Dit was een echte - Reisverslag uit Pakawau, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Dit was een echte - Reisverslag uit Pakawau, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Dit was een echte

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

19 November 2008 | Nieuw Zeeland, Pakawau

Beste allemaal,

Ja, dit was een echte De Takaka Hill. Iedereen verklaarde me voor gek of vond mij "brave" om met de fiets deze Takaka Hill over te gaan. Dus om halfacht al vertrokken. Een broodje gezond op en genoeg eten meegenomen want onderweg was er niets meer te koop. Eerst 13 km glooiend maar toen moest ik toch echt van de fiets. Het werd 3 uur geen bike maar een pushbike. Maar o wat was het mooi. Wat een vergezichten en hoe hoger ik kwam hoe mooier het werd. De wind werd steeds harder en het werd steeds kouder. De vegetatie veranderde en de mensen in de auto staken hun duim omhoog. Het was niet druk. Na 3 uur ging ik 10 km naar beneden, Maar geloof me of niet, eigenlijk wilde ik nog verder stijgen. Op verschillende plaatsen zijn er voor de toeristen met de auto "Lookouts" gemaakt. Plaatsen met mooie vergezichten maar zo lopend is elke meter een " lookout". Ik daalde zo met een vaartje van 30 tot 35 km per uur zodat ik ook van de afdaling kon genieten. Ik was zo in Upper Takaka onder aan de andere kant van de HIll. Ik weet dat ik deze Takaka Hill nog een keer mag beklimmen maar dan dus van de andere kant. Alleen is deze kant steiler.
De rest was licht dalend en ik was om half 1 al in Takaka en dat viel mij na 56 km veel mee. Ik besloot verder te fietsen. Het weer was prachtig de zon scheen alleen de wind satk weer flink de kop op. Vooral tussen 2 heuvels werkt de wind als in een windtunnel. Het is dan een geweldig tochtgat en zelfs als je een heuvel afgaat moet je nog flink meetrappen. Nu zit ik in een super gezellig Back Packers " The Innlet" In de bossen onder aan de voet van een heuvel en de zee echt maar 3 minuten hier vandaan. Ik was hier na 98 Km!!!! al om 4 uur. De weg vanaf Takaka was gewoon schitterend. 40 km genieten. Het is niet in een plaatje te vangen. Met recht wordt dit gebied de Golden Bay genoemd.
Ik ben hartelijk door Kathy ontvangen en nu zit ik achter een super trage computer de website bij te werken. Dus vandaag geen foto's want anders is de telefoonlijn telang bezet. Zojuist totn ik buiten in het dagboek zat te schrijven wat gekletst met een Schots echtpaar en met hen een glaasje rode wijn gedronken.

Morgen, al;s het weer zo blijft ga ik het noordelijkste puntje dat je met de fiets kunt bereiken opzoeken. Ik ga zeker ook in de twee hotsprings die ze hier buiten hebben. Wil ik wel eens voelen hoe dat is.

Het gekke is dat ik na zo'n heftige dag van 8 uur op de fiets en de Takaka Hill niet moe ben. Mijn mentale en fysieke weerstand is de laatste weken sterk toegenomen. Dat voelt erg goed moet ik zeggen.

Herman je bent echt een trouwe lezer en je reageert overal op, Ik vind dat heel leuk en doe mijn zus maar de groeten.
Hans Leuk zo met Brian zo'n wedstrijd organiseren. Hoe zit het met de Taupo race Brian? Is je conditie al op orde. Many greetings to Jo. And Brian is 98 km oke? Including the Takaka Hill!!!!

Volgens mij kon ik de Taupo race nu wel in mijn eentje.

Beste allemaal het wordt misschien vervelend maar het was alweer een dag om nooit te vergeten.

Leef en geniet en een lieve groet van

Piet








  • 19 November 2008 - 16:31

    Marjolein:

    Ha Piet,
    Wat een eer, de eerste reactie op je mooie Takaka Hill tocht. Geniet nog maar lekker na van deze overwinning!

    liefs marjolein

  • 19 November 2008 - 19:04

    Riek:

    Wij zitten nu in Frankrijk gezellig aan de borrel met vriend Jan. Tonnie en Jan beginnen morgen het bos ietwatuitte dunnen. Ik zorg voor het eten en de vrolijke noot (hm).
    Fiets lekker verder, geniet van alles ,
    Groetjes Tonnie en Riek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Pakawau

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 1991011

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: