Het moet niet gekker worden - Reisverslag uit Leigh, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Het moet niet gekker worden - Reisverslag uit Leigh, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Het moet niet gekker worden

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

02 Oktober 2008 | Nieuw Zeeland, Leigh

Goede morgen allemaal,

Het is hier nu kwart voor 7. de familie hier ligt nog op bed. Maar het huis staat helemaal open voor mij, zeiden. Ontzettend gastvrij allemaal. Ik vraag straks aan Jeremy hoe ik foto's op de site kan plaatsen. Marie Demoninique woont hier alleen met haar 2 zoons. Zij is makelaar bij Harveys en verkoopt villa's aan rijke mensen die vooral uit Auckland komen. Gisteren ben ik met haar naar de film geweest. Een vriend van haar had daar de muziek voor geschreven. Het ging over de geschiedenis van de Maori's, de oorspronkelijke bewoners van Nieuw Zeeland.Heel indrukwekkend. Daarna hebben wij een glas sparkling wijn gedronken en hebben wij 3 hamburgers gekocht en voor mij een Fish en Chips. Thuis gekomen op tafel uitgepakt en zo vanaf het inpakpapier zitten eten. Super gezellig. Ik was nu een echte KIWI zeiden ze. Zo eten doen zij dus vaker.Ik zit in een prachtige villa met een uit prachtig uitzicht op de baai en een prachtige tuin. Toen wij de film gingen ontmoette ik via Marie Dominique iemand die hier een duikschool heeft. Ik ga proberen om op de terugweg hier weer langs te gaan en dan een duikcursus van 4 degen te nemen. Ik kan dan hier in huis blijven als ik dat wil. Als dat geen voorbeeld is van gastvrijheid. Ik mag nu ook langer blijven maar ik word dan teveel verwend en wil toch even " afharden".
Het is nu bijna 7 uur en ik weet niet hoelaat ze hier wakker worden en of zij wel ontbijten. Ik heb ook al weer een nieuw adres gekregen van een vriendin van M D (zo noemen zij haar hier ook) dien in Whangarei woont. Ik hoef haar maar te bellen als ik in de buurt ben en dan kan ik daar ook blijven slapen.
Het heeft hier ook geregend vannacht maar de temperatuur is hier goed. Toch kan het weer ook hier " 4 seizoenen op een dag zijn" zoals zij dat hier zegge. Ineens vanuit het niets een regenbui met flinke windstoten en dan is het ook even heel koud. Meteen daarna, soms al na 5 minuten schijnt de zon weer volop.
Als iemand de route wil volgen die ik fiets dan komen hier de plaatsen: Auckland-Davenport-Takapuna-Milford-Murrays bay-Siverdale-Orewa-Waiwera-Puhoi-Pohuehue-Warkworth (hier naar de movies geweest)-Matakana-Omaha-Whangatau-Leigh. Leigh is een super klein plaatsje maar de omgeving is meer dan mooi.
Ik heb tot nu toe maar weinig foto's gemaakt. Je kunt bijna geen keuze maken en al wat mijn ogen zien krijg ik nooit op de foto. Maar onder het fietsen is het ook lastig om telkens je fototoestel te pakken. Je bent zeer bezweet os beter gezegd kletsnat de wind is meestal heftig en dan koel je snel heel hard af. Ik hou mijn Tangent fleece dan ook aan. Want als je met 40 km naar beneden gaat en je bent bezweet dan is het erg fris. Zo ben ik alles aan het uitzoeken.
De kilometer teller heb ik weer aan de praat gekregen. Dat is wel prettig.
Ik ga nu nog een aantal mensen aan de mailbox toevoegen. En misschien nog wat mailen. Ik weet niet of het lukt met de foto's want jeremy pokert soms de hele nacht op de computer en slaapt nu dus nog wel een tijdje.
Beste allemaal het is niet normaal wat hier allemaal gebeurt. Zoveel nieuwe ervaringen, ik word er beduusd van.
Ik denk ook niet dat ik overal zoveel kan vertellen via de site en via de mail als nu. Maar dat zien wij dan wel weer.
Vandaag vertrek ik via Pakiri naar Whagaripo ennaar Wellsford. In ieder geval dat is de bedoeling. Maar je weet het maar nooit met zoveel gastvrije mensen.
Ik ben natuurlijk wel een opvallend figuur hier. Alleen op zo'n "amazing Bike" zoals zei hier dat telkens zeggen.

Een dikke knuffel vanuit het ptachtige Leigh.

  • 01 Oktober 2008 - 19:12

    Peter En Joke:

    Nou Piet, je zit echt aan de andere kant van de wereld. Wat een verschil in tijd, een ander jaargetij, ander weer, andere taal, fietsen aan de andere kant van de weg....
    Wat een verhalen, geweldig.
    wij blijven je volgen.
    groetjes uit Udenhout

  • 01 Oktober 2008 - 19:56

    Riek, Je Zus:

    Ik krijg helemaal de kriebels. Wat een mooie ervaring. Ja het land is geweldig, he? Rust, natuur, in een woord een mooi land. Ik geniet van je mooie verhalen. Tonnie en ik rijden geloof ik echt met je mee als he zit te lezen.
    Groetjes en houdou wanne van ons tweetjes uit het natte Heesch.

  • 01 Oktober 2008 - 20:20

    Herman:

    Hallo Piet,
    geweldig om dit alemaal mee te kunnen maken.
    Leigh is een prachtige plaats,de Mathesons Bay en het Goat Island zijn zeker de moeite waard,je kunt daar met een glasbodem boot het water op,lijkt me wel wat.
    Naar ik aanneem ga je langs de kust naar boven en via de andere kant weer naar het zuiden, lijkt me ontzettend boeiend,we horen het wel,heel veel groeten van mij en hanny,Be careful

  • 01 Oktober 2008 - 20:22

    Jos En René Van Zon:

    Hallo Piet
    Wat heerlijk die verhalen van jou daar in dat KIWI land.
    Wij volgen ze op de voet.
    Ik heb nog een tip voor je.
    Bij www.mijnalbum.nl kun je gratis heel veel foto's op de site zetten.
    Mocht je panne krijgen met je fiets ( ik hoop het niet voor je) dan kun je proberen een beroep op René te doen.Die kan je dan misschien helpen.
    Heel veel plezier verder.
    Groetjes vanuit Dreumel xx René en Jos

  • 01 Oktober 2008 - 21:24

    Frans En Ans:

    he Piet
    wat leuk om zo mee te reizen stuur maar een beetje warmte hier naar toe het is hier echt herfst
    het is leuk om je zo te volgen en de mooie verhalen te lezen
    groetjes uit UDENHOUT

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Leigh

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 1994335

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: