Een dagje uit met Hans, - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Een dagje uit met Hans, - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Een dagje uit met Hans,

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

03 November 2008 | Nieuw Zeeland, Napier

Beste allemaal,

Het is hiernu maandagavond 3 november half 7. Jo en Brian zijn zojust thuis gekomen van hun werk. Wij hebben vanmorgen samen ontbeten en ab de website bijgwerkt. Maar dat hadden jullie misschien al gelezen. Om10 uur heeft Hans mij opgehaald. Het weren super dag.
Eers zijn wij naar de Te Mata Peak greden. Het was een super zonnige dag. En ik snap nu al waarom iedereen je hier waarschuwt voor de zon. Een hel dunne ozon laag zorgt ervoor dat de zon erg brandt en een zonnebril zal ook geen overbodige luxe zijn. Dus dat wordt een paar keer per dag smeren met hele hoge beschermingsfactor. Vanaf deze heuvel die je helemaal met de auto op kon rijden hd je een prachtig uitzicht. Aan alle kanten gewoon super. Het was een beetje heiig zodoende konje de besneeuwde bergtoppen niet zien.

Daarna zijn wij naar de Ashridge vineyard gereden. Vrienden van Hans en Joyce. Jon en Emma hebben deze vineyard 7rgeleden gekocht en Jon vertelde allemaal hoe het op een wijngaard in zijn werk gaat. Super gezellig en interessant. Ik kreeg nog een fles eigen gemaakte rode wijn mee. Ook hier weer dezelfde gastvrijheid en ontspannenhid. Wij zijn gaan lunchen bij een vinery at Trinity Hill.Zelf de wijn uitzoeken, de kaas de worst en de ham en de toast en buiten lekker op gaan zitten eten. ( zie de foto)

Toen heeft Hans Napier Art Deco laten zien. Prachtige winkelstraten met allemaal speciale pastel kleuren. Prachtig verzorgd en heel kleurrijk.

Een groot gedeelte van Napier is verwoest in 1931 door een aardbeving. De houten huizen zijn in tact gebleven maar de stenen huizen zijn op 1 na allemaalverwoest.

Wij heben in Ahuriri iets fris met wat zoetigs gaan nemen.

Daarna naar de look out opBluff Hill met een geweldig uitzicht op de haven.

Alsafsluiting zijn wij nog even naar het huis van Hans geweest en hebben daar naar de foto's van hun vakantie gekeken.

Nu gaan wij dadelijk eten en Joyce en Hans komen misschien ook nog even goedendag zeggen.

Alweer een superdag bij een super aardig Jo en Brian en hun hele sociale oon Morgan.

Morgen weer op weg naar het zuiden. Ik ga weer kijken wat er dan allemaal te zien is.

Een fijne dag allemaal en ......
leef en geniet.

Piet

• 03 November 2008 - 09:01

André Van De Wiel:

Volgens mij vind jij wijn steeds lekkerder.....

• 03 November 2008 - 10:12

Anton En Margriet:

Piet,
    geweldig wat jij allemaal op je pad tegenkomt. En die foto,s bij jou verhalen, iets om een beetje jaloers op te worden. Als ik nou de foto's bekijk vind ik het wel leuk als je over een klein half jaar in de kreitenmolenstraat in Udenhout op visite komt dat je dan ook gezellig een glaasje wijn met ons kunt drinken. Je kunt nooit meer zeggen dat lust ik niet. De bewijzen hebben we nu in handen. Piet geniet nog van je verdere avontuur. Geweldig!!!!!!!
    Groetjes Anton-Margriet

• 03 November 2008 - 17:50

Jac Peeters:

Het is inderdaad ongelooflijk! Wat een contacten heb jij in een paar weken - want zo lang ben je eigenlijk nog niet weg - al hebt gelegd in dat verre, vreemde land. Kijk je wel uit met hard naar beneden fietsen! Met ruim 50 aan het uur en volle begage is dat volgens mij behoorlijk hard! Groeten uit Hilvarenbeek, Jac en Hanneke

• 03 November 2008 - 18:11

Fabienne:

Hoihoi!
    Ik was gisteren met papa en mama naar Heusden geweest en we hebben daar een kaarsje opgestoken voor tante Conny.
    Liefs, Fab.

• 03 November 2008 - 19:06

Lia En Kees:

De foto's laten duidelijk zien dat jij leeft en geniet, en ons allemaal mee laat genieten. Wij zijn dicht bij je in deze dagen...
    Liefs.

• 03 November 2008 - 21:41

Riek:

Piet, denk erom niet te veel drinken he, want jij hebt over mij ook daar het een en ander gehoord. Dat komt soms door de wijn. Geintje. Geniet er lekker van hoor. Ik zit nu ook aan de witte wijn. Proost.
    Groetjes van Tonnie en mij