Overweldigend - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Overweldigend - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Overweldigend

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

18 December 2008 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Beste allemaal,

Het wordt een verslag van de woensdag 17 december en donderdag 18 december samen. Dag 79 en 80. Ben zojuist terug van de Doubtful Sound overnacht cruise.
Voor goed had ik dit willen missen.
Woensdagmorgen met de bus opgehaald en met de boot de Sound in. Dan weer in de bus over een de duurste weg die ooit is aangelegd in nieuwzeeland om een powerstation te bouwen. Daarna op het cruiseschip. Alles was in tot in de puntjes verzorgd. En .... wij hebben dan ook alles gezien en gedaan wat er mogelijk was.
De zon heeft geschenen wat een prachtig wolkenspel opleverde, het heeft gestortregend wat weer tientallen geweldige watervallen opleverde. De regenboog liet zich regelmatig zien, Er lag 's morgens verse sneeuw op de toppen van de bergen, een geweldig diner en een super ontbijt. In de Sound gaan kayakken en .....vanaf de boot in het ijskoude water van de Sound gedoken. Dolfijnen gezien en heel wat seals (zeeleeuwen).
Eigenlijk zijn het geen Sounds, want die zijn door de regen gevormd maar zijn het fjorden die door gletsjers gevormd zijn maar het is te duur om overal de namen te veranderen.
Ook had ik heel fijn gezelschap. Was hen al eerder in Back Packers tegengekomen. Mario, een bergbeklimmer uit Zwitserland. En Luise, een hele liev meid uit Duitsland. Zij studeerde voor oogarts. Het waren weer hele speciale ontmoetingen en ik denk dat ik Luise nog wel eens terug ga zien.

Beste allemaal , morgen op de fiets ga ik proberen al deze indrukken te verwerken. Nog verder op weg naar het zuiden.

Ik hoop dat het met de foto's gaat lukken en dat ik een beetje de sfeer van deze 2 dagen kan overbrengen.

Een lieve groet en leef en geniet,

Piet

O ja, even nog iets over de foto's. Soms zitten er dezelfde foto's bij maar ik heb er zoveel genomen dat ik soms niet weet welke ik verstuur. En het moet meestal snel om dat er nog meer achter de computer willen.

Die jongen met die lange haren is Andy uit Engeland. Ik had hem ook al in Glenorchy ontmoet en hij wilde voor mij koken omdat hij onder de indruk was van mijn fietstocht. Het was werkelijk heerlijk. En die foto met die zwarte rand is genomen vanuit de kajuit van het cruiseschip.

• 18 December 2008 - 09:23

Fred En Anita:

Hoi Piet,
    prachtige vakantie verhalen allemaal ! Hoewel jij het waarschijnlijk langzamerhand niet meer als vakantie ziet maar g als je "gewone" leven.Madelon en Sjoerd genieten ook erg in Afrika temidden van de gorilla's en komen zondag hopelijk weer behouden terug. En dan gaan we in Nederland weer hopen op een witte kerst die jij zeker niet zult hebben. Geniet van alles en mooie dagen toegewenst. Groet vanuit Naarden anita en fred

• 18 December 2008 - 10:05

Tonja:

ziet er weer schittertend uit piet! Juist die donkere luchten en laag hangende wolkenflarden!
    Ik kan me voorstellen dat je een urenlange, stille fietstocht nodig hebt om dit alles te verteren! HARTelijke groet, tonja

• 18 December 2008 - 17:48

Karin Dekkers:

Nog steeds blijft het alsof we meereizen.vandaag was het hier een grijze dag maar wanneer je dan de verhalen weer leest en de foto's bekijkt komt er toch wat kleur.Hoe wordt de kerst daar gevierd?Ook met boom en lichtjes? We wensen je alvast fijne kerstdagen en een gelukkig 2009.Ben benieuwd of we straks lezen hoe je de dagen hebt doorgebracht,op de fiets of waarschijnlijk lekker bij de mensen thuis.want nogmaals, die gastvrijheid,daar kunnen hier veel mensen wat van leren.groetjes

• 18 December 2008 - 18:08

Riek:

Hoiwat een mooie pictures. Geweldig. Wat zul jiju genoten hebben, kan het me voorstellen. Met Kerst gaan we naar Frankrijk.
    Groetjes vanuit een mistig Heesch.

• 19 December 2008 - 11:23

Alice:

Piet!
    Eindelijk....!!!! Ik schaam mij dat ik nog steeds niets van mij heb laten horen. Terwijl ik al zo vaak aan je heb gedacht!
    Vandaag, de laatste dag voor de kerstvakantie heb ik eindelijk eens door je berichten gebladerd... WHOW wat maak jij mooie dingen mee! Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn.
    Dan lijkt het leventje hier ineens erg burgerlijk en geregeld..

Ik mis je echt nog regelmatig. Dat 'andere geluid', die inspirerende woorden.....

Met mij gaat het goed, op
    school loopt het fijn en met mijzelf gaat het ook goed.

Heb je misschien een mailadres voor me, dan kan ik je nog eens mailen maar dan wat persoonlijker..!

Dag Piet, tot mails, het allerbeste!

• 19 December 2008 - 17:20

Anja:

Extraordinary pictures,extraordinary adventures. Buiten gewoon. We just shoveled our way out of 55 centimeters snow which is also buiten gewoon. We will keep you in our thoughts and prayers for a safe journey.

• 19 December 2008 - 18:30

Kees En An:

hoi piet
    ans heeft de felicitacie over gebracht. leuk dat je daar aan dacht jou moto leef en geniet maak je wel waar bij deze willen wejou fijne feest dagen ,en een gezond 2009 toe wensen, kees en an

• 21 December 2008 - 14:25

Femke:

Ik vond het niet zo prettig in dat power station, te diep voor mij! Maar de rest was werkelijk cool. Wat een natuur! Ga zo door! Fijne feestdagen, x femke