New Year in Dunedin - Reisverslag uit Seacliff, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu New Year in Dunedin - Reisverslag uit Seacliff, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

New Year in Dunedin

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

01 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Seacliff

Lieve allemaal,

Je ziet dat ik op donderdag 1 januari, dag 94, weer aan het fietsen ben. Vandaag niet zover omdat ik niet zo vroeg weg kan gaan bij Dagmar en Gordian en omdat het altijd wat meer tijd kost om de stad uit tekomen. Vanmorgen samen met Dagmar en Gordian op de fiets vertrokken. Samen naar het station gefietst want Dagmar en Gordian gaan 3 dagen een track op de fiets doen.
Op het station intens en met tranen in mijn ogen afscheid van 2 geweldige mensen genomen. E Bauke en wouter ook jullie zijn in hun huis uitgenodigd als je in Dunedin mocht komen.

Gisterenmorgen met Dagmar ontbeten. Ik mijn reis verder aan het voorbereiden en zij hun fietstocht regelen. Heel gezellig. In de middag kwam een vriendin van dagmar. Jana, ons ophalen en zijn wij een strandwandeling gaan maken in eenprachtige baai. Nog een zeeleeuw gezien die zich vol met zand gegooid had om zich tegen de hete zon te beschermen, want het was weer heerlijk weer. Dagmar had lekkere dingen meegenomen en op een deken tussen de schapen hebben we gezellig zitten picknicken. Jana komt uit Tsjechie en werkt hier voor 3 jaar in een ziekenhuis. Een super gezellige meid. Daarna zijn wij naar de plaats gereden waar de albatrossen broeden. Een super prachtige vogel maar vooral zijn leefgewoonten zijn zo bijzonder. Ik laat jullie de dvd zien en dan weet ik zeker dat je er stil van wordt.

Om 5 uur naar huis want Dagmar en Jana waren uitgenodigd bij vrienden om samen te eten en samen nieuwjaar te vieren. Dagmar zorgde voor het dessert en Jana voor de salade. Ik was ook van harte welkom en daar aangekomen stonden de goose bumps recht overeind van zoveel hartelijkheid. Niet te geloven. Wij waren Met Dagmar uit Duitsland, Jana uit Tsechie, Dianne uit Zuid Afrika,
Karin een biologe uit Duitsland die daar op de universiteit werkt, Carlyn, Graig en Diana die een aantal jaren geleden voor het geweld uit Zuid Afrika vertrokken en nu hier in NZ een nieuw bestaan opgebouwd hebben. Vele verhalen over al deze landen gingen over tafel. Ook weer de mailadressen uitgewisseld.
Gordian moest werken helaas maar wij konden hem om half 11 bij het ziekenhuis ophalen. Dus wij met 2 auto's naar het centrum van Dunedin. Prachtig weer en onder een prachtige hemel met heel veel flonkerende sterren vierden wij daar sylvester. Duizenden mensen in het centrum met live music en wij hebben met zijn allen vlak voor het podium volop gedansd. Om 12 uur een prachtig vuurwerk. (De mensen steken hier individueel geen vuurwerk af). Om 1 uur stopte de muziek en hebben we nog wat gedronken en van iedereen afscheid genomen. Letterlijk en figuurlijk een warme avond.
Een nieuwjaar om nooit te vergeten.

De slaap kon dan ook niet meteen komen maar dat haal ik vandaag wel weer in.
Vanmorgen dus na het intense afscheid van Dagmar en Gordian verder op de fiets. Een super lange beklimming maar met de benen voelde het wel goed, dus na een mooie tocht van 37 km waarvan een groot gedeelte langs de zee zit ik nu achter de computer in een heel gezellig Back packers. Zojuist een uur !!!!!!! nodig gehad om al jullie berichten en goede wensen op de mail en op de website telezen. Niet normaal en soms word ik er echt verlegen van, als ik denk wat mijn reis schijnbaar teweeg gebracht heeft. Ook bij mijzelf.

Beste allemaal, Bauke en Wouter zijn
Veilig in Auckland geland en gaan een wagen huren maar aangezien het hier nu hoogseizoen is zal dat wel een paar dagen duren en dan beginnen zij aan hun rondreis door NZ. Ben benieuwd waar we elkaar gaan ontmoeten. Kijk er naar uit, zal heel bijzonder zijn.

Lieve allemaal een superdikke nieuwjaarsknuffel voor al die lieve, ontroerende reacties.

Leef en geniet van de kleine dingen die in 2009, of gewoon elke dag die er komen mag, op je pad komen.

Piet






















  • 01 Januari 2009 - 03:39

    Jeroen En Agnes:

    Piet,

    Vanuit een zonnig Christchurch wensen we jou een goed 2009 toe. We hopen en gaan er vanuit dat de enorm goede start in Dunedin een positieve voorbode is voor de rest van het jaar!

    Liefs van ons

  • 01 Januari 2009 - 09:07

    Riek:

    Leuk om je heel even aan de telefoon te hebben gehad. Hier Nieuwjaar ook goed ingezet. Samen ook naar Youp van het Heck gekeken.
    Ik kijk weer uit naar je volgende bericht. Doei

  • 01 Januari 2009 - 10:40

    Riek Uit Vught:

    Het is een hele belevenis wat jij ziet en meemaakt, maar ik hou het regelmatig bij.
    Maar nog een gelukkig 2009 toegewenst

  • 01 Januari 2009 - 16:19

    Familie Slenders:

    Piet,

    Ook wij wensen je een heel gelukkig en gezond 2009 toe. We kijken regelmatig naar je berichten en genieten hier erg van. Veel plezier en tot ziens,

    Frank, Connie, Merel en Bart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Seacliff

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 1990469

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: