zout - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu zout - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

zout

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

04 November 2008 | Nieuw Zeeland, Napier

Beste allemaal,

Dinsdag 4 november, dag 36.

Van Napier naar Waipukurau. 72 km via Clive, Karamu, Hasttings, Paki Paki, pukehou. Otane Waipawa zit ik nu in de plaatselijke bibliotheek in Waipukurau. Net onder de douche geweest bij een bed en breakfast bij Rhonda en David. Ik verblijf in het oudste huis van Waipukurau. In: " The Old Schoolmaster's House" Met de school aan de andere kant van de straat. Super toevallig. Heb al met Rhonda en haar dochter met haar 2 kinderen Olivia en Markus zitten praten. heel gezellig. Kan vanavond met haar en haar man David mee eten.

Vanmorgen met tranen afscheid genomen van Jo en Brian. Zij vonden het geweldig om mij in huis te hebben. Brian en Jo hebben mij met de filmcamera uitgebreid uitgezwaaid. Zij hoopten mij snel terug te zien. Gisteren avond samen met Hans en Joyce bij Brian en Jo thuis heerlijk gegeten.
Super gezellig. Ik kreeg weer 3 adressen mee. In Nelson, In Mana net boven Wellington en in het zuiden in Alexandra ben ik welkom om er te overnachten. Alweer iets om kippevel van te krijgen.

Vandaag was het super mooi weer. 25 graden denk ik. De weg was golvend en liep langs een rail way. Onderweg met wat mensen gepraat en om 2 uur was ik hier al. Aan beide kanten waren er prachtige heuvels met schapen, lammetjes en koeien. Bij donker weer misschien wat eenzaam maar nu met die zon een super mooie tocht.

Ik kan het nu niet te lang maken omdat er nogal wat mensen vrij willen internetten hier in de bib.

Misschien lukt het nog om een paar foto's te plaatsen en anders krijg je die volgende keer te zien.

Bedankt voor al die reacties, ze maken de reis nog specialer.

Dus tot volgende keer,

Leef en geniet,

Piet vanuit " The Old Schoolmaster's House".

O ja met dat zout bedoel ik het zoute zweet dat in mijn ogen loppt. Dat is soms best pijnlijk en lastig. Ik moet dan echt even van de fiets en mijn zakdoek goed gebruiken. Maar dat zal met de zomer in het vooruitzicht nog wel vaker gebeuren.

• 04 November 2008 - 06:20

Jos En René Van Zon:

Fantastisch om telkens die leuke verhalen van je te lezen. Dit kan toch geen "lui"zweet meer zijn he?!!
    We hebben een tip voor je.Smeer wat vaseline op je wenkbrauwen of doe een zweetband om.
    Veel plezier en we blijven je volgen.
    Veel groetjes uit Dreumel.

• 04 November 2008 - 07:37

Hans:

Wat lekker dat je in mooi weer hebt kunnen fietsen met een windje in de rug. Dat heb ik vanochtend natuurlijk even gecheckt toen ik naar mijn werk ging. Zo te lezen was het weer een mooie dag. Nog ontzettend bedankt voor die gezellige dag gisteren. Ook ik heb er zeer van genoten. Ik blijf je volgen op je blog en mischien zie ik je nog wel op de terugweg naar Auckland.

Groetjes vanuit Napier!!!

PS Leuke foto's van ons dagje uit.

• 04 November 2008 - 17:42

Judith Koenen:

Regelmatig neem ik een kijkje op je site. Wat leuk om de verhalen die je schrijft te lezen!
    Zag net de foto's van Sky diving. Gaaf zeg! Veel plezier/succes nog met de reis!

Groetjes Judith en Arjan

• 04 November 2008 - 18:15

Jac Peeters:

Net terug van een bijeenkomst van mentoren van 1e jaars Pabo-studenten. En natuurlijk weer even de site bekijken ... The Old Schoolmaster's House! Wel heel toepasselijk! Ook de foto's nog eens bekeken en ja, mijn eerdere waarneming was goed! Je ziet er weer uit als de Piet die ik ken! Je bent afgevallen volgens mij! Kan ook niet anders met zo'n inspanningen. En misschien heeft de wijn je wel goed gedaan! Groeten uit een mistig, donker Hilvarenbeek.
    Jac en Hanneke. (O ja, ik heb bij de borrel na de bijeenkomst natuurlijk over jouw geweldige reis verteld, dat snap je!

• 04 November 2008 - 18:37

Siham:

halo meneer piet ik hoob dat je daar heel veel plezier heb bji ons gaat het ook goed maar de hele klas geeft de gtoeten doei

• 04 November 2008 - 18:41

Karin Dekkers:

Wauwwww! Wat is het daar mooi zeg!!Het blijft spannend om iedere dag te lezen wat je nu weer beleefd hebt.Geweldig ook om telkens zo spontaan door mensen uitgenodigd te worden.Het lijkt me ook wel fijn dat niets moet en dat je toch wel een beetje van dag tot dag kunt leven en ...genieten!!!groetjes van ons .

• 04 November 2008 - 21:24

Ingrid Damwijk:

Hoi Piet,
    Ben dol op reisverhalen, dus ik volg je steeds. Fantastisch is het daar, wil je nog wel terug naar het kille grijze Udenhout?! Ik zou het wel weten hoor! Die blauwe zee, ik zag de eerste palmbomen, dat ziet er beter uit dan het pak natte bladeren dat hier nu ligt. Veel plezier, groetjes

• 05 November 2008 - 21:25

Wim Luijten:

Hoi Piet,
    Ik had al een paar dagen niet op de site gekeken en heb net weer even zitten genieten van alle belevenissen en van de prachtige foto's. Wat een geweldige ervaringen. Wat jij allemaal al meegemaakt hebt in ruim 5 weken is ongelooflijk. Super dat we alles kunnen volgen door je uitgebreide reisverslag. Je staat er trouwens leuk op tijdens het hemelduiken, dat je dat gedurfd hebt! Volgens mij leef je intens en geniet je in volle teugen! Ik blijf je volgen en laat over een tijdje wel weer wat van me horen. Groeten uit Tilburg.
    Wim

• 05 November 2008 - 21:48

Herman:

Hallo Piet

Wat bewonderenswaardig dat je iedere keer weer een prachtig verhaal hebt,het enthousiasme, de bewondering voor de natuur en de mens voeren hierin de boventoon.
    Piet ik weet niet of je een fietshelm draagt?
    In Nieuwzeeland geldt namelijk een helmplicht op de fiets,geeft ook een veilig gevoel,draag hem zelf ook altijd.
    Verder blijven we met je mee reizen en genieten we van je verhalen,Kia Ora: Blijf gezond om in de taal van de Maori te blijven.
    Vr.Grt.Herman en liefs van je zus Hanny.