Loslaten - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Loslaten - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Loslaten

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

24 September 2008 | Nederland, Udenhout

Beste allemaal,

Allereerst allemaal bedankt voor de heel veel fijne reacties. Via de mail, de post, de telefoon, de website en "gewoon" persoonlijk in het dorp. Hartverwarmend.
Maar het is goed dat de datum van vertrek aanstaande is. Morgen om half 2 gaat het gebeuren. Het zekere voor het onzekere inruilen. Spannend en ik moet zeggen, met de schrik een beetje in de benen. Nog nooit heb ik zoiets in mijn eentje gedaan. Bijna alles hebben Conny en ik meer dan 35 jaar samen gedaan. Dat was vertrouwd en voelde zeker. Toch kijk ik er naar uit. En dat heeft iets te maken met loslaten. En niet loslaten om te vergeten maar loslaten zie ik meer om te leren omgaan met de nieuwe situatie.
Loslaten betekent niet dat ik hem smeer, het is het besef, dat ik het vertrouwde dat ik met Conny had niet meer kan benaderen.
Loslaten betekent ook niet dat het me niets meer uitmaakt, het betekent dat ik het niet meer voor iemand anders kan doen.
Loslaten is machteloos toegeven, wat betekent dat ik het resultaat niet meer in handen heb.
Loslaten is niet zorgen voor, maar geven om.
Loslaten is het niet ontkennen maar accepteren.
Loslaten is niet alles naar mijn hand zetten, maar elke dag nemen zoals die komt en er mijzelf gelukkig mee prijzen.
Loslaten is minder vrezen en meer liefhebben.
Loslaten is niet proberen om een ander te veranderen of ergens de schuld van te geven, het is het voor jezelf en de ander zo goed mogelijk proberen te maken.

Loslaten is niet spijt hebben van het verleden, maar groeien en leven voor de toekomst.

Beste allemaal, vrijdag om half twee kom ik letterlijk los van dat mooie Nederland en in Nieuw Zeeland probeer ik in mijn eentje op de fiets figuurlijk al het andere los te laten.
Niet te vergeten !!!!! want daarvoor hebben Conny, de kinderen en ik teveel mooie dingen meegemaakt en teveel mooie en fijne mensen ontmoet.

Een lieve groet en leef en geniet,

Piet.




  • 24 September 2008 - 17:15

    Coby:

    Ja,Piet het is bijna zover,ik ben erg blij dat je even mijn huisje hebt gezien.Heel veel dingen begrijp ik,we zijn allebei alleen,al is het op een andere manier,de tranen worden minder,maar het gemis wordt erger.
    Liefs je zusje Coby.

  • 24 September 2008 - 20:07

    Marcel & Ine:

    Hallo Piet,
    Een mooie overweging zo op de valreep! Ook deze benadering verdient respect en bewondering en dat hebben we voor jou!
    Zojuist een stukje gezien van het TV programma "Hello / Goodbye" en toen zagen we een 'collega' van jou zo ook met zijn fiets de ontvangtshal van Schiphol binnenlopen.
    Zo loop jij over enkele dagen op Nieuw Zeeland!!

    We wensen je een on(der)wijs goeie reis, heel veel succes met het 'loslaten' en we zijn ervan overtuigd dat je rijker terugkomt.
    Wat dat dan allemaal precies in gaat houden weten jij en wij niet. Maar dan hebben we over pakweg een half jaar gesprekstof genoeg!

    Piet: het ga je goed en pas goed op jezelf!

    Liefs van Ine & Marcel

  • 25 September 2008 - 11:37

    Annabel & Pleun 8 B:

    Hallo,

    fijne reis en
    veel plezier !!
    en veel fiets plezier

    Groetjes: Annabel en Pleun uit 8 B

  • 25 September 2008 - 11:50

    Aram Ft. Stan:

    Hallo,
    Veel plezier met het fietsen!
    Ik hoop dat het voor u leuk wordt!

    Groetjes: Aram ft. Stan .

  • 25 September 2008 - 11:51

    Groep 5a:

    Hoi Piet Lagarde.

    Hoe gaat het met u?
    Met ons gaat alles goed.
    Waar bent u nu? Wij zijn nu op de Wichelroede.
    Wij missen u erg.
    Wij hopen dat u het fijn vindt.Veel succes.

    Heel veel groetjes
    van Groep 5a DOEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 25 September 2008 - 11:56

    Joep 8:

    hallo piet

    Ik hoop dat het goet gaat op de fiets en in de landen waar je komt.
    ik hoop als jij het ook naar je zin hebt.

    groetjes joep

  • 25 September 2008 - 12:00

    Anouk En Cindy:

    Hallo Piet

    Veel plezier met fietsen.
    En weinig lekke banden toegewenst!

    Van Anouk en Cindy

  • 25 September 2008 - 12:24

    Aukje & Ilse!!!:

    Hallo mister piet!!

    We
    We missen
    We missen u!
    We missen
    We

    nog heel veel fiets plezier gewenst.
    En voor als u het nog niet heeft gemerkt:

    WE MISSEN U!!!!!!

    GR. ILSE EN AUKJE UIT 8B!

    DE GROETEN VAN IEDEREEN!!

  • 25 September 2008 - 12:32

    Madelief En Laura:

    Hallo beste Piet,
    heb je zin in het fietsen? lekker ver he?
    Wij zitten lekker in Hollandia. En jij gaat weg. Heel veel plezier en succes met de reis.

    De groeten van ons aan u (Laura en Madelief)

  • 25 September 2008 - 13:04

    Lizette:

    Dag Piet
    Ik (wij) wensen je een ontzettend goede reis toe!! En ons niet te veel loslaten hé. We willen nog heel veel aan je denken! We kijken over je schouder mee!!
    Veel liefs
    Mark Irene Sander Jurgen en Lizette van Strijdhoven

  • 25 September 2008 - 13:10

    Maryvon:

    Beste Piet,

    Ik bewonder je moed en hoop dat die beloond wordt met een prachtige levenservaring!

    Geniet!

    Vriendelijke groet,
    Maryvon Putman
    (Hoppenbrouwers)

  • 25 September 2008 - 13:32

    Milo:

    Hoi Piet,

    Weer een mooi verhaal van je "het loslaten". Wens je heel veel sterkte, geluk, en warmte toe. Knap van je om zo alles los te laten en in je eentje erop uit te trekken. Maak er wat van, hoop dat je veel mooie ontmoetingen zal hebben met de natuur en de mensen aldaar.


  • 25 September 2008 - 16:39

    Jan Jooren:

    Net voor de 1e keer deze site bekeken. Morgen ga je de lucht in! Spannend. Ik zal met veel belangstelling je reis volgen. Nieuw Zeeland heeft ons hart gestolen. Wij hopen, dat het jou ook zo vergaat. Een ideaal land om opnieuw tot leven te komen! Laat het zalig over je heen komen. Wij hebben daar alles als relaxed ervaren. En .... blijf gezond by body and by mind! Goede reis. Jan en Pieta.

  • 25 September 2008 - 18:04

    Theo Hoppenbrouwers:

    piet het allerbeste onderweg,en ontdek .
    ik volg je op deze site,en hou je op de hoogte van de stichting

  • 25 September 2008 - 18:35

    Peter En Joke:

    We wensen je een goede reis.
    En hopen dat het je goed zal doen.
    Groeten uit Udenhout

  • 25 September 2008 - 19:52

    Wim V.d. Bersselaar:

    Piet, namens Marjan en mij een goede reis.
    Nieuw Zeeland is een prachtig land, de lente is daar begonnen, er zijn nog vele dingen te ontdekken. Wij wensen je het allerbeste. Met vriendelijke groeten Wim en Marjan.

  • 25 September 2008 - 21:24

    Riek Van Venrooij:

    Hoi Piet,
    Heel veel succes en geniet van al het moois in Nieuw Zeeland. Ik kom je morgen uitzwaaien hoor. Doei
    Tonnie en Riek

  • 15 November 2008 - 16:58

    Niels V Veggel:

    hoi Piet Lagarde

    Ik heb de foto`s gezien ze zijn heel erg mooi.
    Met mij gaat het goed maar ik mis je wel een beetje.
    Mijn droom naar disney land is uitgekomen en was erg leuk.
    Als het goed is gaan we begin volgend jaar naar mijn broer in Bali.

    Groetjes Niels

  • 20 December 2008 - 21:24

    Guus:

    Beste Piet,
    Waar je nu ook bent, fijne feestdagen en zeker voor jou een gelukkig nieuwjaar. Hopelijk geven al die mooie indrukken die je nu opdoet jou zoveel energie dat 2009 zeker voor jou wordt: Leef en geniet.

  • 25 December 2008 - 10:54

    Niels V Veggel:

    Piet
    Hele fijne feestdagen en een gelukkig 2009.
    geniet nog heel veel op je reis.

    Groetjes Niels v Veggel

  • 18 Maart 2010 - 21:07

    Ad Van Der Sman:

    Hoi Piet,

    Kun je me je mailadres en tel nr's sturen ivm een mogelijke reuni van onze jaargroep op de Ped. Ac.?

    Groeten

    Ad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Udenhout

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 1209
Totaal aantal bezoekers 1990981

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: