Een opwarmertje - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Een opwarmertje - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Een opwarmertje

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

02 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Taupo

Beste allemaal,

Dag 126/166. Maandag 2 februari.

Even een berichtje vooraf voor Ale Hendrik Boom. Gisteren ontving ik een berichtje op de website. We hebben elkaar ontmoet op een treinstation maar ik weet niet meer waar. Misschien zou je even op mijn mailadres (piet.lagarde@hotmail.com)
kunnen reageren dan reageer ik zeker terug. Dank alvast voor de reactie op de website.

En daar ben ik dan weer in Taupo. De "tour around Lake Taupo" zit erop. 158 km met zware bagage. Vanmorgen maar een korte tocht. 52 km. met 1 lange en steile beklimming. Toch ben ik vroeg vertrokken omdat ik de rest van de dag wat wil rusten voor de komende dagen. Nu spreek ik van een korte tocht maar enkele maanden geleden was het een dagvullend programma. En nu was ik al kwart voor 10 in de ochtend in Taupo. Zo zie je " alles is te leren".

Toen ik 1 en 2 november van Taupo naar Napier reed waren het 2 zware etappes. Al enkele weken zit het in mijn hoofd om deze afstand van 150 km met zware beklimmingen in 1 dag te doen. Beklimmingen naar 750 meter hoogte en veel warmer dan toen. Deze etappe is voor mij, met al die bagage, er eentje van de buitencategorie. Maar morgenavond als ik hopelijk bij Brian en Jo en Hans en Joyce aankom, zullen jullie het horen. Hans is een trouwe bezoeker van de website en vertaalt regelmatig de verhalen voor Jo en Brian. Ja beste mensen regelmatig krijg ik hier verzoeken of ik de website niet in het Engels kan schrijven. Helaas ben ik daar nog niet bedreven genoeg in.

Na Napier op naar het noorden langs de kust. En vooral de weg van Napier naar Gisborne is een hele zware. Maar dat zie ik later wel weer. Nu verblijf ik in Back packers "Rainbow Lodge". Ze herkenden mij meteen. Dadelijk genoeg eten voor morgen inslaan en dan vroeg naar bed. Nu ga ik in dit mooie internetcafe wat mailtjes beantwoorden.

Lieve allemaal, leef en geniet en een een letterlijke en figuurlijke
warme groet uit het mooie Taupo.

Piet

• 02 Februari 2009 - 02:21

Karin:

Good luck for tomorrow!! Have a blast!

• 02 Februari 2009 - 05:02

Ross And Ange:

ALthough we cannot read Dutch i can only assume you are off to Napier. Be careful on that road and good luck trying to beat your last time.

Kia kaha

Ross and Ange

• 02 Februari 2009 - 07:50

Riek:

Zojuist de site van Bauke weer gelezen. Mooi hoor.Jij gaat ook weer flink klimmen zie ik. Het ene over het andere record haal je op je 60ste. knap hoor.
    Groetjes uit Heesch

• 03 Februari 2009 - 05:31

Pascal En Chris:

Hoi Piet,
    Misschien weet je niet wie we zijn, ik (Pascal) ben een nichtje van Yvonne en Peter. En wij zijn toevallig vandaag ook in Taupo aangekomen! We hebben 'maar' 3 weken hier in NZ, dus we reizen direct weer door, maar ik vond het leuk je even de groeten te doen toen ik je post las. Fijne reis verder nog!

• 03 Februari 2009 - 07:35

Ad:

Piet , wat is het toch geweldig wat je presteert. Steeds maar weer een zwaardere proef. Wat een beelden draag je nu toch met je mee, als je ze straks nog maar weet te plaatsen. Je hebt laten zien, dat als je iets wilt je het ook kunt.
    Geniet ze nog Piet.
    Ad

• 03 Februari 2009 - 14:01

Rene Van Den Boer:

Hallo Piet,

Wat ben jij al veel afgevallen zeg! Jolanda en ik herkende jou niet meer. Wat een prachtige verhalen schrijf jij over jouw reis.
    Vandaag is Koen met de citotoets begonnen. Dat gaat allemaal gewoon door.
    Nog een hele goede reis.
    Het gaat je goed.

Rene en Jolanda en kinderen

• 03 Februari 2009 - 20:01

Ton Van Den Boom:

Hoi Piet,
    Eindelijk ben ik te weten gekomen hoe ik je kan zien en 'toespreken'.
    Ik heb nog lang niet alles gelezen en bekeken, maar ik begrijp dat het allemaal best goed gaat met je.
    Ik lees en kijk verder en je hoort nog van me!

Hartelijke groet,
    Ton en Wilma