Een rustige dag. - Reisverslag uit Patras, Griekenland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Een rustige dag. - Reisverslag uit Patras, Griekenland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Een rustige dag.

Door: piet

Blijf op de hoogte en volg piet

02 Februari 2024 | Griekenland, Patras

Negende etappe.

Lampiri, vrijdag 2 februari 2024, 16 graden met in de middag sluierbewolking.

Een rustige dag.

We hebben het rustig aangedaan vandaag. Nu staan we als enigen op de camping. Vanmorgen is iedereen vertrokken. Ook de fietsers.

Het jonge koppel was in september met de fiets vertrokken vanuit Andorra. Zij wilden een jaar fietsen en hadden een doel. Zij zamelden geld op verschillende manieren in voor een project in Kenia.

Volgende week vliegen ze naar Zuid Afrika om van daaruit naar Kenia te fietsen. Onderweg konden andere fietsers een eind met hen meefietsen en zo hun project sponsoren.

Wij kunnen hen de komende maanden volgen via hun weblog.

We zitten maar een paar meter van de zee. Echt een wonderschoon plekje. Vandaag regelmatig een strandwandeling gemaakt.

Morgen gaan we op tijd weer verder want morgenavond gaan we vanuit Piraeus met de ferry naar Kreta. Dus zijn we vandaag begonnen met het lezen over de geschiedenis en welke route we gaan volgen in Kreta.

Wat campings betreft hebben we niet zoveel keuze want er zijn maar een stuk of vier campings open.

Maar morgen is ook mijn kleinzoon Jasper jarig. 14 !!!!! Ik herinner me nog als de dag van vandaagdat ik 14 jaar geleden vanuit Laos en Thailand in een paar dagen onverwachts bij Bauke en Wouter aankwam in Utrecht om Jasper in mijn armen te sluiten.

Niet te geloven.

Voor nu een warme groet en leef en geniet van de momenten die er echt toe doen.

OM ERGENS TE KOMEN MOET JE EERST BESLUITEN NIET TE BLIJVEN WAAR JE NU BENT.

Piet.

• 02 Februari 2024 - 18:19

Riek:

Piet en Susan,

Ja, oudste kleinzoon in onze familie.

ik herinner t me nog goed.

• 02 Februari 2024 - 18:23

Ria Koning:

Proficiat met je kleinzoon Jasper. Zo voelt het wel even ver weg denk ik, maar dat halen jullie later vast wel in. Ik wens jullie een veilige overtocht naar Kreta en ben benieuwd naar de nieuwecavonturen. Veel plezier.

• 04 Februari 2024 - 17:56

Yvon En Wim:

Ja, Piet wij herinneren ons dat ook nog. Iedere dag een kadootje kopen voor het a.s. kleinkind en in Zongdian waar onze wegen zich scheiden nog even ons op de mouw spelden dat je de reis niet zou onderbreken bij de geboorte van je eerste kleinkind, terwijl je met Sharon van AWOL al een evt. terugreis had geregeld. En dan enkele weken later het filmpje dat je op de stoep staat in Amsterdam bij Bouke en Wouter heel aandoenlijk.

Overigens de fietsers gaan we volgen.

Goede reis en groetjes Yvon en Wim.

• 06 Februari 2024 - 20:23

Hanny:

Dat filmpje is niet te vergeten was zo mooi!