Amsterdam,Londen, Los Angeles en Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Amsterdam,Londen, Los Angeles en Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Amsterdam,Londen, Los Angeles en Auckland

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

28 September 2008 | Nieuw Zeeland, Auckland

Beste allemaal,

Een hele reis Ik werd mij dat pas echt bewust op het vliegveld. Vrijdagmorgen al vroeg vertrokken met alle bagage. Nu sta ik hier in de aankomsthal aan mijn site te werken. Het is hier een ontzettende drukte met allemaal camera's en gejuich. Het rugbyteam komt eraan en zij hebben gisteren tegen Australie gespeeld. Een hele happening. Maar nu even terug naar vrijdagmiddag. Hanny, Ria, Riek en Tonny, Anouk en Roel, Renato en Wouter en Bauke hebben mij uitgezwaaid. Best emotioneel maar ook heel fijn. Toen ik door de douane ging wisten zij en ik nog niet of ik met het vliegtuig mee kon. Het was overboekt. Op het laatste moment viel er iemand af en kon ik mee. Maar er waren een aantal mensen die een andere vlucht moesten nemen. In na 1 uur en 40 minuten landde ik in Londen. Hier het tweede spannende moment of ik wel mee zou kunnen naar Los Angeles. In Amerika zijn ze ontzettend streng dus ik moest mijn reis omboeken omdat ik niet langer dan 3 maanden zonder visum in NZ mocht blijven. In Nederland was dat geen probleem maar hier wel. Na 2 uur is dat via Nieuw Zeeland en een aantal telefoontjes gelukt. Net op tijd kon ik hier het vliegtuig weer in.11 uur vliegen. Weinig naar het tv scherm gekeken gewoon wat zitten denken en kijken.In Los Angeles moest ik door de verandering van ticket de bagage ui en dan weer inchecken. Maar na bijna 2 uur zoeken en overal vragen geen bagage. Die zou al doorgelabeld zijn naar NZ. Dus ook nu weer op het laatste moment het vliegtuig in en nu voor een vlucht van ruim 12 uur. Nu werd er voornamelijk geslapen in het vliegtuig. Ik met mijn lange benen in het middenpad tussen 2 dames op leeftijd. Maar al met al stapte ik toch niet al te moe uit het vliegrtuig. Dus na ruim 25 uur op een halve vierkante meter zo hoog in de lucht was ik eindelijk in Auckland.Natuurlijk benieuwd naar de bagage.Niet dus. De fietstassen waren onderweg maar de fiets stond nog in Londen. Vanmorgen wat op een bank geslapen en dadelijk mag ik hier op het vliegveld douchen en op de tweede verdieping mag ik op een bank slapen. Verder heb ik de telefoonpas uitgeprobeerd, smsjes verstuurd, geld gepint, naar de politie geweest en de fietstassen opgehaald die inderdaad vanmiddag binnenkwamen. Ter kompensatie kreeg ik 100 dollar voor alle ongemakken. Dat doen ze eigenlijk pas na 24 uur. Morgenvroeg hier dus maandagmorgen om 5 uur komt hopelijk mijn fiets binnen. Dan kan het opbouwen beginnen en vertrek ik om een uur of elf zodat de meeste mensen reeds naar het werk zijn. Zoniet dan laat ik jullie dat horen omdat ik dan nog een dagje hier op het vliegveld moet blijven. Maar ik ben er vrij rustig onder. Dat zal wel niet iedereen geloven maar het is echt zo.
Allemaal nieuwe ervaringen denk ik maar. En dat wilde ik toch?
Ik wil ook graag Jan en Pita bedanken voor de 100 foto's die ik van hen gekregen hen om op deze site te plaatse. Hoe? dat probeer ik in een internetcafe wel uit. Want hier in de luchthaven staan de mensen soms in de rij op je vingers te kijken omdat zij ook aan de beurt willen komen.
Let dus maar niet op de foute.
Het weer is hier al heerlijk. Vanmiddag hier voor de luchthaven op het gras in het zonnetje liggen slapen. Heb ik een foto van laten maken.

Beste allemaal ik word moe in mijn benen van het achter de computer staan. Ik ga over een paar uurtjes voorbereidingen treffen voor de nacht en jullie gaan hopelijk aan een mooie dag beginnen.
Ik laat jullie morgen wel weten of ik kan gaan doen waar ik hier voor gekomen ben. Een lieve groet van mij.
Leef en geniet,

Piet

  • 28 September 2008 - 06:17

    Bauke:

    He lieve papa...ik heb net via de mail al gereageerd. Leuk dat je gisteravond even belde. Succes met deze nacht doorkomen op een slaapstoel!

  • 28 September 2008 - 07:22

    Rianne:

    Hallo Piet, wat een eneverende ervaringen zo op een eerste dag. Maar wel bijzonder dat het toch steeds weer goed komt, dat je net met alle vluchten mee kon. Welterusten voor straks en mocht het nog een dagje vliegveld blijven dan ga je maar lekker naar de mensen kijken, wat kletsen en lezen en fantaseren over je reis. En houd vooral die rust vast Piet, het klinkt mij als muziek in de oren. Het ga je goed, lieve groeten.

  • 28 September 2008 - 08:01

    Anouk En Roel:

    Hé Piet, wat een belevenissen allemaal. We zijn erg blij dat het goed met je gaat. we sms-en en mailen. succes en we horen je weer snel.
    liefs Anouk en Roel

  • 28 September 2008 - 08:47

    Ine Seegers:

    Spanning en avontuur vanaf de eerste minuut voor jou. Wat heerlijk dat je er zo relaxed onder blijft. We hebben Bauke en Wouter gisteren nog gesproken in Den Bosch en waren zodoende al op de hoogte van jouw belevenissen.Ik hoop echt dat die fiets er maandag is hoor Piet, je moet nog 6000 km!!!!!
    Lieve groet Marcel & Ine

  • 28 September 2008 - 09:37

    Zus Riek:

    Piet, kun je nu echt maar 3 maanden blijven of wordt dit nog hersteld? Zou jammer zijn. Hou deze spannende eerste dagen echt goed in de gaten, hoor. Maar alles zal wel op zijn pootjes terecht komen, anders bel maar naar mijn schoonzussen en gooi je stuur maar om naar beneden en verken dat eerstop je fiets(als hij komt, grapje).
    Geniet maar lekker. Kusjes je grote(echtwel) zus Riek

  • 28 September 2008 - 10:12

    Coby:

    Hoi Piet,wat een toestand,het is geen fijn begin,hopelijk dat het hier bij blijft en dat de fiets goed aankomt.Heel veel liefs,je zus Coby.

  • 28 September 2008 - 10:29

    Gwen En Jan:

    Lieve ome Piet, eindelijk op de plaats van bestemming ook al is het met veel hobbels.... Wij wensen jou enorm veel plezier. Geniet van deze mooie ervaring! Wij zijn benieuwd naar je reisverhalen. Hele dikke knuffels van ons

  • 28 September 2008 - 15:11

    Willemien En André:

    Och Piet, jij hebt wel voor hetere vuren gestaan. Denk even terug aan die nachtelijke wandeling door de Alpen in het Zwitserse Zug. Wij (Marcel,Harrie en André) waren serieus ongerust, omdat Piet zijn eigen weg volgde. Het inschakelen van de Zwitserse politie was achteraf gezien overbodig: Piet lag al lang in diepe rust, toen de speurhonden hun werk deden...
    Dus alles komt goed!!!

    Veel succes en vooral avontuurlijk plezier!!

    Willemien en André

  • 28 September 2008 - 15:12

    Willemien En André:

    Och Piet, jij hebt wel voor hetere vuren gestaan. Denk even terug aan die nachtelijke wandeling door de Alpen in het Zwitserse Zug. Wij (Marcel,Harrie en André) waren serieus ongerust, omdat Piet zijn eigen weg volgde. Het inschakelen van de Zwitserse politie was achteraf gezien overbodig: Piet lag al lang in diepe rust, toen de speurhonden hun werk deden...
    Dus alles komt goed!!!

    Veel succes en vooral avontuurlijk plezier!!

    Willemien en André

  • 28 September 2008 - 15:55

    Marianne:

    Het is wel een reis met ups en downs zeg. Geef ik je een beschermsteen en geluksengel en gebeurt er dit. Ik ga mijn beklag doen bij mon reve. We blijven je volgen hé. Veel liefs van Pierre en Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 1994347

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: