" Jo sends a kiss" - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu " Jo sends a kiss" - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

" Jo sends a kiss"

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

04 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Napier

Beste allemaal,

Ja hoor het is gelukt.Om half 7 op de fiets. Ik wist dat het pittig zou worden. 145km.3 zware beklimmingen. De eerste van 30 km naar het Rangitaiki Plateau op 765 m hoogte. Dan naar beneden naar 315m hoogte en dan naar de Tarangakuma Saddle. en de laatste , de Titiokura Summit , was de steilste naar 720 m. Maar daarna een lange afdaling naar Napier. In een van de afdalingen bereikte ik een snelheid van over de 72 km. En dat is hard met al die bagage kan ik je verzekeren. Maar het geeft ook een kick.
Het eerste gedeelte van de dag was het bewolkt en ben ik zelfs kletsnat geworden van de regen. Maar daarne werd het heet en werd ik kletsnat van de het transpireren.

In het restaurant,in Eskdale, waar ik het briefje van Cynthia kreeg met daarop "Come and stay" heb ik een halfuurtje gerust en heb ik dezelfde fishcrowder gegeten als op 2 november.

Daarna nog 25 km tegaan over een vlakke weg naar Napier, Naar Brian and Jo en hun zoon Morgan en dochter Tamsin. Op de heenweg heb ik daar ook geslapen en we hebben steeds contact gehouden. Hans en Joyce, Nederlandse vrienden van hen, vertalen regelmatig de website en zo houden zij zich op de hoogte van al mijn belevenissen. Toen ik de tent voor de eerste keer gebruikte kreeg ikmeteen een telefoontje van Brian om mij te feliciteren met het in gebruik nemen van mijn tent. En op10 januari kreeg ik een smsje : " Jo sends a kiss". Ookhoorde ik Brian de eerste keer op 2 november zeggen:"Ikheb het gevoel dat ikPiet nog terugzie".

Dus ben ik weer terug in Napier om die kiss persoonlijk te bezorgen bij JO.

Hans en joyce zijn 'savonds ook gekomen en met zijn allen hebben buiten ophet terras heerlijk gegeten.

Nu (woensdag) is hier iedereen naar het werk of naar school en ben ik de hele dag alleen in dit prachtige huis met een geweldig uitzicht op de zee. Dadelijk wat boodschappen doen en even op bezoek bij Hans die in Napier werkt. Ik had vandaag weer verder kunnen gaan maar Brian and Jo vonden een rustdag toch ook wel verstandig omdat het eerste gedeelte naar Gisborne behoorlijk zwaar is met constante hoge beklimmingen en ik moet behoorlijke afstanden overbruggen voordat er een slaapgelegenheid is.

Beste allemaal, ik krijg het altijd dubbel warm hier. Ten eerste van de zon maar vooral van de ongelooflijke gastvrijheid en warmte van zoveel mensen hier.

Pascal en Chris en Ad bedankt voor je reactie, Koen en alle andere groepachters succes met de Cito toets.

Sommige mensen vragen wanneer ikterugkom: 13 maart is mijn terugreis geboekt. Maar voor het zover is hoop ik nog een aantal warme groeten en leef en geniet over te brengen.

Dus een lieve warme groet en leef en geniet,

Piet

• 04 Februari 2009 - 08:12

Riek:

Wateen mooie boten he en wat een uitzichten. Geweldig. Johan, broer /tonnie, gaan vandaag met Ineke en Peter een track maken op Zuidereiland, hoor ik vanmorgen. Even gebeld want Sjannie was jarig.
    Heb zojuist ons Hanny gebeld, ook jarig.
    Groetjes Riek

• 04 Februari 2009 - 09:31

Herman:

Hallo Piet,
    wat ga je over wegen met schitterende morele ondersteuning en gastvrijheid. Heel leuk dat krantenbericht waarin jouw rede van de reis zo duidelijk naar voren wordt gebracht.
    Blijf voorlopig maar even in dat bad van heerlijke warmte, letterlijk en figuurlijk.
    Hier zit het huis vol gasten de verjaardag van Hanny te vieren. alleen maar vrouwen,daarom ben ik even naar de computer
    gegaan. Zondag wordt het door de hele familie gevierd. Ik wens je nog veel plezier en veilige
    kilometers toe. Groeten Herman en Hanny

Kia Ora