Echt sea kayaking - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Echt sea kayaking - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Echt sea kayaking

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

22 December 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Beste allemaal,

Vandaag, maandag 22 december, dag 84 , niet op mijn fiets. Dat is wennen. Dus vandaag maar gaan kayakken om mijn bovenste helft niet achter te laten blijven bij mijn onderste deel.

Maar eerst iets over gisterenavond. Samen met 9 anderen om 9 uur op de boot gestapt om de Bruine Stewart Island kiwi te gaan spotten. En dat schijnt niet mee te vallen. Zij zijn overdag al helemaal niet te zien en in de nacht moet je het nodige geluk hebben. Eerst met de boot 45 minuten op zee bij een ondergaande zon is op zich al een belevenis. Dan met een rubberbootje aan wal en gewapend met een zaklamp in het dicht regenwoud op zoek naar de kiwi. Allemmal zo dicht mogelijk bij de gids en zo stil mogelijk. En ja hoor halverwege was een vrouwtje kiwi aan met zijn lange snavel aan het eten zoeken. 3 minuten konden wij er naar kijken voordat zij het bos verder introk. Geen foto in het donker dus jullie moeten me maar geloven.
Om 12 uur onder een prachtige sterrenhemel terug de boot op en om 1 uur terug in de haven. Toen was het nog een hele kunst om mijn bed in het pikkedonker te kunnen vinden daar boven op de heuvel. Lantaarnpalen kennen ze hier niet maar na een half uur lag ik in mijn bed.

Vanmorgen om half tien met een Zwitser koppel onder begeleiding van gids Toby gaan kayakken. Nu eens niet op rustig water op een woelige zee. Halverwege op een klein zandstrandje thee en een biscuitje en weer verder. Wat in de bay niet zo vaak voorkwam was dat wij op een gegeven moment dolfijnen vlak bij ons hadden zwemmen. En dat blijft bijzonder. Om half 2 weer terug en na een tomatensoepje en wat yoghurt de mail gaan checken in een plaatselijke pub.

Weer veel kerst en nieuwjaarswensen ook van de mensen die ik hier in NZ ontmoet heb. Het zijn dus echte warme contacten die ik hier op gedaan heb.
Maar een mailtje verraste mij helemaal. Het was van Natasha Holland , Chief reporter van

"THE SOUTHLAND TIMES"

Zij wilden mij met een interview en een foto in de krant. Of ik dat wilde en of ik haar terugwilde bellen.
Heb ik gedaan en 26 december proberen wij elkaar in Bluff of op weg naar Invercargill te ontmoeten voor een kerststory zoals zij het noemde.
Dus kom ik misschien hier nog in de krant ook. Maar je weet nooit dus ik wacht maar af. Ze zij dat ze getipt waren dat er ergens een Nederlander moest rondfietsen met heel veel bagage. Dat ben ik dus.

Beste lieve mensen ik heb besloten om tweede kerstdag weer de fiets op te gaan. Ik voel dat mijn lichaam dat wwer wil en ik moet eerlijk zeggen dat ik hier heel weinig iets van kerst merk. Het is alsof het hier elke dag kerst is. Gewoon heel rustig, mensen in de bar, wat wandelen, wat kletsen wat eten gewoon allemaal heel ontspannen.
Dus ik ga de ferry maar eens boeken.

Ik ga kijken of ik nog een foto kan plaatsen maar dat is hier een hele kunst en je moet er geduld en genoeg two dollar coints voor over hebben.

Lieve allemmal ik weet zeker dat jullie veel meer in de kerstsfeer zitten. Geniet ervan en neem ook de rust met deze dagen.

Sjoerd en Madelon zijn na een geweldige vakantie weer thuis, denk ik en van Bauke hoor ik ook hele spannenede en mooie dingen. Nog een weekje bauke en dan zul je echt over moeten schakelen want je komt in een heel ander land terecht. Ben benieuwd hoe je die overschakeling gaat voelen en beleven.

We zullen elkaar wel niet meteen ontmoeten want Bauke en Wouter landen in Auckland en ik zit in het uiterste zuiden. Maar ergens gaat het gebeuren en daar kijk ik naar uit.

Allemaal een lieve groet, een bijna kerstknuffel en leef en geniet van de kleine dingen.

Piet

• 22 December 2008 - 09:45

Lia:

Beste Piet,

Wat geef jij ons leuke cultuurlessen. Je schrijft echt heel boeiend. Onze complimenten. We blijven je dan ook graag volgen.
    We wensen je een prima tweede helft, hele fijne kerstdagen en alle goeds voor 2009.
    Hartelijke groeten vanuit Udenhout!

Henk en Lia Clement

• 22 December 2008 - 10:58

Peter En Joke:

Hoi Piet
    Wat een geweldige foto's en verhalen. Wat een mooi land!
    groeten uit Udenhout

• 22 December 2008 - 11:25

Hanny:

Lieve Broer,hier een beetje druk met van alles en nog wat. het is net zo druk als je dat toelaat natuurlijk.Wij vinden het gezellig druk, toch een beetje nostalgie zo aan het eind van het jaar. Gisteren 2 kerstconcerten gehad, bij alle 2 speelt een vriendin mee, Herman is lekker gaan fietsen, het is hier heel zacht weer, met Kerstmis zou dat gaan veranderen, er schijnt een vorstperiode aan te komen. We wachten maar af alles wat je krijgt kun je toch niks aan veranderen.Piet zou wel leuk zijn als je ook nog in de krant komt, je maakt wel indruk in NZ.Het is nu maandadmorgen, ben net op de koffie geweest bij een oud collega samen met nog een oud collega, was gezellig. Vorige week kerstdiner met kerstmarkt gehad op de bank, ook heel leuk.
    Je verhalen blijven boeien, je krijgt veel reakties, maar je geeft ook zoveel leuke en geweldige indrukken van het land. Piet ik ga zo weer 4 uurtjes naar de bank.De rest van de week lekker rustig, 1ste kerstdag gaan we met alle broers en zusjes van Herm en kids naar een zusje van Herman in Lathum. Ik neem het dessert mee en de rest ook allemaal wat. gaat helemaal goed komen.
    Een dikker knuffel van mij e groetjes van Herman.

• 22 December 2008 - 15:32

Astrid:

Hallo Piet,
    ook van ons Warme Kerstdagen toegewenst en alle Goeds voor een Gezond 2009,met veel veilige kilometers en spannende avonturen!!!!!
    Wij lezen ook nog steeds vol spanning al je verhalen en genieten van de foto's die je erbij plaatst,Geweldig,zo'n reis..........
    Geniet van iedere dag die je daar beleven mag!!!!
    groeten uit Udenhout van Ad Verhoeven-Astrid en Janniek

• 22 December 2008 - 17:10

Coby:

Hoi broer,ik kom je even fijne kerstdagen toe wensen,ook al merk je er weinig van.
    Ik volg Bauke en Wouter ook,ik moest wel even wennen aan het korte kopje van Wouter.
    Ik heb ook al een paar keer een mail naar hun gedaan,maar ik heb het idee dat de mail niet aankomt,dus ik blijf nog even oefenen.
    Piet heel veel liefs van je zusje Coby.

• 22 December 2008 - 20:41

Riek:

Jij een kiwi gezien, dat komt inderdaad bijna niet voor. Wij hebben ze in een park gezien. Binnen in een donkere glazen koi, daat mocht je ook geen foto's maken.
    Groetjes Tonnie en Riek

• 27 December 2008 - 16:05

Joop En Corrie.:

De kiwi-cuddle, lijkt ons wel wat, Piet.
    Hallo Piet,

Wat leuk, fietsen in het Kiwiland en dan ook de kiwi LIFE spotten.
    Dank voor de prachtige foto's die je maakt en opstuurt. Steeds hebben we dat verrassend : "Oh wat een mooi land".
    Heb jij een sterke maag zeg! Iedere dag in een andere keuken, andere kok, andere ingrediënten, andere maaltijd en NOOIT geen tekenen van enig protest. Houden zo!!
    Wat is er lekkerder dan zelfgevangen verse vis, à la minute klaargemaakt en geserveerd ?? Heerlijk toch. Om je vingers bij af te likken.
    En ja, natuurlijk, de nationale pers komt erop af, misschien word je ook nog uitgenodigd voor de Kiwi radio/t.v. Ambassadeur, die aan den lijve heeft ondervonden hoe veelzijdig NZ is.
    Iemand anders schreef het ook al, jouw verslagen vormen samen een boekwerk, waarin gedetailleerd alle verschillende facetten van dit mooie land beschreven zijn. Een echt cultureel naslagwerk. Helaas kunnen we de foto´s niet overzetten in Word bij al de teksten en de reacties.
    We wensen je warme Kerstdagen toe en heel veel mooie ontmoetingen, vanuit Holland, Berkel-Enschot. Bye mate