Ik ben er - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Ik ben er - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Ik ben er

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

16 December 2008 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Beste allemaal,

Het is vandaag dinsdag 16 december. Dag 78. De weersvooruitzichten zijn bar en boos.Om 6 uur liep ik al buiten te kijken. Gisterenmiddag klaarde het namelijk om 2 uur al op. Het was toen prachtig weer maar ik had alles al betaald en mijn kleren waren te nat anders was ik toch nog doorgereden naar Te Anau. Maar nu moest ik daar heen want ik had gisteren namelijk aml de Doubtful Sound Overnight Cruise geboekt voor woensdag en donderdag en een nacht op de boot in de Sound. Moet geweldig zijn.Zelfs bij slecht weer.
Dus om half 8 op de fiets gestapt maar na 15 km.begon het echt te stortregenen. Het was nog 50 km en dat is te ver, zeker met een pittige beklimming erin. Voor dat ik weer drijfnat werd , besloot ik de eerste de beste "farmer" te bezoeken. En om half 9 zat ik bij Fiona en Paul aan een hete kop thee. Ontzettend gastvrij moest ik meteen binnenkomen bij de hete houtkachel. Zij hadden een dochtertje van 4, Laura. Om half 12 kreeg ik heerlijke kop soep en de regen werd wat minder. Paul moest met zijn truck ook naar Te Anau en hij wilde mij meenemen, maar ik wilde fietsen ook al zou ik kletsnat worden. Zij dchten dat ik gek was maar een uitleg snapten zij het wel. Na 5 km begon de pittige beklimming en de regen werd minder en hield tenslotte helemaal op. Mijn benen draaiden als nooit te voren en om kwart over 2 had ik de 50 km afgelegd en nu zit ik in een super gezellig BP "BOB EN MAXIME" Ik slaap in een dorm, weer bij Andy die ik in Glenorchy ook ontmoet heb.
Morgen dus naar de Doubtful sound. Ik ben benieuwd.

O ja domme dingen moet je natuurlijk ook vertellen anders denken jullie dat het alleen maar fun is. De laatste tijd doe ik mijn fotocamera al om mijn hals als ik vertrek. Meestal onder mijn jas. Gisteren dus ook maar ik was de camera helemaal vergeten toen het begon te regenen. Dus deed hij niets meer bij aankomst in Mossburn. Balen. Dat wordt een nieuwe dacht ik maar na een uurtje op de verwarming, kwam er weer wat leven in. En ja hoor ik kan weer foto's maken maar dat is puur geluk denk ik.

Beste allemaal morgen zit ik op de boot en daarna horen jullie weer van mij. Ik heb zojuist 3 kwartier al mijn mailtjes gelezen. 22 stuks. Niet normaal. Het is pure doping voor mij. Sorry als ik niet overal op kan reageren.
Nu ga ik Fiona bedanken voor haar gastvrijheid.

Een lieve groet van een weer droge Piet,

Leef en geniet.

Piet

















  • 16 December 2008 - 03:41

    Frank:

    Piet, de overnightcruise is geweldig wanneer er honderden watervallen zijn. Duimen voor meer regen dus!!!

  • 16 December 2008 - 03:44

    Hans:

    Piet, blij dat je mijn tip van de overnight cruise opgevolgd hebt. Ik ben benieuwd naar je verhaal en de foto's van de cruise. Veel plezier!!!

  • 16 December 2008 - 13:16

    Marie-Louise :

    Hallo Piet,

    Via Monique heb ik je site gevonden. We 'fietsen'met je mee. Veel liefs en nog veel mooie hoogtepunten wensen we jou toe. Zoals je zegt; leef en geniet. Wij genieten met je mee. Liefs Marie-Louise en Stan

  • 16 December 2008 - 17:21

    Jac Peeters:

    Dag Piet,
    Mede naar aanleiding van jouw fietsen krijg ik steeds meer behoefte om ook weer meer de fiets op te klimmen! Ik ben voornemens om in de kerstvakantie iedere dag - of anders toch bijna iedere dag - een uur of anderhalf het bos in te gaan, want ja, als jij straks in supervorm terugkomt wil ik je wel partij kunnen geven, dat snap je!
    Groet, Jac

  • 16 December 2008 - 21:11

    Riek:

    Hoi Piet, wat fijn van het fototoestel. Wij vinden het toch zo leuk om foto's te zien. Anders koop maar snel een nieuwe, want Bauke en Wouter komen er zo aan. Mooie verhalen heeft ze hoor. Kijk ook elke week naar haar site.
    Broer,de prinsenreceptie was mooi en gezellig.
    Morgen ga ik naar de kapper voor de Kerst.
    Hopen dat weer iets beter wordt voor je.
    Knuffel Riek

  • 16 December 2008 - 21:48

    Herman:

    Hoi Piet,het blijft ontzettend leuk om je te volgen daar in Nieuwzeeland,nu weer in Te Anau, prachtig werkelijk schitterend!!
    Het meer met op de achtergrond de bergen het kan niet op,je ziet het is goed te volgen middels Google Earth. Ik denk dat je op dit gebied zo ongeveer een 150 afbeeldingen kunt openen dit geld voor de meeste plaatsen. Je gaat nu naar de doubtful sound om die bootreis te maken,lijkt me helemaal geweldig,ik zou je bijna met de fiets na willen komen maar gezien de bepakking van jouw fiets toch maar even niet.
    De prestatie die je daar neer zet op je zestigste vindt ik geweldig,Het inspireerd mij en anderen om meer op die fiets te gaan doen. Piet we blijven je volgen met
    een zekere naijver,groeten Herman

    Kia Ora

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Te Anau

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 1990665

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: