Warmte en gastvrijheid - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Warmte en gastvrijheid - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Warmte en gastvrijheid

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

28 Oktober 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo allemaal,

Vanmorgen om 8 uur vertrokken. Maar natuurlijk eerst afscheid genomen van Ineke en Peter. En dat viel niet mee. Wat een gastvrijheid en wat heb ik het daar naar mijn zin gehad. Wij hebben ook fijn samen gewerkt. Voor ik vertrok heeft Ineke nog een paar eitjes gebakken en wat lekkers in mijn tas gestopt.Peter schoot ondertussen vanuit het keukenraam nog een NZ ekster dood. Ik heb hem er nog niet eentje zien missen. Dat gemiste konijntje is hem vergeven.Hi, HI Ik zou er zo kunnen blijven en dan aan de track werken. Wat een zalige omgeving. Maandagavond nog naar dochter Lisette geweest. Ongeveer 16 km woont zij met David van haar ouders. Ook in dit huis voelde ik me meteen thuis en zeker met de tomatensoep en wortelenstamp met gehaktballetjes die zij speciaal klaargemaakt hadden. Het voelde op beide plaatsen thuis in een ver land. Bedankt voor al die warmte allemaal.

Maar de reis is nog (lang) niet af. Dus ben weer op de fiets gestapt.Via Hinuera, Tirau, Tapapa, Tarukenga naar Rotorua. 74 km. Daar zit ik nu in een Back Packers accommondation." Funky Green Voyager" . Het zit helemaal vol met allerlei nationaliteiten. Ik ben wel de oudste maar dat gaat harstikke goed tussen al dat jong spul. De was hangt te drogen want ik was van binnen kletsnat. Van buiten van de druilerige regen van de eerste 30 km en het vele klimmen. Een half uur de grootste heuvel opgelopen. Maar toen werd het droog en kon ik aan de afdaling van ruim 20 km beginnen. Dus ook kletsnat van de zweet. Ik was al om half 2 ter plaatse. Dadelijk ga ik met de bus naar een Maori Village. 4 uur over de cultuur van de Maori's. Ik ben benieuwd. Jullie krijgen dat nog wel te horen.

O ja de foto's zijn ook weer gelukt en nu hier op de snelle computer gaat dat toch gemakkelijker en sneller dan met zo'n telefoonverbinding. De foto's met die rare gebouwen en uithangborden kun je zien in Tirau. De hele stad hangt er vol mee. Allemaal gemaakt van golfplaten. Een bezienswaardigheid voor deze plaats. Er zijn er tientallen van. De twee bulten met daar koeien zag ik zo'n 15 km voor Rotarua. Je ziet er zo tientallen in het landschap liggen. Heeft met vulkanisme en aardbevingen te maken.
Rotarua ruikt ook flink naar zwavel en er zijn veel hotsprings. Misschien ga ik daar morgen in.

Nu ga ik mij klaarmaken voor de Maori's.

Een fijne dag allemaal en ik zag op de site dat Hans en Toon mij ook gevonden hebben. Heel leuk.

Voor iedereen een lieve groet en tot de volgende keer.

Leef en geniet,

Piet

• 28 Oktober 2008 - 06:02

Lisette Hulme NZ:

Hi Piet,
    Great to hear that you got to Rotorua safely. We were wondering how you were going to get on riding your way up and over the Mamaku ranges, I don't blame you for walking. It was a day of hard work for you, those are not small hills !! Peter, Ineke, David and I were all at work today and there were a few times during the day we thought of you and talked together wondering how far you had got and how bad the rain was South East of us. Thanks again for visiting, we all really enjoyed spending time with you. We know even though you have no plans there is still a schedule of time and we appreciate you being able to take the time to visit Matamata.
    I have emailed you some photos as promised. Also just one more tip about this website, if you write in your diary first and post this on the site and then download your photos, the photos will then be attached to the correct diary entry. If you download the photos first, they will be attached to yesterday's.
    However it's a fantastic website, I'd be interested if there was an English version. Anyway, hope you are currently having a great time at Tamaki Maori Village in Rotorua. Enjoy the Hangi !!!
    Groetjes van ons allemaal. x x x

• 28 Oktober 2008 - 11:35

Fred+anita Naarden:

Hoi Piet,
    als we dat zo lezen denk ik wat doen we nog in Nederland. Vandaag met de auto naar Amsterdam naar de Universiteit en je gelooft het niet maar de file was 22km lang. Weet jij nog wat files zijn? Dat waren van die rijen auto's die stilstaan weet je nog wel. Vertel ook nog eens voor de wielergekken zoals wij: wat voor verzet draai je eigenlijk die puisten op? Kun je nooit eens in een waaier rijden met andere fietsers? Nou het ga je goed geniet ervan, wij zullen in je afwezigheid de economie wel draaiend houden, nou ja... draaiend

• 28 Oktober 2008 - 11:39

Groningen:

Ha Piet
    We volgen je hier dagelijks wat je daar allemaal meemaakt en doet.Bepaalde dingen vallen er wel op.
    Dat is de gastvrijheid van de mensen.
    De natuur is geweldig.
    Het weer, dat je regelmatig een nat pak hebt. (regen,zweet)
    Je kan zien dat je er ontzettend van geniet.
    Op naar het Zuiden.
    Geniet.
    Groetjes Groningen.

• 28 Oktober 2008 - 15:15

Tijn En Rinie Boom:

Hallo Piet,

Geweldig ! wat jij allemaal meemaakt op je tocht.
    Het is een plezier om middels jouw enthousiaste
    berichten daar deelgenoot van te mogen zijn.
    Niet alleen de manier waarop jij door dat land reist, maar ook jouw open benadering naar de mensen toe maakt dat jij zulke gastvrije mensen tegen komt !
    Dat verdient groot respect !
    Wij blijven jou graag met aandacht volgen en wensen jou een goed vervolg van je reis.

Hartelijke groeten uit
    het Brabantse.

Tijn en Rinie Boom

• 28 Oktober 2008 - 18:16

Janniek:

Hoi meneer Lagarde.
    ik hoor het wel! alles gaat goed daar!:D leuk om je verhalen te lezen!
    blijf vooral door schrijven! en geniet daar maar van iedereen en alles!
    we horen het snel weer!!
    Groetjes Janniek