In de wolken en tussen de wolken - Reisverslag uit Kaihu, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu In de wolken en tussen de wolken - Reisverslag uit Kaihu, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

In de wolken en tussen de wolken

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

14 Oktober 2008 | Nieuw Zeeland, Kaihu

Beste allemaal,

Ik zit ergens helemaal in de rimboe, maar dan wel een mooie. Maar wat een heftige dag. 52 km afgelegd. 8 uur on de road geweest. Waarvan 2 uur door een prachtig Kauri woud gelopen. Met echt reusachtige bomen. Niet te geloven de oudste heb ik een kwartier staan te bewonderen. meer dan 2000 jaar oud. Nu is men daar heel zuinig op. Ik heb daar 2 uur gewandeld zonder iets tegen te komen. Alleen aan het begin een paar Japanners. Toen ze mij zagen vroegen ze of ik hier echt met die fiets was en of zij daar een foto van mochten maken. Zij waren diep onder de indruk en snapten er helemaal niets van. Van de overgebleven 6 uur heb ik er 3 gelopen en 3 gefietst. Er was maar een echt steile heuvel bij maar dde tweede was er eentje van 14 km naar boven. Meestal kon ik met mijn bagage niet fietsen en werd het dus lopen. Maar ooit ga je dalen maar het duurde nu wel echt lang voordat ik 8 km naar beneden kon zonder een trap te doen. Maar dan kwam de volgende. Ik ben via Waiotemarama, Waipouo Foprest, Kauitui, Aranga in Kaihu aangekomen. Een hele steile berg af en ik ben benieuwd of ik daar morgen vroeg tegenopgelopen kom met mijn bagage. Ik zit nu bij Jenny in een heel gezellig Back Packers lodge.Kaihu Farm is de naam. De laatste 2 uur van het fietsen heeft het gegoten. Alles is kletsnat ik fietste gewoon tussen de wolken. Plotseling werd het donker en kwam het bakken uit de hemel. Ik ben doorgefietst en het water liep uit mijn schoenen. Ik hoop dat de telefoon het nog doet. Maar na een hete douche knapte ik weer gauw op en zojuist heeft Jenny een heerlijke maaltijd klaargemaakt met lamsvlees. (voor de eerste keer vlees) Dadelijk krijg ik nog pudding met ice cream. Ondertussen zit al mijn natte en vieze was van de afgelopen dagen in de wasmachine en daarna in de droger. Ondertussen luister ik naar pianomuziek en klassieke zan g van een van de 4 zonen van Jenny. Die is professioneel zanger en pianist. De jongste zoon van 16 gaat voor een jaar naar Denemarken. Zo zie ja maar zit ik tussen en in de wolken.
Vanavond slaap ik het T-shirt dat ik van Andre en Marcel gekregen heb. Ik doe dat nu pas aan Andre en Marcel omdat ik natuurlijk eerst iets moest bewijzen voordat ik zo'n mooi T-shirt aan kon doen. Nou vandaag was een echte testcase. O ja, ondertussen ook nog een kudde Koeien ( 100 stuks) met een boer van de weggehaald. Hij was mij er erg dankbaar voor.

Ook ben ik in Kaitui in een gum diggers store geweest. Er zijn hier namelijk eeuwenoude kauti bomen gevonden onder de grond. begraven en 30 tot 40.000 jaren oud. Ze maken van dit hout de prachtigste dingen. En de mevrouw van de store heeft mij voorgedaan hoe zij van de gum (rubber) de mooiste sieraden maakt. Ik heb wat ruwe gum gekocht en ga dat thuis ook zo proberen te krijgen. Nu mogen de mensen geen rubber meer uit deze prachtige bomen tappen. De gum die ze nu gebruiken is de eeuwenoude gum die men in d egrond nog kan vinden. Het zij fossielen geworden.

Dat was het wel zo'n beetje voor vandaag. Het regent hier nog steeds en de wolken hangen in het dal. Dus al met al inde wolken en tussen de wolken. Ga vroeg naar bed. Ben de enigste gast hier en ik word dus extra verwend met een praatje over van alles. Ik ga nu de afwas even doen. O ja het toetje was heerlijk.

Morgen naar Dargaville en daar cash geld bij een bank halen want niet overal kan ik visa gebruiken. Morgen moet ik in Ruawai proberen te komen zo'n 60 km verder. Het is hier echt heerlijk rustig. Kilometers fietsen (en lopen) zonder iemand te zien. Heerlijk!!!!


De groeten van Jenny en van mij een lieve groet en leef en geniet.



Piet

  • 14 Oktober 2008 - 08:08

    Tiny:

    Hoi Piet,
    Jonge, jonge wat een belevenissen maak jij mee. We hebben heel veel respect voor jou om dit alles te doen. Om die bergen op te gaan(ik ben geen berggeit) vraagt al veel van je lichaam, maar het avontuur om naar beneden te gaan is ook niet niks dan moet je ook goed op blijven letten. Het is wel fijn dat je op het einde van de dag toch weer onderdak hebt zoals nu deze keer, ga er maar aanstaan in je tentje, met al je natte was. En fijn dat er iemand wat heerlijks voor je kookt, toch?
    Piet in gedachte gaan we met je mee, en via google kunnen we je ook mooi volgen.
    Alle goeds van
    Frans en Tiny

  • 14 Oktober 2008 - 20:28

    Roel En Anouk:

    Is dit een andere Jenny of dezelfde? Je zou al je mooie verhalen in een boek moeten bundelen als je terug komt met de foto's erbij een prachtig verhaal. Blij dat het goed met je gaat en dat je in de wolken bent, wij drijven, fietsen, klimmen, lopen, slapen en zweten met je mee. Dikke knuffel van ons

  • 14 Oktober 2008 - 21:10

    Riek:

    Ja Piet, de Kauriboom en de gum, daar zijn wij ook geweest. Blij dat je naar NZ ging i.p.v.Australie want nu weten we waarover je het hebt. Groetjes Riek

  • 15 Oktober 2008 - 08:12

    Herman En Hanny:

    Hoi lieve broer, wat maak jij toch allemaal mee,hoe doe je dat als je valt b,v, kun je dan iemand bellen een soort hulpdienst bedoel ik. jE HEBT NOG NIET VERTELT HOE JE JE FIETSWIEL op je fiets hebt. Daag liefs Hanny

  • 15 Oktober 2008 - 14:29

    André Van De Wiel:

    Hier in Nederland gaat het allemaal over het gebruik van cera, de nieuwste doping in de wielersport. Er is weer een aantal personen betrapt in de Tour '08.

    Volgens mij draai jij je etappes onder de beste doping die er bestaat: MENTALE DOPING!

    En als dat t-shirt daar ook wat aan bijdraagt, is dat alleen maar meegenomen....

    Ga zo door, maat!


  • 16 Oktober 2008 - 14:11

    Petra Gerritsen Laga:

    Ha die Piet,Wat onwijs leuk om je te kunnen volgen. Wij zijn 2 jaar geleden in Nieuw Zeeland geweest dus de beleving die jij daar nu hebt kan ik me weer zo voor de geest halen en dat is een lekker gevoel.Dat fietsen heb ik niet gedaan maar die mooie inmens grote bomen hebben we wel gezien de vrijheid de vriendelijke mensenenz geweldig Genieten zul je ervan 24 uur per dag Veel geluk en nog heel veel moois tot snel Groetjes je Nichtje Petra

  • 16 Oktober 2008 - 18:11

    Zr.Paulino:

    Tilburg, 16 0kt.'08
    Dag Piet, vandaag eindelijk jouw website gevonden en al je lange berichten van het begin af aan gelezen... Onvoorstelbaar, wat je daar allemaal mee maakt! Geweldig! Geniet er van en...Houd goede moed voor de komende tijd. Veel sterkte - goede gezondheid en allerbeste wensen van mij van uit Tilburg. Ik denk aan je in mijn gebed en blijf je volgen!! Veel groetjes van Zr. Paulino

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Kaihu

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 1990993

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: