Eerst het zuur en dan het zoet - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Eerst het zuur en dan het zoet - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Eerst het zuur en dan het zoet

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

02 Oktober 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Dat heeft Balkenende ooit gezegd, geloof ik. Nou vandaag begon met het afscheid nemen bij Marie Dominique. Van haar mocht ik nog wel enkele dagen blijven. Geen enkel problem. Maar ook al was even moeilijk om deze gezelligheid en gastbrijheid los te laten, ban ik toch vertrokken. Ik wil een paar weken elke dag fietsen zodat mijn lijf gewend is aan al die veranderende omstandigheden. Want de omstandigheden veranderende voortdurend. Vanmorgen om half tien vertrokken bij M D. Toch kwam ik haar nog enkle malen tegen maar dan op een Bill Board waar haar foto en naam opstond om al die dure villa's te verkopen. Bij de eerste de beste winkel wat broodjes en kaas gekocht voor onderweg. Het zou wel eens een pittige dag kunnen worden. Er moesten 2 pittige bergen beklommen worden. En na 5 km was de eerste aan de beurt. Lopen dus. Eerst het zuur avn het klimmen dacht ik en dan het zoet van het dalen. Het werd meer dan een uur lopen endan moest je flink duwen. Maar al gauw kreeg ik in de gaten dat het tegelijkertij het zoet was. Want om de 100 meter was het uithijgend genieten van die prachtige vergezichten, planten en kwetterende vogels. Ongelooflijk mooi. Soms heb ik er een foto van gemaakt. Maar de schoonheid is niet in een foto te vangen. Wat ook fijn was, dat je helemaal alleen op deze berg was. Geen auto's, geen truckers, alleen met de natuur. kilometers lang.
Boven aangekomen om even uit te rusten en wat te drinken. Kwam Peter de Engelsman eraan. Een praatje gemaakt en meteen stopte er ook een camperbusje met 2 een Nederlands stelletje erin. Ook daar een praatje mee gemaakt en toen naar beneden.Maar dat viel tegen een sintelpad steil naar beneden. Dus vol in de remmen tot beneden aan toe. Toen kwam de volgende berg, iets minder hoog maar toch en toen noch een en alweer wat minder steil. En na elke berg een ander landschap. Het wordt hier nooit saai. Bijna geen dorpjes, alleen maar grote landerijen met schapen of koeien. Raar om hier honderden lammetjes in de wei te zien. Waar je ook aan moet wennen is de ontzettend harde wind in de valleien en op de top van de bergen. Je wordt bijna uit je kleding geblazen. Gelukkig bijna geen verkeer want regelmatig wer je het midden van de weg op geblazen. Nu is het bij jullie kwart over 6 en hier dus kwart over 5. Vandaag heb ik meer dan 50 km gereden. Knap van mijzelf met 3 van die mooie maar voor een fietser vervelnde hobbels. Ik ben dus blij dat ik geen vaste punten heb om uit te moeten komen maar gewoon stop als ik een slaapplaats heb. Ik zit nu in Mangawhei Heads aan de zee waar ik dadelijk nog naar toe wandel. Ik ben vandaag een backpacker. Ik heb daar een gezamenlijke slappplaats van 23 dollar. (1 euro is 2.15 dollar) Dus dat valt wel mee. Je kunt er lekker douchen wat thee zetten en ik heb mijn was laten wassen en drogen. dan is dat ook weer gebeurd voordat het de tassen uitstinkt.
Ik ben hier gekomen via: Pakiri, Whangaripo, Waiteitei, Mangawhei Village. Hier heb ik weer heerlijke Fish en Chips op.
Onderweg nog water gevraagd en daar kreeg ik weer een adres mee voor Whangarei. Maar daar kan ik al naar een vriendin van Marie Dominique.
Nu ga ik dadelijk proberen foto's op de site te krijgen maar dat valt niet mee want zojuist heb ik dat met behulp van de eigenaar van dit internetcafe ook al geprobeerd. Maar het lukt hem ook niet. Jammer omdat ik al voor 200 foto's plaats heb gekregen.Maar niets aan te doen.

Lieve allemaal, alweer een totaal andere dag. Weet je dat ik totaal geen behoefte heb aan muziek, aan de televisie en de krant. wat dat betreft weet ik totaal niet wat er in de wereld gebeurt. Ik wordt hier totaal ondergedompeld in het nieuwe en dat vind ik helemaal niet erg.

Ben benieuwd wat vanavond en morgen weer brengen zal.

Hopelijk tot dan.

Een lieve groet van mij,
Leef en geniet,

Piet

• 02 Oktober 2008 - 05:04

Ilse:

Hallo Piet,

Wat een super verhalen om elke keer weer te lezen!!!!!
    Volgens mij heb je nog geen moment spijt gehad dat je aan deze geweldige nieuwe ervaring bent begonnen.
    Ik geef je groot gelijk.
    Geniet er maar volop van want dit heb je dik verdiend!!!!!

Lieve groetjes Ilse

• 02 Oktober 2008 - 07:48

Johan Gelauf:

Heb je website gezien. Wat een avontuur maak je mee. Ik ben jaloers op je! Ik blijf je volgen. Groet, Johan

• 02 Oktober 2008 - 10:52

Femke:

Lieve Ome Piet!
    Wat een prachtige verhalen en wat een mooie mensen al ontmoet! De herinnneriongen komen allemaal weer naar boven. Hoe warm is het? En tja wat een heuvels he.. Ik vond je alzo stoer praten op de familiedag. Maar denk zeker dat het went! Veel succes daar! Liefs Femke

• 02 Oktober 2008 - 14:43

Bauke:

Nou die foto is nog niet goed gelukt....
    Misschien heb je foto´s met te veel MB. Dan moet je ze eerst comprimeren...
    Maar goed, je weet natuurlijk niet hoe dat moet...

• 02 Oktober 2008 - 14:53

André:

Pietje, jaloers ben ik niet, maar ik kan me, denk ik, wel voorstellen hoe fascinerend alles daar voor jou is.
    En ik denk dat Ilse het hier zeer juist omschreven heeft:
    "....Je bent gegaan met een rugzak vol ervaring maar je komt zeker terug met een nog grotere rugzak vol met nieuwe ervaringen en ontmoetingen!!!!!...."

• 02 Oktober 2008 - 15:08

Ine Seegers:

Ook ik kijk uit naar die spannende foto's, eerst zien en dan geloven!Hopelijk gaat je dat zeer binnenkort lukken. Je blijft alsmaar enthousiast, dat vind ik zo mooi van jou Piet. Want eerlijk is eerlijk er zijn toch ook ontberingen, maar jij zet daar gelijk weer iets positiefs tegenover.
    Knap hoor Piet!!!!
    Liefs Marcel & Ine

• 02 Oktober 2008 - 18:47

Jan (van Gwen):

Hoi "ome"Piet.
    Geweldig om die verhalen te lezen.
    Ik wordt helemaal warm van binnen en voel precies wat je bedoelt met die gastvrijheid en het genieten van het reizen.
    Ga zo door....
    Beleef....
    Geniet...
    en Fiets ze.
    Groetjes Jan

• 02 Oktober 2008 - 20:38

Tonnie En Riek,:

We volgen je elke dag, hier niet veel anders dan regen, regen. Maar heeft ook iets, zit binnen lekker te puzzelen en Tonnie knutselen in de schuur(isoleren). Doei tot Morgen.

• 02 Oktober 2008 - 21:22

Harrie Lagarde:

Broer, ik lees bijna elke dag je ervaringen. Ik kan mij voorstellen dat de dagen zo voorbij vliegen met alles wat je meemaakt. Ik geloof ook wel dat je de televisie en de overige media niet mist want je komt zoveel nieuwe dingen tegen. Heb je nog geen spier- of zadelpijn gehad van de inspanningen die je de afgelopen dagen hebt gehad. Ik lees ook dat je veel moet lopen omdat de heuvels wat te steil zijn op er tegen op te fietsen, krijg je daar geen blaren van of heb je ook echte wandelschoenen aan. We blijven je volgen en tot het volgende bericht en dat het je goed mag gaan.
    Vele groeten van Nel en mij.