Vietnam, Yên Châu

Woensdag 25 november 2009

Yen Chau

Beste allemaal, dear everyone,

Today it was easy for me. No hills and good roads. The weather is also very good. 25 degrees and a lttle breeze in my face. I notice on the traffic that Hanoi is coming closer. More busses and more trucks. But I used on that in your country last year. Dear everyone I hope you can follow me enough but I think that the photo's you tell also a lot how the live is here. If you want to know something, you can always ask.

A big hug for all of you from

And Geoff and Cynthia I hope you have a good time in Taupo. You earned it after so hard work and turbulent time in your beautiful family.For you to a big hug. When is the Taupo tour Geoff? Sunday 29 of november.
Piet

Ja vandaag 62 rustige kilometers. dat wil zeggen geen zware beklimmingen zoals de afgelopen weken. En nog een tamelijke goede weg al is het altijd oppassen omdat vaak hele stukken asfalt kapotgereden zijn.
Je kunt wel merken dat je al dichter bij Hanoi gaat komen. Veel bussen en vrachtverkeer op de weg en natuurlijk de bekende scooters en motors.Het is perfect fietsweer, zo'n 22 graden in de ochtend en nu denk ik dat het zo'n 25 graden is. Maar het is nu 2 uur en heb al een uurtje gerust en heb onder een heerlijke douche gestaan.
Ik hou er namelijk van om vroeg te vertrekken en dat lukt vanmorgen na een ontbijt in het hotel ook weer. Gisterenavond ook goed gegeten met Cristoff en Lolo zijn vrouw. Zij waren met een prive chauffeur die goed frans sprak 3 weken door noord Vietnam aan het toeren.
Zij wilden mij graag volgen en hadden heel wat vragen over mijn avontuur.

Nu zit ik in een internetcafe en het zit hier afgeladen vol met schooljeugd. Hebben hier ook op woensdagmiddagvrij denk ik. De eigenaar gaf mij na wat aandringen toch nog een plekje.En allemmal zitten ze op de toetsenborden te rammen want ze zijn allemaal bezig met spelletjes die ik niet ken.

Ik hoop dat ik dadelijk nog wat foto's kan plaatsen en vraag gerust als iets onduidelijk is. Nu krijg je nog veel foto's te zien maar dat zal op den duur wel minder worden want nu ben ik ook nog bezig om foto's van China te plaatsen. De beloofde inhaalslag. Daarna zal ik ook proberen er wat bij te schrijven.

Ik zit in nu in een klein stadje en hier komen weinig toeristen. De mensen zijn erg vriendelijk en behulpzaam. Hier komen ook veel Black Thai met hun kleurige kleding fruit en kleding verkopen.
Aan de huizen die men overal aan het opknappen of aan het bouwen is, kun je de vooruitgang zien. Als men genoeg geld heeft dan geeft men hun huis een heel kleurig kleurtje. Blauw, geel en groen zijn de favoriete kleuren. Wel felle kleuren. Ik zal proberen er de komende dagen foto's van te maken.

Beste allemaal, ik merk aan mijn mail en de reacties dat ik door steeds meer mensen gevolgd word. Een goed gevoel vooral als je alleen reist.
Maar het is ondoenlijk om alle verjaardagen bij te houden. Dus doe ik het op een wat onpersoonlijke manier, maar wel met de zekerheid dat ik niemand vergeet.

" Ik wens iedereen die in de maand november jarig is of nog wordt een hele fijne dag met nog heel veel mooie en gezonde jaren". Leef en geniet.

Maar soms maak ik wel een uitzondering. Ik heb natuurlijk wel heel trouwe fans. Jullie hadden wel begrepen dat mijn zussen daar zeker bijhoren maar De jongst is toch wel Bram die vaak namens zijn mama reageert. Bedankt Bram.

Beste mensen ik ga nog proberen foto's te plaatsen en dan wat lekkers proberen te eten.
Morgen als het weer goed blijft naarMoc Chau, weer 52 km dichter bij Hanoi.

Hopelijk tot morgen en leef en geniet,

Piet

• 25 November 2009 - 07:43

Cisca:

Dear Pete,
    Ik ben niet alleen jalours op deze mooie reis maar vooral op het feit dat jij nooit hoeft te koken. You have all that lovely food in hotels and restaurants and little stalls along the road. What an experience, authentic chinese food. We hope you will share one of your favourite menu's with us one day.
    Miko got his black belt last Sunday and can now wear the black Hakema, we are so proud of him. Lots of greetings from us and the high five from....

• 25 November 2009 - 09:06

Hera:

Hoi Piet,
    ik lees wel dat je, net als ik, met een prachtige reis bezig bent. En wat schrijf je veel verhalen zeg!! In Laos gaat het internet zeldzamer zijn hoor ;). Wat Hanoi betreft.. be prepared! Je kunt in mijn eerste verslag wel lezen wat ik er van vond.. Maar, daarna wordt het weer lekker rustig.. en vooral Laos is onwaarschijnlijk mooi!!! Ik mag nog even.. en dan zit ik alweer in Cambodja. maar, eerst nog naar de 4000 eilanden!
    Succes en veel plezier.

Groetjes, Hera

• 25 November 2009 - 09:29

André:

Tringggg.... "Hier met Piet uit Vietnam, proficiat, Dré!"
    En ik verzeker je dat er dan een koude rilling door je lijf gaat!! Super Piet, Willemien en ik hebben ongekende bewondering voor je!

• 25 November 2009 - 10:18

Peter En Joke:

Ha die Piet
    Je brengt de wereld een stukje dichterbij.
    Wat een prachtige landschappen en kleurrijke taferelen
    Groet uit Udenhout

• 25 November 2009 - 11:14

Riek:

Ha Piet, ja wat je een makkie noemt, maar niet hoeven te klimmen is soms ook fijn. he.Ik vertel even snel dat ik gisteren al geholpen ben aan mijn oogleden. Was eigenlijk vrijdag maar ze belden gisteren om 1 uur of ik om 3 uur kon. Zo gezegd, zo gedaan en nu is het alweer achter de rug. Goed gegaan, alleen nu is alles erg dik.
    Komt allemaal wel weer goed hoor. Nou tot schrijfs, dikke knuffel van je zus

• 25 November 2009 - 11:17

Riek:

Effe voor Andre.: van harte Gefeliciteerd he Andre. Nog vele gezonde jaren van Riek en Tonnie

• 25 November 2009 - 12:10

Fam.versteijnen:

Hallo Piet,wat maak jij toch een mooie reis zeg,zoveel mooie verhalen en mooie foto's.Het is een genot om dat allemaal te mogen volgen en dat zullen we ook zeker blijven doen.groetjes Ans Frank en Daphne

• 25 November 2009 - 17:26

Carla:

Hè ja.... na een lange werkdag verheug ik me steeds weer op het lezen van een "nieuwe dag uit het leven van Piet" Iedere dag verrassend iedere dag verwonderend en iedere dag genietend!
    Wat een prachtige foto's Piet! Op naar Hanoi, in gedachten fiets ik mee. Want zoals Loesje zegt; met mijn gedachten ergens anders, kom ik altijd overal :)

Dikke groet,
    Carla

• 25 November 2009 - 20:10

Ine Seegers:

Piet wat een prachtige foto's maak je toch. Je wordt er soms blij van, soms vrolijk en soms is het ook lachwekkend. De ossen in die natte velden, zijn dat rijstvelden? En dat waterrat, is dat opwekken van energie in China? En jij op de pony is me ook niet helemaal duidelijk! Op naar Hanoi Piet en blijf vooral van die mooie foto's sturen.
    Lieve groet Marcel & Ine

• 26 November 2009 - 03:22

Hannie En Igo:

Hoi Piet, gevonden! Wij hebben de gok genomen en hebben alles gefietst. We kunnen ons voorstellen als je regen en kou hebt dat het niet te doen is! Gelukkig hadden wij mooi weer en waren we al vroeg op de fiets.het was erg pittig en zwaar maar wel mooi. We hadden geluk met de versperringen en hoefden niet lang te wachten.De pas was mooi maar erg stijl en lang naar Sapa.We blijven nu hier een paar dagen, bijkomen.
    Groetjes en veel fietsplezier we gaan je volgen op de site.
    Hannie en igo

• 26 November 2009 - 15:43

Hanny:

Gelukkig niet zo'n steile afdalingen, en je hebt het zelf wat gemakkelijker dat is ook niet verkeerd. Hier heel stormachtig weer,wel gezellig binnen. Liefs weer vanuit Gennep Herman en Hanny