Alleen ..... deel 2, Alone part 2, - Reisverslag uit Peking, China van piet lagarde - WaarBenJij.nu Alleen ..... deel 2, Alone part 2, - Reisverslag uit Peking, China van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Alleen ..... deel 2, Alone part 2,

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

02 November 2009 | China, Peking

Zondag, 1 november 2009,

Tiger Leaping Gorge,

Beste allemaal, dear everyone,

This was a very impressive day. First 40 km climbing. Lonely, only the local people, very hard working. Then 23 km descend. Fabulous. And than through the Tiger Leaping Gorge. 12 km walking and very dangerous because the stones, the rocks could fall every moment.
The road was very bad but it was so magnificent. Tomorrow another 23 km through the Gorge. But now I gos sleeping and dreaming.

A big hug and again a lots of love.

Piet

Vanmorgen vroeg opgestaan want er stond weer een pittige tocht op stapel. En dan ook nog de 103 zware kilometers van gisteren in de benen. Vandaag minstens 40 km klimmen maar ook met een spectaculaire afdaling van 23 km. En vandaag eindigend met een fascinerende "voettocht" van 12 kilometer door de GORGE (kloof)

Ik vervolg mijn alleenverhaal nog maar even.

Alleen .... maar met om half 8 3 chinese echtparen rondom mijn fiets. Ik zat een bord mie te eten en kreeg van hen ook nog een soort warme pannenkoek. Heel lekker en voedzaam. Toen kwam een paspoort te voorschijn en ze probeerden duidelijk te maken hoe oud ik was. Ik op mijn vingers aangegeven dat ik 61 was maar dat geloofden ze niet dus toen mijn paspoort laten zien. En wat er toen gebeurde. Ik leek wel een levende Boeddha, zo werd er voor mij gebogen en gingen alle duimen omhoog.

Alleen ... maar nog even met de lachende Yiang Xiao Ian op de foto.
Alleen .... maar met voor de verandering nogal wat wolken aan de hemel, maar wel heel goed fietsweer. In ieder geval had ik de handschoenen op deze hoogte niet nodig.
Alleen .... maar met een prachtige zondagsmarkt in Haba en met een paar honderd starende chinezen toen ik over de markt liep. Je bent hier op het platteland echt een bezienswaardigheid. Ik Ni Hao wat af op een dag.
Alleen ... maar met eenzame mannen die boven in de bergen, klei mengen, met de hand stenen vormen en deze bakken in een zelfgemaakt oventje in de bergwand langs de weg.
Alleen .... maar met 2 wegwerkers die met een houtoventje het teer smelten en de teer met een gieter vele vierkante meters weg vernieuwen.
Alleen... maar met een oma, dochter en kleinkind op de rug die hun 30/40 geiten aan het hoeden waren. Even een sinaasappel gegeven en een foto gemaakt,
Alleen ..... maar nog vaak denkend aan de bruiloft van Anouk en Roel waar ik ceremoniemeester mocht zijn.
Alleen .... maar met de neerkomende stenen die naar beneden vallen en zich over de weg verspreiden.
Alleen .... maar met een smsje van Wim en Yvonne "dat ze mij missen".
Alleen ... maar met een 23 km lange spectaculaire afdaling. Niet te beschrijven zo mooi.
Alleen ..... maar met de hete zon (33 graden) recht boven mij de Tiger Leaping Gorge in.
Alleen ..... maar met de fiets aan de hand de laatste 12 km door de Gorge bijna helemaal gelopen. Ten eerste om niets van deze indrukwekkende kloof te hoeven missen maar ook om dat het wegdek op sommige plaatsen er niet was of door neerkomende rotsen versperd was.
Alleen..... maar met het gevoel dat je hier maar een nietig wezen bent.
Alleen .... maar met heel veel schrik dat er elk ogenblik een rotsblok los kan raken en je helmpje dan ook geen uitkomst biedt.
Alleen... maar de paar mensen die je hier ziet steken wel hun duim omhoog en snappen er niets van dat ik op een fiets over deze weg durf te gaan.
Alleen .... maar met een bruisende Yangtze rivier heel ver beneden mij.
Alleen .... maar nu zittend aan een tafel in Tina's Guesthouse op het terras met de Yangtze onder me en de rotswand die ondertussen met zijn top in de wolken gehuld is aan de andere kant.
Alleen .... maar met een poes op mijn schoot ( ja, ja Frans, het kan verkeren) die ik echt niet meer kwijt raak tijdens het schrijven van deze verslagen.

Beste mensen, dadelijk nog even lekker eten en morgen maar 23 km verder de Tiger Leaping Gorge verder door, op weg naar Qiautou. Daar waar ik een week geleden ook was met Wim en Yvonne. Wij zijn toen even van de andere kant 10 km de Gorge in geweest. Ik hoop dat de weg niet helemaal geblokkeerd raakt door de neervallende rotsen want dat kan hier elk moment van de dag gebeuren, begreep ik van de locale bevolking.

Morgen is het 2 november en mijn gedachten zullen tijdens deze voettocht heel dubbel zijn.

Maar voor nu leef en geniet. En de groeten van de nog steeds op mijn schoot liggende poes.

NIEMAND KEERT TERUG VAN EEN REIS ZOALS HIJ VERTROKKEN IS.

En ook dat zal na deze reis ook met mij gaan gebeuren.

Piet

• 02 November 2009 - 07:21

Geoff:

You fit bugger, don,t need to worry about rocks falling on you, they would bounce off! After a week you will look forward to somebody who can speak you language, great adventure, hugs geoff and cyn

• 02 November 2009 - 08:08

Bauke:

Alleen...maar met heel veel geamuseerde lezers om je heen!

Bij sommige stukjes liepen hier de tranen over mijn wangen...

Kus!

• 02 November 2009 - 08:20

Riek:

Ja, wat mooi, tranen als ik je verhalen lees. Zaterdag ben in in Maren naar de mis geweest, ik had mis besteld voor ons pap en man en Tante Betje en Ome Johan. Doe ik elk jaar. Kerkhof geweest en ook aan Conny gedacht natuurlijk. Ons Hanny en Herman zijn naar Udenhout geweest, naar Conny met een bloemetje.Daarna bij broer Tonnie koffie gedronken.
    Groetjes van ons uit France

• 02 November 2009 - 10:38

Roos:

Zit nu met brammetje op mijn schoot je verhalen te lezen. Zul jij volgend jaar ook doen. Dan zul je nog vaak terugdenken aan al die kindjes die je daar gezien hebt en die daar opgevoed worden op hun manier met de middelen die ze daar voorhanden hebben. Ga hem nu weer even in de box leggen. Heel veel groetjes

• 02 November 2009 - 12:22

Annemarie:

Sterkte deze dag!!

• 02 November 2009 - 18:00

Raymond:

Ola Piet,

Mooie verhalen, maar "alone" ben je nooit. Zeker op deze dag niet. Blijf ervan genieten en dat doe je gelukkig ook! Greetz Raymond

• 03 November 2009 - 20:59

Mirjam Verschuuren:

Wauw Piet, wat een verhalen. Leuk hoor om je ervaringen zo toch te kunnen volgen.