Als een vogel - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Als een vogel - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Als een vogel

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

18 November 2008 | Nieuw Zeeland, Motueka

Beste allemaal,

Het is vandaag 18 november. de 50ste fietsdag. Jullie liggen misschien allemaal nog op een oor.
Vandaag was het toch een bijzondere dag. Veel aan onze trouwdag gedacht. Vanmorgen eerst naar de kapper geweest want als je de lucht ingaat moet je er toch netjes uit zien. ook een afspraak met de fietsenmaker gemaakt dat ik vanmiddag de fiets even zou brengen en of ze deze even helemaal na wilden kijken. Geen probleem. Dus ik om 10 uur naar het vliegveld naar de Hang gliding en Microlighting. Alex zou mijn piloot worden maar de wind was te sterk dus konden wij niet vertrekken. Ben daar toch tot 12 uur gebleven om over van alles en nog wat te praten. Heb ook een aantal mensen 20 tot 30 minuten hun eerste hang gliding tocht zien maken.
Ben toch maar gaan lunchen in de stad. Misschien zou het die middag toch wat beter worden. En jawel hoor klokslag 2 uur gingen wij de lucht in. Maar eerst een papier ondertekenen dat je niemand verantwoordelijk stelde als er iets gebeurde.

The activity is a hazardous and dangerous activity and there is an inherent and significant risk of injury., disability or death as a result of partcipation in such activity.

I know that there are obvious risks involved in participation in the activity which could lead to death or injuty.

Ook nog een lijst met medische gegevens ingevuld en met wie ze het eerste contact op moesten nemen.

Daar wordt je niet vrolijk van maar ik dacht dat Alex ook wel weer veilig aan de grond wilde komen.

Het was in een woord geweldig. ruim 1 uur in de buitenlucht boven een groot gedeelte van het Abel Tasman gehangen. Ik wilde foto's maken maar het was zo mooi om alleen maar te kijken. Geweldig al die verschillende kleuren.
Ik heb wel een dvd laten maken zodat jullie kunnen zien wat er vanuit de lucht allemaal te zien is. Het is echt een avontuur om zo als een grote vogel in de lucht te hangen en de besneeuwde bergtoppen te zien.

En ..... het was middag dus onze echte trouwdag want voor de middag zou het bij jullie nig de zeventiende zijn.

Met rode wangen teruggefietst en mijn fiets weggebracht en wat spullen gekocht om nog meer zichtbaar te zijn op de weg. Een refecterend hesje, een oranje vlaggetje en wat refecterende banden voor om mijn tassen.

Morgen de hoogste en langste heuvel. De Takaka Hill. Vanuit de lucht heeft ales deze al laten zien.

Beste Jac en Hanneke ik heb hier nog geen kapelletje gezien maar in gedachten heb ik er al vele laten branden de afgelopen 7 weken. En Anja wat leuk dat ze in Amerika mij volgen.En Kayleigh, nee hoor ik ben nog niet dronken geweest. Fijn dat jij mij ook af en toe een berichtje stuurt. Doe mama de groeten. Ja Huib, wat een avonturen he. Hebben wij het straks bij de slager wel over. Doe ze daar de groeten maar.

Lieve allemaal, het was vandaag wel een hele speciale dag zo vliegend als een vogel. Morgen gaat deze vogel weer verder en een groot gedeelte van de dag zal ik een loopvogel zijn, denk ik. Maar dat horen jullie later wel. Het is mij nog niet gelukt om bij dit verslag foto's te plaatsen maar die komen later hopelijk wel.

Een lieve groet van een opgewonden vogel,

Leef en geniet,

Piet

• 18 November 2008 - 09:33

Hans:

Hoi Piet. Ik heb weer even bijgelezen. Geweldig wat je nog steeds meemaakt. En ik kan je zeggen als Nederlandse Kiwi dat dat ook zo blijft. Di vr en Za ga ik met Brian op pad naar Lake Waikaremoana. We helpen een tweedaags multisport evenement mee organiseren. Mountain biken/hardlopen en kayakken en dat tesamen 196 lang. Ik kijk er erg naar uit want het moet daar erg mooi zijn.

Tot de volgende post.

• 18 November 2008 - 09:34

Hans:

Tot de volgende post.

• 18 November 2008 - 15:37

Ine Seegers:

Hang Gliding, nooit van gehoord en die gekke Piet doet dat zo maar. Het lijkt wel of jij in deze 18 weken dat je weg bent geen angsten meer kent en werkelijk anders onderneemt. Super tof en sportief van je, wat heb je toch een mooi leventje op dit moment is het niet? En wij mogen gewoon mee genieten en dat doen we dan ook. We blijven je capriolen volgen.
    Lieve groet Marcel & Ine

• 18 November 2008 - 18:43

André Van De Wiel :

Het zal echt wel een bijzonder moment zijn zo op 18 november.....

Groetjes van Willemien en mij

• 18 November 2008 - 19:36

Herman:

Hoi Piet
    Van hoogvlieger naar laagvlieger,je maakt het allemaal mee,in een woord geweldig.Ik ken dit ultralight toestel heel goed, vrienden van ons:Donald en Marijke hebben exact hetzelfde toestel gehad, heeft hem weg gedaan na een noodlanding te hebben gemaakt.Hier gaat een heel verhaal aan vooraf waar ik je niet mee lastig wil vallen.Donald is ook onderwijzer en nu zelfs onder-wijzer.
    Ik heb je fiets is bekeken,mijn god en daar de bergen mee op,alle bewondering!!
    Piet nog veel plezier en je weet het KIA ORA.

groet Herman

• 18 November 2008 - 20:57

Riek:

Hoi Piet,
    Wat een belevenis! Super, dit lijktme niet zo eng als vorige week. Of wel? Knap hoor.
    Morgen gaan we weer richting France voor een weekje. Veel plezier.
    Knuffel uit Heesch

• 19 November 2008 - 01:15

Thissen & Hulmes :

Hi Piet,
    A big HELLO from Adelaide, Australia. We are still holidaying here in the city of Adelaide and loving it! Went to Andre Rieu concert last night, it was spectacular we all thoroughly enjoyed ourselves. Great to see you are making the most of every moment on your adventure through NZ. Have fun and we'll catch up with you when we get home. All the best from us all.
    Peter, Ineke, David & Lisette in Aussie.

• 19 November 2008 - 12:18

Gwen:

He ome Piet,
    het is helaas even geleden, maar hier ben ik weer. Wat heb je toch een mooie verhalen. Ik zit echt mee te genieten en de foto's maken het geheel compleet. Wat een ervaring en vooral wat een gastvriendelijkheid. Ik heb dit nog nooit gehoord.

Met ons gaat alles goed. We zijn er druk met de voorbereidingen van mijn verhuizing naar Breugel. Volgende week zaterdag 29 november is het dan zover, dan woon ik voortaan onder de rivieren. Aankomend weekend gaan we er nog even lekker tussen uit naar Zeeland, zodat we volgende week met frisse moed aan de laatste loodjes kunnen beginnen.

Heel veel liefs en enorme knuffels van Gwen