verbluffend uitzicht - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu verbluffend uitzicht - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

verbluffend uitzicht

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

21 December 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Beste allemaal,

Zondag 21 december. Dag 83.

Vanmorgen al vroeg vertrokken uit Invercargill. Op weg naar Bluff, voor mijn fiets het zuidelijkste puntje. Maar ik ben nog verder gegaan, Vanmorgen om half 12 met een catamaran ? vertrokken naar Syewart Island. Een hele snelle overtocht, 1 uur, over een relatief rustige zee. Het kan er hier spoken hoorde ik. Toch werden sommige mensen zeeziek. Ik ben naar Peter en Iris gegaan en zij vonden voor mij een prachtige plaats om te verblijven. The View bij Joyce. Een huis boven op de heuvel met een werkelijk verbluffend uitzicht op de baai en het dorp. Er is hiet maar een klein dorpje. Het is een en al natuurschoon. De kaka's vliegen je om de oren. Hier ga ik de komende dagen doorbrengen en verschillende activiteiten doen. Misschien vanavond de KIWI-watching. Proberen met een guide de beroemde kiwi te spotten. Morgen vroeg kayakken, dinsdagmorgen een halve dag vissen op zee en hoogstwaarschijnlijk samen met de boot van Peter en Iris naar een prachtig eiland als er genoeg gegadigden zijn.
Verder zijn er allerlei prachtige wandelingen te maken en kan ik met de watertaxi het eiland nog verder bezichtigen.
Hier brengen veel mensen de kerstdagen door.
Vanmorgen toen ik bij de ferry stond te kijken kwam ik daar Claartje en Ad, weer tegen. 2 fietsers uit Nederland die ik al eerder tegengekomen was.Samen gezellig gekletst en thee gedronken en toen de boot op en Claartje en Ad gingen nu met de auto verder en dan op het vliegtuig naar huis.

Daarvoor was ik nog naar de wegwijzer in Bluff gereden om een foto te maken. De wegwijzer wijst de richting aan van lenden dictbij en veraf. Maar ook van Cape Reinga. Dus daar sta ik dan, met de fiets bij het bord dat ik wilde bereiken.
Een voorbijganger heeft een foto gemaakt en wilde ook met mij op de foto en nodigde mij in Bluff uit als ik op de terugweg was van Stewart Island. Tony was zijn naam en ik kreeg zijn telefoonnummer. Niet te geloven.

Beste mensen ik heb hier dus 5 dagen geen bereik met de telefoon en internet is hier ook heel moeizaam zeker wat foto's plaatsen betreft. Ik ga het proberen maar ..........

Ik wil iedereen bedanken voor de kerstgroeten die ik nu al via de post en dus via Anouk, de mail en via de website ontvangen heb.

Alice hier komt mijn mail adres:

piet.lagarde@hotmail.com

Blij dat je gereageerd heb. Ik hoop dat ik binnenkort ook even persoonlijk kan reageren. In ieder geval een fijne vakantie.

Lieve allemaal en ik hoop dat ik na vanavond de echte kiwi cuddle kan geven.

Maar voor nu leef en geniet,

Piet

• 21 December 2008 - 10:27

Riek:

Broer, wat een mijlpaal he. En nu al over de helft van de vakantie. Nu zie je pas hoe snel de tijd gaat. We nemen de laptop mee naar Frankrijk, want overal houden we je in de gaten zie je we.
    Tonnie, Jordi en Thierry en ik wensen je prettige Kerstdagen en alle goeds voor 2009.
    Kusjes vanuit Heesch

• 21 December 2008 - 11:24

Tineke Van Esch:

Hallo Piet,
    Eindelijk de rust en de tijd om even te reageren op al die reisverhalen waardoor we je zo goed kunnen volgen.De drukte van Sint en Kerst achter de rug (op school) en nu lekker thuis vanwege de kerstvakantie. Wat bijzonder dat je kunt meemaken wat je allemaal meemaakt. Af en toe neem ik even een "bijleesmoment" en verbaas ik me telkens over de vele belevenissen en indrukken die je ons beschrijft en ook nog illustreert met de nodige kiekjes.Het moet nu toch wel een speciale ervaring zijn om Kerstmis te vieren in die temperatuur.
    Bij ons is het vandaag de kortste dag en wij stappen de winter in. Bij jullie is het waarschijnlijk de langste dag en "jullie" stappen de zomer in.
    Jij hebt nu ook even rust om Kerstmis te vieren. Wij wensen je een fijn Kerstfeest toe.
    ( natuurlijk ook namens Bart) Daarna op naar de tweede etappe!! Het ga je goed Piet.
    Groetjes Tineke van Esch.

• 21 December 2008 - 18:08

Zr.Paulino:

Dag Piet. Even een hartelijke groet met de wens voor fijne Kerstdagen een natuurlijk een heel goed - gezond en Gelukkig Nieuwjaar.
    Wat fijn dat je zo geniet van de fietstocht.
    Hopelijk blijft dat de tweede helft van je vakantie ook zo. Veel sterkte bij alle ondernemingen en houde de moed erin als het weer soms niet meewerkt.
    Veel groetjes van Zr. Paulino.

• 22 December 2008 - 10:11

Kim En Erno:

Wij vinden het echt heel erg knap dat je al zo veel hebt gefietst. Fijne feestdagen en een gelukig nieuwjaar daar aan de andere kant van de wereld.
    groetjes van erno, kim, jacqueline en pieter.